Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Vilket bra resultat Längtar74! Och visst är det din graviditet och ditt/dina barn! Du har ju bara fått lite assistans med själva "materialet". Lycka till nu - det kommer att gå jättebra!
Vilket bra resultat Längtar74! Och visst är det din graviditet och ditt/dina barn! Du har ju bara fått lite assistans med själva "materialet". Lycka till nu - det kommer att gå jättebra!
Hej alla!
Jag är inte helt uppdaterad i vad som har hänt, men jag hoppas att framgångarna snart börjar komma! Jag tycker också att det är fel att man inte får stå i kö för adoption samtidigt som man försöker med IVF. När man har kommit längre i adoptionsprocessen, så kan jag förstå att man måste välja - men inte till en början. Ibland kan jag känna mig lite bitter när jag tänker på att vem som helst kan få barn, oavsett om hon/de klarar av eller ens vill ha dem, bara du klarar av att tillverka dem själv.
Lycka till Längtar74, Poussin och alla ni andra som har något försök på gång!
Kram på er!
Hej!
Jag tittar in en sväng lite nu och då, själv i väntan på äggdonation, men har lite svårt att hålla reda på vem som är vem nu för tiden. Får dock säga stort lycka till till er som är gravida eller på gång med försök! Välkommen Bullen73 och alla andra nya! Det är absolut en tröst att inte vara ensam i detta och hoppgivande att läsa om de som faktiskt lyckas!
Heja, heja till oss alla!
Stort grattis Pölsan! Sååå roligt att höra om lyckade resultat! Håller tummarna för en lugn och smidig graviditet!
Poussin: vi har inte hört något än om ÄD, vi har stått i kön sen förra julen.
Ha det bra alla och håll hoppet levande!
Hej alla!
Jätteroligt att läsa om alla som lyckas! Stort grattis till er alla - ingen nämnd och ingen glömd. Det inger lite hopp om att det faktiskt kan gå, även om det känns som att det skulle krävas ett mirakel i Jesusbarnsklass (nej, jag är inte religiös direkt) för att det ska gå vägen för min del.
Jag förstår precis vad du menar Lillamillan. Jag är också spyless på att tänka och planera utifrån OM jag skulle bli gravid, då jag ändå inte blir det. Jag funderar i alla fall på att kolla upp sköldkörteln igen. Gjorde det i höstas på en vårdcentral, men då var proverna rätt ok. Är det någon som vet hur fort det kan gå "utför" på den fronten? Min mamma har behandlats för låg ämnesomsättning i många år, så det var främst därför jag kollade. Nu har jag dock börjat känna mig så frusen och seg i kroppen. Träningen går inte alls bra (kan ju iofs bero på att jag helt enkelt är otränad). Vet dock inte om jag orkar bry mig om det igen, det är säkert inget fel på den. Känner mig lite neggo helt enkelt. Har vänner och bekanta som får barn på löpande band och det känns lite bittert att själv ha så svårt (omöjligt?) på den fronten. Nåja, i morgon är en annan dag.
Kram på er och kämpa på!
Tack snälla ni för svaren!
Hej!
Instämmer med Poussin: jätterolig läsning! Stort grattis till alla framsteg (ingen nämnd och ingen glömd)! Hoppas att det blir fler och fler som "hakar på" er!
Angående äggdonation, så skulle min tvillingsyster ha donerat ägg till mig om hon kunnat (hon hade också tyvärr hunnit få för lågt AMH). Jag tycker att det hade varit toppen! Då hade ju barnet i princip haft mina gener (även fast vi är tvåäggstvillingar) och jag hade inte sett det som att hon hade barn med min sambo. Hon donerar bara "fröet" så att säga, jag skulle ju bära och föda det. Fördelen är ju också, som jag ser det, att jag i sådana fall hade haft full koll på hela historien bakåt, med eventuella sjukdomar och personlighet mm. Nu vet jag ju dock att alla som donerar ägg har ett gott hjärta och är omtänksamma människor i och med att de donerar, så ur den synvinkeln kan det inte bli fel så att säga.
Sköt om er!
Hej alla nya som gamla...
Tittar in, men tyvärr inte med några glädjande besked. Vi har gjort vårt första försök med en (känd) äggdonator och jag fick tillbaka ett ägg den 25/4. Testade positivt både på testdagen och en vecka senare, trots att jag blev riktigt sjuk efter några dagar. Har dock nu i eftermiddag börjat blöda (som en vanlig lite långsamstartande mens), så det känns tämligen kört även denna gång. Bittert och fördjävligt att hinna börja hoppas på allvar...
Vi har två befruktade ägg i frysen, så vi får väl hoppas att de klarar upptiningen - som för övrigt lär bli till hösten. Vår förhoppning att lyckas med upptinade ägg, när vi inte klarar ett "färskt" med toppkvalité, är dock mycket låg.
Jag vill i alla fall säga grattis till alla som har blivit gravida här i tråden!! Jätteroligt! Jag hoppas att ni blir fler!! För egen del känns det, som sagt var, rätt nattsvart just nu, men jag hittar väl förhoppningsvis lite till kämparglöd om ett tag. Jag har i alla fall världens bästa sambo, vilket på ett sätt känns ännu värre eftersom det här drabbar honom också för att min j***la kropp är så usel på det här med barn. Frustrerande är ordet...
Tack alla, det är snällt att ni är positiva! Dock så tror jag verkligen att det är kört. Har molvärk av och till och fortsätter att blöda. Det är inga gigantiska mängder än, men det känns bara som en tidsfråga trist nog... Jag ringde Huddinge när jag kom hem från jobbet, men då hade de hunnit stänga. De ringer väl upp i morgon antar jag, så då får jag väl veta vad jag ska göra. Jag har inte gjort VUL eller något annat än. Det känns i alla fall inte som att jag kan göra något annat nu än att vänta på att blödningen ska tillta. Jag vet inte riktigt hur man räknar, men det blir väl typ i början av vecka 7 tror jag. Blä...