• Poussin

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Småsteg - Ge inte upp!!! Jag vet flera tjejer som har haft blödningar och som det gått bra för. Håller tummarna för att pyret stannar. Har du gjort VUL och tagit hCG? Kram till dig {#emotions_dlg.flower}

Germany - Lycka till på ÄP imorgon!!!

Kattflickan - Jag tyckte inte heller om nålarna fötterna. Vad bra att du känner en förändring, jag kände stora förändringar i kroppen under perioden jag fick zonterapi.
  • Poussin
    {#emotions_dlg.flower}Välkommen att fylla på listan{#emotions_dlg.flower}

Germany -
     AMH prov 1 (0,67) AMH prov 2 (0,29)
    IVF 1 -  10 äggblåsor, fick ut 9 ägg (5 befruktade) 2 tillbaka, inga till frysen 
    IVF 2 -  12 äggblåsor, fick ut 8 ägg (5 befruktade) 2 tillbaka, inga till frysen 
    IVF 3 -  Pågående behandling, vid första vul  8 äggblåsor.... 

Vädur78 AMH 0,8 
    IVF 1-  14 äggblåsor- fick ut 12 ägg, 2 befruktade,inget ET pga för mycket fragmentering
    IVF 2- 16 äggblåsor,fick ut 14 ägg, 4 befruktade,2 tillbaka med sämre kvalité,minus
    IVF 3-  25 äggblåsor,fick ut 22 ägg,7 befruktade,2 tillbaka med sämre kvalité, minus 
    IVF 4-  26  äggblåsor, fick ut 22 ägg, 4 befruktade, 1 toppkvalité tillbaka, 1 blastocyst till frysen,gravid och barn
    IVF 5- 8 äggblåsor, 6 ägg, 1 befruktat, inget ET 
    IVF 6- 14 ägg, 4 befruktade,inget ET 
    IVF 7- 9 ägg, 2 befruktade, 1 st 7 cellig tillbaka,minus 
    IVF 8 10 ägg, 2 befruktade,inget ET

Lillamillan AMH prov 1 (2,0) AMH 2 efter ett år (0,69)
    IVF 1 - 6 ägg, 3 befruktade, 1 tillbaka med bra kvalite, inget till frysen, minus
    IVF 2 - 4 ägg. 1 befruktat, inget tillbaka, minus
    IVF 3 - 4 ägg, 1 befuktat, 1 fint tillbaka, minus
    IVF 4 - 15 ägg, 2 befruktade, 2 tillbaka, minus
    IVF 5 - 7 ägg, 3 befruktade, 2 tillbaka, inget till frysen, minus
    IVF 6 - 3 ägg, 2 befruktade, 2 tillbaka, har TD 1/6.   

Jegs AMH 0,1
    IVF 1 - 2 äggblåsor, var av en såg tom ut = Avbröts.. Inget äggplock :(

Hjärtefröjd AMH 0,9
    IVF 1 - 16 ägg (24 äggblåsor), 12 befruktade, 1 tvådagarsodlad tillbaka med bra kvalitet, 3 till frysen (minus både vid ET och tre FET)
    IVF 2 - 17 ägg (22 äggblåsor), 10 befruktade, 2 tvådagarsodlade tillbaka med okej/bra kvalitet, inget till frysen. (minus)
    IVF 3 -16 ägg (21 äggblåsor), 10 befruktade, 2 tredagarsodlad tillbaka med bra kvalitet, 1 till frysen. (minus)

Jag är lite osäker på antalet äggblåsor, men det har legat över 20 varje gång.

Linn73, AMH 0,84 (var tidigare 0,41, vet inte vad det är idag)
    IVF 1 - 1 moget ägg, avbrutet
    IVF 2 - 4 äggblåsor, fick ut 4 ägg. 1 befruktat, 1 toppembryo tillbaka. Minus
    IVF 3 - 7 äggblåsor, fick ut 5 ägg. Inget befruktades och ingen ET
    IVF 4 - 8 äggblåsor, fick ut 4 ägg. 2 toppembryon tillbaka. Minus
    IVF 5 - ca 5 äggblåsor, fick ut 5 ägg. 2 toppembryon tillbaka och 1 till frysen. Testar först svagt +, därefter -
    IVF 6 - ca 7 äggblåsor, fick ut 1 ägg. Ägget befruktade sig inte och ingen ET

Vinterland AMH 0.4
    IVF 1 - 7 äggblåsor, 4 ägg, 1 befruktat - resulterade i våran son 2009 (långa metoden SU)
    IVF 2 - 8 äggblåsor, 6 ägg, 2 befruktade, 1 tillbaka, 1 till frysen - mf v 7
    FET - minus
    IVF 2 - 7 äggblåsor, 5 ägg, 2 befruktade, inget till frysen - mf v 6

Poussin, AMH 0,4
    IVF 1 - 3 ägg, 2 befruktade, 1 toppenembryo tillbaka. Minus.
    IVF 2 - 1 ägg, inte befruktat och alltså inget ET.
    IVF 3 - 3 ägg, 2 befruktade, 2 medelfina tillbaka. Minus.
    IVF 4 - 3 ägg, 2 befruktade, 1 toppenembryo och 1 medel tillbaka. Svagt plus och sen minus.
    IVF 5 - 8 ägg, 5 befruktade, 2 fina tillbaka och 2 till frysen. Gravid (BF 19/11)
  • Poussin

Lillamillan - Beklagar verkligen. Ta hand om varandra. Stora kramar

Småsteg - Håller tummarna för dig!

Castor - Härligt att höra!!! Ja visst är det skönt med bra resultat på KUB, det är verkligen en milstolpe och vi slappnade också av lite mer efter det.

Linn - Hur är det med ryggen gumman?

Germany - Hur mår du? Ruvarperioden är inte lätt, men håller tummarna för att du kan flytta dig till gravida på listan snart!

Jegs - Stort grattis, härligt med ett fint embryo tillbaka och 3 till frysen. Nu har ju snart halva tiden gått och håller tummarna för dig också att du kommer byta plats på listan snart!

Själv mår jag fint, v 15+4 idag, och längtar till RUL om 3 veckor. Önskar er alla att ni snart sitter där med en liten krabat i magen!

Trevlig helg och stor kram till er alla! {#emotions_dlg.flower}

• Poussin

Mba12 - Vad tråkigt att ni fick avbryta, förstår att det är tufft. Hoppas det blir en bättre cykel nästa gång samt att det ändrade protokollet passar din kropp bättre. Lycka till!

Germany - Usch vad ledsamt med minus och mens. Jag hoppades så på ett plus för er. Ta hand om dig och jag hoppas att nästa försök leder till plus och bebis!

Småsteg - Åh vad glad jag blir, härligt att ni fick se pyret och hjärtslag, nu minskar ju risken markant för MF. Molvärk är positivt, livmodern måste ju växa för att pyret ska få plats! Har ni ett nytt UL inplanerat eller ska ni göra KUB?

Jegs - Håller tummarna för ett fint plus! Förstår att du är sugen på att testa innan, kom bara ihåg att ett minus innan TD kan hinna bli ett plus till TD.

Attack - Hos CvL i Uppsala tar de även med risken för tvillingar i beräkningen när de avgör om de sätter tillbaka 1 eller 2. Tror den ska vara under 15% om jag minns rätt, men det skiljer sig säkert mellan kliniker.
    Vid vår sista återföring så fick jag dock tillbaka 2 trots att tvillingrisken var ca 20%. Antagligen för att graviditetschansen var så låg och de trodde mer på ÄD för oss - tänk så fel de hade!

• Poussin

Småsteg - Ja nu är det dags för inskrivning! Glad Jag har en jättebra BM på Gärdet, men det kanske ligger helt fel till för dig. Inboxa mig om du är intresserad.

Germany - Tråkigt att du tar FL paus, du skriver så fina inlägg, men jag förstår dig till fullo. Njut av sommaren, ta hand om dig och ladda inför hösten. Kram! {#emotions_dlg.flower}

• Poussin

Kattflickan - Jag minskade till en spraydos på morgonen den dag jag började med sprutor. Spännande med sprutstart, håller tummarna stenhårt för dig!

Småsteg - Jag har en vän som blödit rätt mycket under graviditeten och hon är nu i v17 och allt ser bra ut så försök att inte oroa dig för mycket, jag tror säkert allt är bra med ert lilla pyre.

• Poussin

Linn - Ta hand om dig i sommar och ladda batterierna och sen blir 8e gången gillt i höst!!! Kram!

• Poussin

Kattflickan - Grattis till fin skörd, håller tummarna för att de är friska!

Emsie, Pölsan och Längtar - Mycket roligt att höra av er och att det går bra för er! Gravid{#emotions_dlg.flower}

Kvinna72 - I höst kommer det vara din solskenshistoria som glädjer någon annan! Solig

Själv är jag nu i v 19+0 nu. Vi var på RUL imorse och fick se en pigg och frisk liten kille vinka till oss. Glad

Kram!

• Poussin

Kattflickan - STOOORT GRATTIS, vilken underbar nyhet!!! Skrattande Njut av Frankrike och det lilla pyret som växer i magen. Men då blir det inga franska ostar eller vin för dig. Flört 

Angla - Beklagar här också, stor kram till dig.

• Poussin

Castor - Härligt att allt såg bra ut på RUL.
    Vilken tur att du är så påläst, men sorgligt att du ska behöva vara det och inte kunna lita på BM och läkare. :( Fast det är ju tyvärr inget nytt att man inte bara kan luta sig tillbaka och lita på läkare vad gäller hela den här fertilitetskarusellen...

Millan - Härligt med starkare plus! Ja kolla upp TSH, det kan dra iväg med graviditet och ett TSH över 2,0 ökar risken för MF.

Kram till er alla

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH