Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
En fråga, både till dig och andra i tråden:
Har ni haft stress-reaktioner av olika slag och bitvis stark ångest under er uppväxtperiod? Tänkte på dig nu också Nelle gällande din mammas bortgång. Hur gammal var du när det hände? Har du haft någon form av kontrollbehov eller katastroftänkande?
Själv förlorade jag min lillebror när jag var 8 år och hade redan innan dess haft en del oro. Har även de senaste 5 åren förlorat båda mina svärföräldrar. Är högpresterande och bitvis självuppoffrande och fick klaustrofobi efter att min lillebror dog och har fortfarande en del otrygghetskänslor och klaustrofobin är inte botad...
Jag har funderat på detta en del då jag tänkt att mina hormon-nivåer påverkats av stressen och att kortisolen samt adrenalinet som frigörs vid stress och ångest kan ha stört hormonproduktionen?
Jag hade eksem som barn och fick vuxenastma som 25-åring. Här på CHR i NY så hade de hittat eventuella (obekräftade) samband gällande allergier och astma stämmer som stämmer in på bilden för autoimmuna sjukdomar.
Bara en reflektion i vårt sökande efter gemensamma nämnare samt förklaringar till våra låga amh-värden. i bästa fall så kan vi tillsammans kanske hitta några gemensamma faktorer som kan bidra till kunskap.
Styrka och tankar till er alla!
Kram