• Nelle

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

albatross74: Skönt att du har kunnat tänka på annat i helgen! Berätta hur det har gått ikväll, jag hoppas på dig!

Kram
  • Nelle
    albatross74 skrev 2011-06-13 19:43:30 följande:
    Ja det var skönt att resa bort i helgen, tiden gick fort. Det värsta var denna fm, jag var så nervös att de skulle ringa. Men de ringde inte från kliniken, så det blev ET. Två stycken sattes in, det är väl för att öka chanserna lite. Nu är det bara att vänta och se...

Hurra! Vad roligt att det blev ET! Håller tummar och tår för båda dina embryon!

Kram

• Nelle
    linköping68 skrev 2011-06-13 20:33:55 följande:
    Linn73: Funderar inte på ÄD ännu. Ska försöka in idet sista med egna ägg eller helst att det funkar på hemmaförsök
    Nelle: håller med! Testerna bör väl vara till för att se om det finns andra vägar/alternativ/mediciner och inte stå som ett hinder. Blir skitsur bara jag tänker på testerna och alla läkare som stirrar sig blinda på dessa och inte är flexibla för 5 öre.

Men kämpar på..... Skrattande

Ja, visst önskar man att det vore så, inte som att man får en infertilitetsstämpel i pannan...

Lycka till!

• Nelle

Sunshine: Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med kliniker, undrar också! Vi har gjort två försök, första gången med den långa metoden och Gonal-F, andra gången med den korta metoden och Menopur. Inget av försöken ledde till insättning. Efter det senaste försöket fick vi träffa Huddinges chefläkare och han tyckte absolut att vi skulle göra den långa metoden för att förbättra chanserna. Han sa att de sex äggblåsor jag hade vi UL i så fall kanske hunnit bli sex ägg istället för bara två som de hittade vid ÄP.

Jag känner med dig och förstår att du är ledsen. Det som ändå är en smula positivt är att de tog testet direkt. Vår utredning visade ingenting konstigt eftersom de inte tog AMH-testet, först ett och ett halvt år senare fick vi beskedet efter att vårt första försök misslyckats. Under ett och ett halvt år trodde vi att vi var oförklarligt barnlösa och förlorade en massa tid då vi kunde ha ställt oss i adoptionskö eller gjort privata försök.

Hoppas att du hittar en klinik som du känner dig trygg med!

Kram och lycka till!

• Nelle
    Linn73 skrev 2011-06-19 16:45:28 följande:
    Läkaren sa att jag skulle ta nytt AMH-prov efter nästa mens som förväntas komma i början av veckan, men han specificerade inte någon exakt dag. Har ni hört att det ska spela någon roll på vilken cykeldag som provet tas på?

Kramar!

Jag ska också ta ett ny AMH-prov v. 26 eller 27. Det togs första gången direkt efter vårt första misslyckade försök, så P-O sa att det kunde påverka resultatet. Det känns jobbigt, jag är orolig för vad ett försämrat värde kan få för konsekvenser....

Kram till er allihop!

• Nelle

Lovedo: Tråkigt att ni blev så okänsligt bemötta på CvL. Vi gjorde en insemination där i höstas och vi upplevde också att de läkare vi träffade var ganska "bryska". Jag skulle tro att det inte bara är gynekologer som kläcker ur sig dumheter inom läkarkåren, men nu sedan begreppet AMH-värde dykt upp borde de verkligen ta sig en funderare över hur de ska samtala med patienter. Jag funderar fortfarande väldigt mycket över vad mitt låga värde egentligen innebär och hur det läkaren som gjorde vår utredning kunde missa det om det nu anses vara så avgörande.

Skönt men märkligt att ditt värde förbättrades två gånger. Undra vad det kan bero på? Önskar att jag visste och att det händer mig med när jag tar testet nästa gång.

Jag antar att det är det låga värdet som gör att vi som hänger här inte blivit gravida på naturligt sätt? Jag skulle önska att chanserna var lika stora som hos andra, men med den trettiosjätte mensen på ingång sedan vi började försöka tvivlar jag...

mulan: Härligt när det faktiskt dyker upp framgångshistorier! Jag läste din presentation och såg att du fått fram många ägg, det verkar ovanligt för någon med lågt AMH-värde (tror jag i alla fall). Hoppas att din tur smittar av sig! Jag ska googla på L-Arginin.

Kram!

• Nelle

Albatross74: Stort grattis till dig! Hurra, Hurra!

Jag skrev in min spraystart på listan. Det har känts sådär att börja om igen eftersom det har gått så dåligt tidigare, ett plus här gör att det känns lite meningsfullare att börja spraya mitt i semestern.

Albatross, funderade på att uppdatera dig, men kom på att du nog vill göra det själv.

Stor kram till er alla!

LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA LYCKAS 2011 Solig

Väntar på nytt försök:

Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 Småsteg, amh 0,49 Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten behandling 6/5. Poussin (33 år), AMH 0,35. Väntar på IVF nr 4 i augusti. Nelle (37 år) AMH 0,3. Spraystart 14/7 Linn73 (37 år), AMH 0,41. IVF nr 4 startar i augusti. Planerat ÄP mitten av sept. Lyckligtlottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60 planerad behandlingsstart för äggdonation 20 juli Sunshine123, (33 ar), AMH 0,48 , FSH 10,8. Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti.

Sprayar:

Sprutar:
    Castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Sprutstart: 4/5. UL 13/5. ev äggplock 20/5 längtar74 (37 år), AMH <1 först men 1,2 okt 2010! FSH 11,6. IVF3: Sprutstart 19/6
    Planerat ÄP/ET/FET:
    Anemon (38 år), AMH 0,467, FET om Pingu klarar tining, UL 11/5 för närmare besked.

Ruvar:

Gravida:

Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41

Övrigt:

Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu.
  • Nelle
    längtar74 skrev 2011-07-04 15:17:42 följande:
    Åh, albatross74 - grattis!! Så underbart!

Önskar att jag kunde bidra med ngt positivt men morgonens ÄP blev precis som förra gången helt utan resultat. Läkaren kunde inte förklara varför.

Googlade på det o hittade "empty follicle syndrome". Tydligen så kan det egentligen betyda att äggen sitter hårt fast i äggblåsan o helt enkelt inte lossnar. Händer i 1% av fallen, vanligare för de i vår situation. Hur man ska behandla verkar mer oklart. Någon skrev att ytterligare en ägglossningsspruta o nytt ÄP 24 timmar senare kan ge resultat. Alla överens om att det viktigaste är en mer individuellt anpassad behandling o timing för ägglossningssprutan.

Kunde det inte vara nog med att man har sjukt dåliga värden? Måste man också drabbas av några mystiska komplikationer (som för övrigt ingen pratat om på vår klinik)?? Känner mig så uppgiven. Det är nog så att vår resa får fortsätta med ÄD. Just nu känns det väldigt långt borta med en graviditet, för att inte tala om ett barn. Ska på bröllop till helgen o fasar lite grann inför det. Helst vill jag bara vara hemma.

Enda trösten är att vi har semester båda två. Skönt att slippa tänka på jobbet en tid.

Kramar.
    längtar74: Vad tråkigt! Konstigt att man hela tiden måste googla på allting, läkarna säger så ofta att de inte vet. Njut av din semester så gott det går!

Kram
  • Nelle
    Sötmaggan: Tack för att du delar med dig! Härligt att ni lyckades på andra försöket, jag håller tummarna för att allt ska gå bra!

Kram
  • Nelle

Hej!

Jag passar på att uppdatera listan lite. Jegs, om jag såg rätt har du plockat bort dig från listan, är det säkert att det inte blir fler försök? Klokt att ta tag i adoptionsbiten, vi har varit på samtal i stadsdelsförvaltningen, betalat köavgift till AC och ska gå adoptionskurs i höst. Det känns bra. Nu är det bara giftermålet (och flera års väntetid...) som saknas.

Sötmaggan:  Jag tar mig friheten att skriva in dig under gravid, det muntrar upp med fler namn i den delen av listan. Hoppas att det är okej.

Albatross74:
    Jag var återigen sugen på att skriva in dig under gravidrubriken. Stoppade mig och insåg att du nog vill göra det själv eftersom du varit med här ett tag.. Jag hoppas så att du mår bra och att allt fortfarande ser okej ut.

Jag började spraya i förrgår, denna gång två gånger om dagen med Synarela.     

Väntar på nytt försök:

Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 Småsteg, amh 0,49 Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten behandling 6/5. Poussin (33 år), AMH 0,35. Väntar på IVF nr 4 i augusti. Linn73 (37 år), AMH 0,41. IVF nr 4 startar i augusti. Planerat ÄP mitten av sept. Lyckligtlottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60 planerad behandlingsstart för äggdonation 20 juli Sunshine123, (33 ar),  AMH 0,48 , FSH 10,8.  Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti.

Sprayar:

Nelle (37 år) AMH 0,3. Spraystart 14/7

Sprutar:

Castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Sprutstart: 4/5. UL 13/5. ev äggplock 20/5 längtar74 (37 år), AMH <1 först men 1,2 okt 2010! FSH 11,6. IVF3: Sprutstart 19/6
    Planerat ÄP/ET/FET: Anemon (38 år), AMH 0,467, FET om Pingu klarar tining, UL 11/5 för närmare besked.

Ruvar:

Gravida:

Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41 Sötmaggan, AMH 0,33, 37 år

Övrigt:

Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu.
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH