Hej alla nya och gamla!
Har varit inne och tittat här med jämna mellanrum och hållt tummarna, fyllts med medlidande och tänkt massor av pepp tankar.
Till att börja med stort grattis albatross och sötmaggan till era graviditeter!!! Lycka till i fortsättningen!
Längtar74, tråkigt att läsa om motgångarna, känner med dig!
Nelle: bra jobbat att ta nya tag med sprayen, hoppas att det känns bra och att nedregleringen och följande sprutperiod kommer att gå lysande!
Jegs: Lycka till med adoptionen, skriv gärna och berätta! Jag förstår att du hoppas på en spontangraviditet och jag håller självklart tummarna för er men jag själv skulle också gärna adoptera. Våra nära vänner fick förra månaden sitt adoptionsbesked och de åker till sydkorea om en månad och hämtar världens finaste son. Han ser helt underbar ut och de är så lyckliga. Mycket inspirerande!
Till alla er andra en stor kram, ser fram emot att följas åt på vägen till föräldrarskapet!
Själv tog det 51 dagar innan jag fick mens efter min avbrutna behandling. Det var ganska irriterande att gå och vänta utan att veta vad som händer i kroppen. Men det kom äntligen i gång förra veckan. Nu känns det som att min kropp är återställd och jeansen sitter bra igen. Jag kan även jogga utan värk nu, men det går lite långsammare än tidigare. Är i valet och kvalet hur jag ska göra i augusti och tänkte kolla med er vad ni tycker. Jag får ju inte ta sprayen igen eftersom att det var den som var boven i dramat vid vårt första försök. Jag har alltså tre gånger kvar (om jag får genomföra alla, eller väljer att göra det). Jag har fått nytt stipendium så jag och min man åker till New York igen i början av september i två månader. Skönt!!! Men, det betyder att alla datum måste klaffa vid vårt augustiförsök (mens någon gång mellan 5-9 augusti...). Eftersom att läkarna verkar kunna ganska lite om oss med lågt amh-värde så funderar vi på att gå till en infertilitetsklinik i New York och kolla med dem. de skriver ju ut DHEA till låg amh:are i USA.
Så min fråga till er:
- Vad tycker ni, borde jag vänta med mitt augusti-försök och kolla med läkarna i New York istället för att maxa våra chanser? Kanske äta DHEA i tre månader innan vi föröker här i Sverige? För min känsla är att vi inte får mer än ett försök på Huddinge p.g.a mitt otroligt låga värde (0,1)...
Kram, kram
Väntar på nytt försök:
Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5
Småsteg, amh 0,49
Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten behandling 6/5.
Poussin (33 år), AMH 0,35. Väntar på IVF nr 4 i augusti.
Linn73 (37 år), AMH 0,41. IVF nr 4 startar i augusti. Planerat ÄP mitten av sept.
Lyckligtlottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60 planerad behandlingsstart för äggdonation 20 juli
Sunshine123, (33 ar), AMH 0,48 , FSH 10,8. Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti.
Castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök 23 maj 2011 p.g.a "flare-up" effekt, dvs östrogen-chock pga sprayen som resulterade i två cystor och förhindrande menopuren att fungera.
Sprayar:
Nelle (37 år) AMH 0,3. Spraystart 14/7
Sprutar:
längtar74 (37 år), AMH <1 först men 1,2 okt 2010! FSH 11,6. IVF3: Sprutstart 19/6
Planerat ÄP/ET/FET: Anemon (38 år), AMH 0,467, FET om Pingu klarar tining, UL 11/5 för närmare besked.
Ruvar:
Gravida:
Malbert, AMH 0,55
Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12
DobbieDoo, AMH 0,41
Sötmaggan, AMH 0,33, 37 år
Övrigt:
Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu.
pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu.