• Nelle

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Linn: Ett sprut i vardera näsborren morgon och kväll med Synarela. Stavfelet ändrat, men får inte till punkten framför mitt namn. 

Ändrade min plats och förstår nu varför så många inte gör det... Jobbigt att släppa taget om IVF.

Kram        

Väntar på nytt försök:
    Småsteg, amh 0,49 Poussin (33 år), AMH 0,35. Väntar på IVF nr 4 i augusti. Sunshine123, (33 ar),  AMH 0,48 , FSH 10,8.  Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti. Castor (36   år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök 23 maj 2011 p.g.a   "flare-up" effekt, dvs östrogen-chock pga sprayen som resulterade i  två  cystor och förhindrande menopuren att fungera.

Sprayar:

Linn73 (38 år), Tidigare AMH 0,41, nytt prov juni -11 visade AMH 0,84. Planerat ÄP mitten av sept om allt går vägen.

Sprutar:

längtar74 (37 år), AMH <1 först men 1,2 okt 2010! FSH 11,6. IVF3: Sprutstart 19/6
    Planerat ÄP/ET/FET:
    Anemon (38 år), AMH 0,467, FET om Pingu klarar tining, UL 11/5 för närmare besked Lyckligtlottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60 Planerat ÄP 8/8 (donator) Planerat ET 10/8

Ruvar:

Gravida:

Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41 Sötmaggan, AMH 0,33, 37 år Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 ÄD-kö:

Adoptionskö:

Nelle (37 år) AMH 0,3:
    Står i kö till adoptionsorganisationer och ska gå föräldrautbildning i höst. Inte utredd ännu.

Övrigt: Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu. Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten behandling 6/5. Adoption/ÄD?? Tur...
  • Nelle

Hej allihop!

Poussin: Lycka till med dina fyra äggblåsor, det låter lovande.

Sunshine 123: Roligt att du fick tillbaka två ägg, grattis och lycka till!   

Längtar 74: Lycka till i Spanien! Berätta gärna hur det går för er! Har det löst sig med blodprovet? Jag hoppas ändå att läkarna har lite koll på hur viktiga deras samtal är, det hör ju till när man jobbar med människor...

Anemon: Hur gick ditt äggplock i måndags?  

Linn: Lycka till med ert fjärde försök!   

småsteg: Fantastiskt att du hittat en donator! Det underlättar ju massor om ni vill satsa på ÄD.

Jag har inte varit inne här på ett tag eftersom det kändes så tungt när vi inte fick fortsätta. En del av sorgen över att inte kunna få barn är också hur jag upplever att vi har blivit bemötta på Huddinge. Jag har skrivit en lång utvärdering till enhetschefen, men inte fått något svar ännu. Det förändrar kanske inget i praktiken, men jag vill känna att bryr sig om hur vi uppfattat behandlingarna och allt strul som har varit.

Adoptionskursen känns som en livlina (jo då, samma som Jegs). Det ger hopp om framtiden, men det känns frustrerande att vi kommer att få vänta flera år till på att bli föräldrar.    

Jegs, längtar, Linn och alla andra som funderar på varför, det gör jag med förstås, hela tiden. Mitt immunförsvar är inte så bra jag blir lätt förkyld, men har aldrig haft några allvarligare åkommor. För mina föräldrar tog det nio år att få barn. Min mamma var 25 år när de gifte sig och 34 när de fick barn (tvillingar) för första gången. Det måste ju ha varit tur? Om det är som läkarna säger om äggreserven så borde chanserna ha varit större innan 30 än efter även för dem? Sambon vill inte tro att mitt låga AMH-värde handlar om klimakteriet eftersom jag inte har några andra tecken (ännu?), utan hans teori är att jag har ärvt svårigheten att få barn från min mamma. Hon dog tidigt, så jag vet inte när hon kom i klimakteriet. När mina föräldrar väl blev gravida var äggen rimligtvis okej eftersom både jag och min syster är hyfsat "normala"... Därför får jag för mig att jag kanske fortfarande kan klämma fram användbara ägg även om de är få, kanske skulle det funka med ICSI? Jag skrev till Huddinge att vi vill göra ytterligare ett försök, men jag tror inte att vi kommer att få det. Tror ni att det är någon idé att försöka privat? 

Det blev en lång utläggning, men frågorna är många och läkarna svarar ju inte...

Kram till er alla!     

• Nelle
    Linn73 skrev 2011-09-06 21:23:38 följande:
    Jag frågade även min fertilitetsläkare hur det kunde komma sig att mitt AMH-värde har stigit från 0,41 till 0,84 - och han menade att det kan variera från cykel till cykel. Märkligt att de lägger så stor vikt vid värdet i så fall... Kändes inte som att han hade någon vettig förklaring och det tycker jag befäster att det fortfarande finns luckor i sambandet mellan äggreserv och AMH-värde...
    Hur kan de säga så och sedan servera värdet som en infertilitetsdom? Det låter ju jättekonstigt! Läkarna ville att jag skulle ta om mitt värde i somras eftersom jag tog det direkt efter första behandlingen vilket  tydligen kan påverka AMH-värdet. Det gjorde jag inte eftersom jag oroade mig över att det skulle "användas emot" mig inför tredje behandlingen. Min kompis som är barnmorska har frågat sina kollegor och alla hon har pratat med säger att det omöjilgt kan höjas och det är ju vad de flesta av oss har hört också... Du (och några till) visar ju att det går.Om det skulle vara så att både proven visat "rätt" värde just då och skillnaden inte beror på vårdmissar är ju du ett bevis för att det inte är någon absolut vetenskap (precis som två av läkarna jag pratat med sagt). En sista fråga; har du ändrat livsstil på något sätt mellan att proven togs? Det vore intressant att veta. Jag funderar mycket på stress, träning, kost och annat.

Ha det bra!
    Kram  

• Nelle
    Maria 69: Välkommen hit!

Erika 76: Välkommen hit du med! (Rätta mig om jag fel, men jag antar att du är ny efteresom AMH-beskedet är färskt.) Hur kändes det att få beskedet via mail? Har du fått tid för ett uppföljande samtal? Be att få det av din gynekolog, det borde vara en naturlig följd av beskedet. Skönt att du pratat med trevliga läkare, jag tror att jag ska följa ditt exempel (om vi kommer fram till att vi har råd).

småsteg: Vi resonerar ungefär som du/ni om pengar. Trist att det ska styra så mycket. Vad menar du med att offra försök? Ni har väl fortfarande rätt till ÄD, även om ni gör fler försök med egna ägg?

Kram!   

• Nelle
    Linn: Flytningar är normalt, rent av positivt sa en sköterska en gång när jag ringde om det. Ett gott tecken alltså! Lycka till nu!

Jag väntar fortfarande på svar från Huddinge, får jag inte svar nästa vecka ska jag mailbomba alla som jobbar på kliniken. Eftersom jag inte fått någon respons känner jag mig fortfarande obetydlig i läkarnas ögon. Jag är dock jätteglad över att vi går adoptionskurs nu, framför allt för att de andra som går den är så trevliga och i liknande sits som oss.

Erika: Det låter som om läkaren under omständigheterna ändå skrev ett sympatiskt mail till dig. Jag ringde upp själv när jag var på kurs eftersom de glömt bort oss. Då hade vi gjort en behandling efter att ha köat i ett och halvt år. Under utredningen togs aldrig AMH-värdet. Skönt att du fick så bra respons från LInné och Sophia! Som sagt, tror att jag ska höra av mig dit också.

Alla ni som får behandling genom landstinget, be om samtalsstöd, det har vi rätt till. 

Kram till alla från mig (som just nu är lite trött och gnällig märker jag...)     
  • Nelle
    Linn, Poussin och Anemon, lycka till med era behandlingar!

Linn, skönt att du som trådstartare skriver att det är okej att gnälla!

Jegs
    , berätta gärna om du får svar på dina frågor om vad ett lågt AMH-värde kan bero på. Vårdgarantin och den fanatiska tilltron till AMH-värdets betydelse har nog gjort att vi hamnat i kläm. Jag har inte fått svar på mitt brev till Huddinge ännu, det gör att vår barnlöshet känns helt obetydlig för vården. Jag håller med dig om att kursen är bra, framför allt för att vi i gruppen får träffa varandra! Singeltjejerna ger perspektiv, varför ska det vara så svårt att få ta hand om ett barn?

längtar, Jag pluggar nu och känner likadant när barnfrågorna kommer. Sist sa jag: nej, men vi går adoptionskurs! Mellan uppsatsskrivandet handlar samtalen bara om barn, antar att  föräldraskapet förenar människor som inte känner varandra. 
  • Nelle
    Poussin: Jag läste nyss på din presentation att du inte heller lyckats så bra med Menopur och har samma AMH som mig. Hmm... tror nog att medicinen påverkar oss på olika sätt. OM det blir ytterligare ett försök för oss vill jag absolut inte ha Menopur. Lycka till nu!

Linn: Jag tänkte på dig i morse. Träffade kuratorn på fertilitetskliniken och fick för mig att vi kanske var samtidigt i väntrummet. Förra gången kom jag avsiktligt sent för att inte behöva sitta där längre än nödvändigt, men nu satt jag där i tio minuter strax före nio. Hoppas att äggplocket gick bra idag och att ni kan slappna av i helgen!

Ha en bra helg allihop!

Kram!

• Nelle

Castor: 
    Tack för informationen om hur det går till i USA! Undra hur lång tid det tar innan DHEA kommer till Sverige? (Om någonsin..) Intressant det du skrev om autoimmuna sjukdomar eftersom Linn varit inne på det tidigare. Roligt att du tittade in här igen!

Ida73: Grattis till graviditeten! Var gjorde du behandlingen?

pp08
    : Bra att de plockade fast du bara fick två ägg. Det gör de inte på Huddinge, där går gränsen vid tre.

annis77: Konstigt att det har ändrats så. Ring och prata med klinikerna och be om ett samtal, ni har säkert större chanser att få behandling eftersom du varit gravid tidigare.

Linn: Helt otroligt att du dubberuvar nu! Grattis! 

Poussin och Anemon: Fortsatt lycka till med ruvandet!   

I början av augusti kände vi oss i princip utkastade från Huddinge efter ett ultraljud som bara visade två äggblåsor. Några veckor senare skrev vi en ganska lång utvärdering och idag fick vi äntligen träffa enhetschefen. Han tog sig faktiskt tid för oss och lyssnade på det vi ville säga, det hjälpte nog en hel del att han läst våra frågor i förväg. Han säger att de inte kan göra mer för oss, men att vi nu står i ÄD-kö. Jag ska inte oroa mig för att komma i klimakteriet, vilket jag gjort ett tag, utan ta det när det kommer. Det skulle vara skönt att slippa Huddinge nu, får ångest bara av att sitta i väntrummet, men jag har några gånger till kvar med kuratorn så jag får väl bita ihop.

Den här veckan har jag förresten tagit blodprov för att kolla mitt AMH-värde två gånger, både i måndags och idag... I måndags använde jag Huddinges remiss (skulle egentligen ha tagit det i somras), och idag remissen från Carl von Linnékliniken. Nu oroar jag mig inte lika mycket som tidigare utan förutsätter nästan att värdet är ännu sämre än 0,3 eftersom behandlingarna gått så dåligt.

Nu ska jag googla lite på "autoimmun sjukdom"...

Kramar till er alla!    
  • Nelle

Anemon: Så tråkigt att ditt plus är borta! Sköt om dig! Massor med kramar!

Ida:
    Jag har en kompis som blev placerad på Fertilitetscentrum av Landstinget, hon är också väldigt nöjd med dem. Skönt att du trivs där. Jag är egentligen mer intresserad av att adoptera än av äggdonation, fördelen med ÄD är att det tydligen kan gå fortare; 1,5-2 år, medan adoption tar minst 3-4 år. Det är, enligt läkaren på Huddinge, ca 30-40 % chans att lyckas med ÄD och eftersom IVF:andet varit så pass jobbigt är jag lite kluven... Dessutom är allt runt ÄD så nytt för mig, medan adoption funnits i mina tankar sedan jag var liten. Jag behöver nog mer tid (och det har jag ju...) att bearbeta ÄD. Hur skulle du känna?

Linn:  Samtalet med P-O var bra, det kändes som om han lyssnade på oss trots att han bestämt sig för att inte ge oss fler behandlingar. Eftersom de gjort så många tabbar med oss, och framför allt klantade till det rejält runt beskedet med AMH-värdet, fick vi tillgodoräkna oss ÄD-kötid sedan i februari istället för september. Han kanske rentav oroade sig lite för att bli anmäld? 

Är inte detta din mest lyckade behandling hittills, samtidigt som ditt AMH-värde höjts? Intressant det du skriver om din medicin, hoppas att det är så!

Lyckligtlottad: Du är en riktig "doer"! Lycka till i Finland!

linköping68: Lycka till med klinikletandet! Hör av dig om du hittar något intressant!  

pp08: Vad roligt att det blir införing!

Längtar74: Spännande med Valencia! Jag ser fram emot att få höra fortsättningen!          

LaDiza: Välkommen hit! Är du också en låg AMH-are?

NinaCamilla: Välkommen hit du med och tack till dig med för att du delar med dig! Tråkigt att ni inte var nöjda med er klinik, var gick ni och var ska ni göra ÄD?     

Kram till er allihop! 
  • Nelle

Tack för informationen Erika, berätta gärna vad de säger på CvL! I våras läste jag på lite om DHEA, hade lite mailkontakt med en tjej som beställt det från USA och så, men jag känner mig fortfarande osäker på vad det finns för risker med att äta det eftersom det är förbjudet i Sverige. Någon som vet? Jag har bröstcancer i släkten och är orolig för att äta hormoner "i onödan".

Kram!  

• Nelle
    ewa00: Välkommen hit! Hoppas att du kommer att känna stöd och uppmuntran av att läsa och skriva här, det har jag gjort!

pp08: Grattis till insättningen! Lycka till med ruvandet!

Castor: Min mamma dog i bröstcancer, så jag antar att jag hör till en riskgrupp. Trist, men vi hade inte haft råd tror jag, samtidigt som det i vilket fall hade känts osäkert att ta det utan inblandning av en läkare.  

Nu har jag sett det första avsnittet av Barn till varje pris. Jag gillar fortfarande inte titeln, men programmet var bättre än jag trodde.

Kram till er alla! 

• Nelle
    Castor1 skrev 2011-09-29 07:08:24 följande:
    Nelle: Jag beklagar din förlust, många prövningar du fått gå igenom. Stor och varm kram!

En fråga, både till dig och andra i tråden:
    Har ni haft stress-reaktioner av olika slag och bitvis stark ångest under er uppväxtperiod? Tänkte på dig nu också Nelle gällande din mammas bortgång. Hur gammal var du när det hände? Har du haft någon form av kontrollbehov eller katastroftänkande?
    Själv förlorade jag min lillebror när jag var 8 år och hade redan innan dess haft en del oro. Har även de senaste 5 åren förlorat båda mina svärföräldrar. Är högpresterande och bitvis självuppoffrande och fick klaustrofobi efter att min lillebror dog och har fortfarande en del otrygghetskänslor och klaustrofobin är inte botad...

Jag har funderat på detta en del då jag tänkt att mina hormon-nivåer påverkats av stressen och att kortisolen samt adrenalinet som frigörs vid stress och ångest kan ha stört hormonproduktionen?
    Jag hade eksem som barn och fick vuxenastma som 25-åring. Här på CHR i NY så hade de hittat eventuella (obekräftade) samband gällande allergier och astma stämmer som stämmer in på bilden för autoimmuna sjukdomar.
    Bara en reflektion i vårt sökande efter gemensamma nämnare samt förklaringar till våra låga amh-värden. i bästa fall så kan vi tillsammans kanske hitta några gemensamma faktorer som kan bidra till kunskap.

Styrka och tankar till er alla!
    Kram

Castor: Jag känner samma för dig, vad mycket du har gått igenom. Kram tillbaka!

Jag har också funderat över om jag har varit "för ledsen" och om det på något sätt har påverkat kroppen.  Min mamma dog när jag var femton, fyra år senare tog en vän livet av sig. Jag gick i skolan som vanligt och krisade nog i andras ögon inte särskilt mycket efter båda dödsfallen, men det kanske har lämnat spår i alla fall? Jag är alltid mer eller mindre katastrofberedd, men det är inget som jag har pratat med någon (professionell) om. Jobbet har stressat mig mycket och ofta gjort att jag känt mig otillräcklig, det kan säkert också spela in. (För just mig eller oss, även om stress generellt inte anses påverka fertiliteten.)

Jag har läst lite i en blogg om en kvinna vars dotter dog som 14-åring. Efter det ville hon ha ett nytt barn, men det gick inte och hon visade sig ha ett väldigt lågt AMH-värde och läkarna sa att hon var i klimakteriet.  http://ludmilla.se/2009/04/09/nar-livet-satts-pa-sin-spets-del-3/. Efter nio gånger med akupunktur blev hon gravid och värdena normala... http://ludmilla.se/2009/04/10/nar-livet-satts-pa-sin-spets-del-4/ Hennes teori är sorgen efter dottern gjorde att hon hamnade i ett tillfälligt klimakterium som sedan gick över. Jag har ju provat akupunktur redan utan resultat, men det kanske fungerar för andra?

Enligt läkarna har jag inte astma eller allergi, men jag får perioder med kraftiga hostattacker ibland och har många allergiska släktingar. Jag har inga andra autoimmuna sjukdomar heller vad jag vet.

Igår fick jag ett mail från klinikchefen. Mitt AMH har nu sänkts till 0,2. Jag tog det igen för att jag trodde att jag inte skulle bry mig om jag fick ett negativt resultat... Så blev det inte utan jag bröt ihop igen igår. Jag vet ju att i min sits spelar det ingen roll om värdet är 0,3 eller 0,2, men i alla fall.   

Lully Hill: Välkommen hit! Jag ska ta en titt på boken du skriver om.

Kram till er alla!    

• Nelle
    Linn: Nej, vad tråkigt! Det såg ju så lovande ut den här gången. Ja, varför ska det vara så svårt för oss och så enkelt för så många andra?

Sköt om dig!
    Stora kramar!  
  • Nelle
    Linn: Vilken jobbig natt. Jobbar du idag? Prata med Huddinge om kuratorstöd om du inte redan har gjort det (om du själv vill förstås). Det är landstinget skyldiga att erbjuda.

Undra om det finns något vi kan göra? Vi är ändå ganska många som läser och skriver här, kan vi påverka vården tillsammans tro? 

Min mens har varit  sex dagar sen, igår höll jag till och med i en graviditetstest på apoteket. Hann börja fantisera om en mirakulös spontangraviditet fast förnuftet sa ifrån... Bröt ihop när den kom i går kväll förstås.

Trevlig helg allihop!
    Kram  
  • Nelle

emmwis: Klart att du får vara med, välkommen hit!
    Ja, visst är det svårt att veta hur man ska reagera. Men värdet i sig verkar inte avgöra hur behandlingen går. Det finns ju de som har blivit gravida, t.o.m. på första försöket, även med ett relativt lågt AMH. Du kan ju höra till dem.

Lycka till med behandlingen!  

• Nelle

Idag har vi varit på Carl von Linné för en "second opinon". Läkaren, som hette Thomas Brodin och var oerhört vänlig och pedagogisk, förklarade att vi våra chanser är så små att det inte är någon idé att behandla oss då det gått så dåligt tidigare. Trist, men väntat. 

Nu till dagens märkliga besked; den 19/9 tog jag ett AMH-prov med remiss från Huddinge, den 21/9 tog jag ytterligare ett AMH-prov med remiss från CVL. Det första provet visade 0,2, det andra 0,5! En höjning på tre tiondelar på två dagar! Labbtekniskt, sa läkaren, men skillnaden är ju stor. Från 0,5 är det ju inte så långt till 0,7 som anses vara hyfsat "normalt". Hur som helst - det som avgjorde beslutet att inte behandla oss var inte värdet utan de resultatet av tidigare behandlingar. 

Trevlig helg!  

• Nelle
    Poussin: Vad tråkigt att det inte gick vägen! Sköt om dig, och som längtar74 skrev, låt dig skötas om.

Linn:  Hur mår du nu? Jag känner med dig. Hur ni än vill göra med adoption kan ni alltid betala in till en förmedling så att ni får kötid om det skulle bli aktuellt.

Längtar 74: Spännande med Valencia! Jag ser fram emot att få höra fortsättningen. Det är nog som du skriver, att ögonfärgen är det minst viktiga i sammanhanget. Visst är det sorgligt när det inte blir ett genetiskt barn, men jag tror som du, att miljön är det viktigaste.

Castor: Intressant med DHEA:n, hoppas att det ger effekt. Stor kram till dig för att du delar med dig! Lycka till nu!  

Läkaren på CvL  grundade alltså sitt beslut på att inte behandla på hur det gått tidigare, inte på AMH-värdet. När jag pratade om att det kanske skulle gå bättre med Gonal F istället för Menopur sa han att det statistisk är större chans att lyckas med Menopur för äldre damer som jag. Statistiken har de fått från läkaren som vi pratade med på Huddinge, så IVF-världen i Sverige verkar ju vara ganska liten. Visst är det en besvikelse, men samtidigt var det kanske schysst att avråda oss från att lägga 25 000 på något som verkar chanslöst. Men det kan säkert vara som Lully skrev också, att de inte vill dra ner statistiken. 

Kram!

• Nelle
    Anemon: Du har ju fått ganska många ägg som blivit befruktade, så om jag varit du skulle jag också kämpat vidare! Vi får hålla tummarna för att det går vägen!
    Stor kram till dig och lycka till!

Nu är adoptionskursen avslutad. Igår kändes det sorgligt, men nu är ett steg på vägen avklarat i alla fall. Jag kan verkligen rekommendera er som känner er osäkra på hur ni känner inför att adoptera att ställa er i kö, prata med en socialsekreterare och gå kursen. Vi hade tur och hamnade i en väldigt mysig grupp med en bra ledare. Att träffa par i ungefär samma sits (Jegs bland annat, tack för den här tiden! Glad) har gett mig väldigt mycket.

Jag funderar mycket på AMH-värdet som mätinstrument eftersom mitt värde höjdes från 0.2 till 0.5 på två dagar. Jag tror till och med att proverna skickades till samma labb. En del med ännu lägre AMH än jag blir spontant gravida, Castor t.ex., medan andra med ungefär samma AMH-värde som jag får fram ganska många ägg som blir befruktade. Det finns säkert de som ser ut att ha ett "normalt" värde som lyckas sämre än mig också. Kanske vi pendlar mellan ett "högstaläge" och ett "lägstaläge"? Jag har också funderat på om det faktiskt hann hända något i kroppen under de där två dagarna. Min mens var sex dagar sen, vilket aldrig brukar hända, så kanske blev det någon slags befruktning som visade sig som ett förhöjt AMH-värde? Jag har ingen aning, spekulerar bara...

