• albatross74

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Ja det var skönt att resa bort i helgen, tiden gick fort. Det värsta var denna fm, jag var så nervös att de skulle ringa. Men de ringde inte från kliniken, så det blev ET. Två stycken sattes in, det är väl för att öka chanserna lite. Nu är det bara att vänta och se...

• albatross74

Tack längtar 74,  jo jag hoppas verkligen på det bästa. Det skulle vara helt ofattbart om det funkar. Även om jag vet att det kan fungera så är det ändå ofattbart på något sätt. Spraya, spruta, ÄP och ET och bli eventuellt gravid...

Hoppas verkligen du hinner med ett försök innan sommaren. Håller tummarna för det.

Åh det är så tråkigt att vara en med sämre odds att bli gravid....jag fick ju tillbaka två denna gång och då undrar jag om det inte är för att de inte ser så fina ut och därför finns det en lite större mikrochans att det skulle gå?

Hursom nu orkar jag inte tyngas ned av detta. Tiden visar hur det går.

Ha det allesammans!

• albatross74

Tack Linn 73 och sunshine, känns som att det behövs några som håller tummarna. Linn 73: hoppas ditt amh värde är oförändrat, även om det skulle vara lägre så tycker jag att det ligger något o Ankajas historia, amh värdet är fortfarande ganska nytt och vi vet inte hela sanningen. Man kan faktiskt bli gravid trots lågt amh värde. Det finns det flera bevis på och vi hoppas väl på ännu fler. Lycka till. Sunshine: det är intressant att få ta del av det läkarna säger i England Ang ivf, amh värde etc. Hoppas du hittar en bra klinik så att du kan få köra igång.

• albatross74

välkommen lyckligtlottad! Poussin: tack! Har TD den 27 juni. Så just nu är det ovisst..bara att vänta och se ;) Linn 73: jag har läst att amh värdet är detsamma hela cykeln, så det ska inte spela någon roll när man testar

• albatross74

Mulan, härligt att höra din solskenshistoria. Det behövs sådana. L'argin? Vet du vad det är bra för? Lovedo, välkommen, trist att första mötet inte var så lyckat. Jag håller med dig, då den dr jag träffade också började prata om ÄD då jag fortfarande höll på att smälta det faktum att jag hörde till dem som hade mindre chans att bli gravid.. Lycka till med fortsättningen.

• albatross74

Hej,

Antar att många är på semester och dyl nu. Ville bara ge info om en liten framgång på denna tråd för oss med lågt amh värde. Jag har testat positivt :) Sen vet man ju inte hur länge det  kommer att vara...

Håll tummarna

För några av er är det väl snart dax att komma igång ;) Nu ska vi vända trenden tycker jag.

Ha det så gott, njut av semester. Det kommer gå bra nu efter sommaren det känner jag på mig.

• albatross74

Tack så mycket Sunshine och Ankaja, 

Jag hoppas det kan ge lite hopp till andra med lågt amh värde (även om det inte går hela vägen för mig).

Nu hoppas jag innerligt att det kommer att gå bra. Men som Linn 73 en gång skrev till mig, det är ingen idé att oroa sig för något som är utanför ens kontroll.

Nu håller jag tummarna för att fler kommer fylla på med + i slutet på sommaren/början på hösten.

En sak som jag undrar över: Jag har ibland läst om personer som får fortsätta med progesteron ganska långt in i graviditeten. Vad skulle vara orsaken till det? någon som vet om det är bra att fortsätta med progesteron lite längre. Nu har jag inte så mycket kvar och funderar på om jag ska be om lite mer.

Ja om det är någon som har erfarenhet eller vet något om det... Ankaja kanske?

• albatross74

Tack för alla grattis!

Jag ska nog försöka få fler recept på progesteron. Mina senast utskrivna tog slut i helgen men då hittade jag några av en annan variant från förra försöket. Känns inte som att jag vågar sluta riktigt än...

Kul Nelle att du kör igång igen :) Håller tummarna för att denna gång går bättre.

LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA LYCKAS 2011 Solig

Väntar på nytt försök:

Småsteg, amh 0,49 Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten behandling 6/5. Poussin (33 år), AMH 0,35. Väntar på IVF nr 4 i augusti. Nelle (37 år) AMH 0,3. Spraystart 14/7 Linn73 (37 år), AMH 0,41. IVF nr 4 startar i augusti. Planerat ÄP mitten av sept. Lyckligtlottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60 planerad behandlingsstart för äggdonation 20 juli Sunshine123, (33 ar), AMH 0,48 , FSH 10,8. Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti.

Sprayar:

Sprutar:
    Castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Sprutstart: 4/5. UL 13/5. ev äggplock 20/5 längtar74 (37 år), AMH <1 först men 1,2 okt 2010! FSH 11,6. IVF3: Sprutstart 19/6
    Planerat ÄP/ET/FET:
    Anemon (38 år), AMH 0,467, FET om Pingu klarar tining, UL 11/5 för närmare besked.

Ruvar:

Gravida:

Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41 Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011, IVF 2: juni 2011

Övrigt:

Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu.
  • albatross74

Längtar 74: jag är ledsen för er skull, vad frustrerande att gå igenom så mkt och så blir det sådär. Som du nämnde kanske en lite mer skräddarsydd behandling passar er bättre. Om detta drabbar en procent så borde det finnas alt sätt för att lyckas. Skönt att ni har semester ihop. Det känns verkligen så orättvist. Ankaja: tack för inspirationen, du har rätt, måste försöka tänka mer positivt. Det är så lätt att förvänta sig det värsta. De senaste fyra graviditeterna har gått dåligt.

• albatross74

Nelle: jag försökte uppdatera listan för ett tag sedan, men det ser ut som att jag har samma status som innan ;) så om du vill går det bra att flytta mig på listan. Spännande att du har kommit igång igen, det känns som att tiden gått ganska så snabbt. Håller tummarna för att det ska gå bra denna gång. Castor, knivig fråga. Om det är så att du riskerar att bara få en chans på Huddinge så verkar alternativet maximera chansen med hjälp av klinik i NY bra. Men å andra sidan kanske du svarar bättre på den korta metoden och får fler än en chans där. Ja vad blir mitt råd, om datumet stämmer kanske du ska prova ändå. Lycka till.

• albatross74

Jegs: bra att ha flera alternativ, då känns det som att det går framåt. Otroligt fint av din vän att ställa upp som donator :) Kan ändå inte låta bli att fyllas av känslan att det är så orättvist, ni är ju som du.skriver relativt unga och då tycker man att det borde funka. Jag hoppas att något av era alternativ fungerar och att det blir bra. Ang diagnosen du skriver om, en vän till mig fick den. Dock stämde nästan inget symtom in, när det senare visade sig att hon behövde tillskott av skoldkörtelhormon blev hon gravid. Så jag undrar om pco diagnosen stämde. Har för mig att symtombilden var ganska luddig Stort lycka till!

• albatross74

Hej allihop,

Jag har inte heller kunnat följa att som hänt då jag varit bortrest. Förstår att det är mycket som har hänt. Jag är ledsen för er som det inte gått vägen för. Men som en annan insändare skrev så får man intrycket att ni är starka tjejer för trots motgångar tycker jag att ni är bra på att hitta nya möjligheter och fokusera på dem. Lycka lycka till i fortsättningen.

Kul också att höra att det är flera som börjar nya försök, spännande. Håller tummarna för att det ska gå bra. :)

Det har sakta börjat gå upp för mig att jag är gravid, även om det känns overkligt. Det har visserligen bara gått tolv veckor, så det är lång tid kvar. Men jag trodde liksom inte att det skulle funka för oss. Redan efter första försöket började läkaren tala om ÄD, pga att de tyckte att oddsen att lyckas var så låga, så därför känns det extra otroligt att det iallafall hittils har gått bra. Till veckan ska jag göra KUB test, får se vad det visar.

Lycka till, massa tumhållningar och pepp!!!!

• albatross74
    Jegs skrev 2012-11-22 20:51:09 följande:
    Hej allihopa! Vår skrutt i magen är nu 11 veckor och förra veckan på 10 veckorsdagen var vi på ultraljud och fick med oss denna bild hem. Overkligt men väldigt roligt... den var då ca 3 cm lång... Då jag haft lite blödningar och varit generellt väldigt orolig så fick vi träffa läkare och göra detta ultraljud direkt efter vårt första möte på mödravårdscentralen. Att se denna skrutt levande i min mage gjorde verkligen att jag nu börjar slappna av och mår mycket bättre... Forts. följer... // Jegs

Stort grattis!!! Jag var inne mycket på denna tråd vid Ivf-beh -2011 och jag minns dig och din historia. Blev så glad när jag läste att du är gravid nu. Hoppas allt går fint.
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH