Castor1 skrev 2011-05-20 12:55:46 följande:
Anemon: tråkigt att höra att ert FET inte gick vägen. Nu får vi hoppas att du får fler chanser vid nästa IVF! kram
Linn: Så himla tråkigt att höra att inget av de 5 äggen blev befruktade. Verkar som att ni inte ska göra ICSI... Jobbigt att ta nya tag förstår jag men jag tror verkligen ni kommer att lyckas, du fick ju bäst resultat i antal ägg denna gång men som av någon anledning inte ville acceptera behandlingen de fick. Håll i Huddinge och P-O och samla kraft! Styrkekramar!
Nelle: Jag känner med dig, tänker också på adoption... Det är bra att ta små steg och känna efter på vägen. Tycker dock att ni ska prova att göra ett nytt IVF men ställ er i adoptionskön samtidigt eftersom att det tar sådan tid. Vi kommer att göra samma här. Styrkekramar till dig också!
Själv så kan jag tyvärr inte bjuda på någon solskenshistoria, tråkigt! Jag fick avbryta behandligen igår efter att sprayat sedan 15 april och tagit sprutor i 13 dagar... Men mitt försök kommer inte att räknas och jag får en ny chans! Träffade en kvinnlig läkare, Rova, som jag inte haft kontakt med tidigare. Hon var trevlig och tog sig tid. Tydligen tillhör jag de få procent som inte ska ta sprayen... De hade de upptäckt om jag fått ta blodprov och gjort UL innan sprutstart, något som de inte kallade mig till, tyvärr. Jag fick tydligen en s.k "Flare-up effekt", vilket innebär att nedregleringen baksköt enligt läkaren. De prover de tog på mig efter sprutdag 8 visade på mycket högt östraordiol (eller vad det heter, har med östrogenet och hormonerna att göra). Det provet visade på 2500 i värde men borde varit under 400 om nedregleringen funkat. Istället överaktiverades kroppen och började produceradet av TVÅ golfbollstora cystor som hindrade äggen att utvecklas. Vid min undersökning hade dessa börjat spricka (förklarar varför jag haft ont vid vänster äggstock...). De var nu nästan borta men hade nog tagit med sig ett par små ägg ut... Slemhinnan var fortfarande bara 4mm vilket visar att menopuren hade hindrats att fungera p.g.a sprayen. Suck! Så tyvärr, det baksköt helt enkelt...
Jag skrev inget igår för jag var först tvungen att handleda 7 studenter i deras uppsats-skrivning. När jag kom hem så delade min man och jag på en flaska Amarone och beställde massor av lammkotletter från vår favoritrestaurang som vi åt hemma i sängen och kollade på film. Vi öppnade även en flaska champagne för att fira hormon-stoppet... Lite paradoxalt men otroligt skönt ändå. Vad kan man göra?!...
Så i Augusti ska jag gå på korta metoden på en ny medicin som tydligen varit slut i fyra månader?!... Det är kanske därför vi alla verklar ha fått samma typ av behandling? Så jag är nu officiellt också en augusti IVF'are!
Kram på er och TACK för tankar och lyckönskningar! Jag tycker att vi alla ser framåt, april/maj verkar inte vara en bra månad för låg-amh:are och IVF helt enkelt!
Castor: Vad tråkigt att det inte gick vägen för dig! Konstigt att de inte tog blodprov på dig, jobbigt att behöva göra allt i "onödan". Skönt att nästa försök redan är inbokat, hoppas att vi följs åt igen då och att vi verkligen får varsin framgångshistoria! Vad heter medicinen du ska använda då? Jag har funderat på om en lite lägre dos kan vara bättre för mig, äggen kanske blev "sköra" av hög dos och en kort sprutperiod.
Det uppstår en massa märkliga situationer hela tiden när ens vanliga liv ska kombineras med IVF:andet... Dagen efter att vi missat en spruta under första försöket var jag på kurs om att skriva omdömen. När jag fick reda på AMH-värdet var jag i samma lokal igen, del två av samma kurs. Trots det kände jag mig hyfsat fokuserad både gångerna.
Hämtmat, Amarone och champagne lät som ett bra sätt att få dygnet i balans igen efter en trist start på dagen! Det ska jag definitivt ta efter!
Stora kramar till dig!