Kram!
  • Nelle
    Anemom: Kämpa på! Vi håller tummarna!

Småsteg:
    Jag skulle tro att mina chanser ser ut ungefär som dina. Både läkaren på Huddinge och läkaren på CvL sa att de varit med om att kvinnor med omätbart AMH blivit spontant gravida och att de därför säger att det finns en liten chans. Huddingeläkaren menade att de måste säga så för att inte bli anmälda om någon skulle visa sig kunna bli gravid... Angående diskussionerna vi haft om orsak så har ju jag (antagligen) en stark ärftlighetsfaktor eftersom det tog nio år för mina föräldrar att få barn. Läkarna  sa att de kanske inte hade fått göra IVF om det funnits på 60- och 70-talet p.g.a. dåliga odds, men att de kan ha hört till den där pyttelilla gruppen som lyckas till slut trots låga värden.

Jegs: Ja, tänk vad fort det har gått! Det känns lite sorgligt att kursen är slut, men nu är vi ett steg närmare!  Vi får se till att ses igen i höst allihop!  

Ida: 
    Lycka till! Vi håller tummarna för dig som bidragit med en solskenshistoria!

Jag skrev in mig under ÄD-kö också. Tvivlar på att vi kommer att hinna fram i tid, men ändå.

Listan på vi som ska lyckas 2011 Solig
    Väntar på nytt försök:
    Sunshine123, (33 ar),  AMH 0,48 , FSH 10,8.  Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti.
    Castor (36 år), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök 23 maj 2011 p.g.a   "flare-up" effekt, dvs östrogen-chock pga sprayen som resulterade i  två  cystor och förhindrande menopuren att fungera. Anemon (38 år), AMH 0,47 Planerar behandling troligtvis i november.

Sprayar:

Sprutar:

Planerat ÄP/ET/FET:
    Anemon (38 år), AMH 0,467, FET om Pingu klarar tining, UL 11/5 för närmare besked pp08 (41år) IVF6/syskonförsök, ÄP 20/9

Ruvar:

LycklligtLottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60 Gör äggdonation. ET 15/8, TD 29/8 Poussin (33 år), AMH 0,35. IVF nr 4. Spraystart 14/8, ET 17/9, TD 3/10. Linn73 (38 år), Tidigare AMH 0,41, nytt prov juni -11 visade AMH 0,84. Ruvar på två embryon. TD 4/10.

Gravida:

Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41 Sötmaggan, AMH 0,33, 37 år Albatross74 AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 Ida73 AMH 0.2 IVF1, 0 ägg (Gonal-F+ Ovitrelle). IVF2, 6ägg (Menopur + Pregnyl)

ÄD-kö:

Småsteg, AMH 0,49, 1 makeinsem, 1 IVF utan resultat, rek ÄD Längtar74, (37 år), AMH <1 först men 1,2 okt 2010! FSH 11,6. 3 IVF utan ägg. Planerar ÄD i Spanien Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten IVF behandling 6/5. Kör både ÄD (vän utreds för korsdonation, provtagning 1 i sept 2011) och Adoption (Medlemskap i Adoptionscentrum från Juli 2011, diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011). Nelle (37 år) AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21) Har gjort tre IVF-försök med egna ägg som inte lett till ET. Står i landstingets ÄD-kö sedan 11.03.01.

Adoptionskö:

Nelle (37 år) AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21) Medlem i AC sedan juli 2011 och i FFIA sedan augusti 2011, diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011 Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten IVF behandling 6/5. Kör både ÄD (vän utreds för korsdonation, provtagning 1 i sept 2011) och Adoption (Medlemskap i Adoptionscentrum från Juli 2011, diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011). Övrigt: Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu.
  • Nelle

Hej alla "gamla" och nya i tråden!

Det var evigheter sedan jag skrev här sist, men jag följer er ibland på avstånd.    

Hoppas att ni har haft en skön julhelg och att vi alla får se fram emot ett 2012 med framgångshistorier.

Gott nytt år!
    Kram!  

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH