Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Hej!
Kattflickan: Ja, det är svårt detta. Jag blir 37 år i April men har ett AMH på 0,1 och FSH på 18. Enligt läkarna så motsvarar det ngn i 45-års åldern (minst). Men när man sedan tittar på mig rent konkret så har jag en äggstock som är förminskad men i övrigt så producerar jag fler äggblåsor än vad jag ska enligt värdena. MEN, inte vid IVF stimulering?!? Har i naturlig sykel mellan 5-7 äggblåsor men när jag stimulerats har jag vid långa protokollet fått endast 2 (avbruten behandling) och korta protokollet 5, men endast en innehöll ägg.
Nu är jag spontant gravid för andra gången inom 1 1/2 år?!
Linn: Vad härligt att höra ifrån dig!!! Håller nu alla mina tummar för detta försök - känns som att våren är en bra tid och att dina resultat talar för dig denna gång. Hoppas, hoppas, hoppas! Stor lycko-kram
mali66: Jag känner med dig och beklagar! Man kan få en riktigt illa mensvärk efter IVF behandling. Man har ju förstorade äggstockar samt burit på befruktade ägg. Lycka till nu på nästa försök!
Poussin: Hoppas att allt är bra med dig! Vad bra att du gjorde Athen utredningen, det ger ju indikationer på att punkt 3 definitivt stämmer. Stor kram
pp08: Tänker på dig och hoppas!
EGO: Jag mår helt okej. Är så osäker och orolig och har drabbats av symptom-sökar sjukdomen... Är i vecka 7+0 el 7+1 eller 9+4/9+5, osäkert. De måste göra VUL för att fastställa. Jag tycker att jag, fysiskt, mår för bra. Jag kan dricka kaffe, jag mår inte illa (kanske ngn gång men jag kräks inte), min förstoppning har släppt, jag har inga super-cravings... Ja, ni förstår...
Jag har gigantiska, värkande bröst och humörsvängningar och ont i ryggen, men inte så farligt. Känns som att jag har magkatarr, vilket jag säkert också har...
Vill bara få svart på vitt på ett VUL. Har så svårt att ta in detta och väntar väl mer eller mindre på missfall eller att de på VUL ska säga att graviditeten avstannat. Sorry för att jag låter så negativ! Jag vill verkligen känna mig glad men jag tror att den där berömda skyddsmekanismen slagit till med full kraft. Har dessutom hela våren full av deadlines och har svåra koncentrationssvårigheter, det hjälper ju inte...
På måndag ska jag till BM (inskrivning) och på torsdag ska jag göra VUL. Fortsättning följer!
Jag skriver in mig på listan iallafall...
Stor kram till er alla!!!