• Poussin

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

pp08 - Vad tråkigt gumman. Rynkar på näsan Har du tagit hCG? Håller tummarna. Stor varm kram

Linn - Håller tummarna stenhårt för att det blir 7:e gången gillt!! {#emotions_dlg.flower} 7 är mitt lyckotal så jag har en bra känsla för er denna gång vännen.

Castor - Hur mår du? Glad
    Intressant med punkt 2, jag har bara hört om nr 1 och 3 förut och tror att jag är bägge för det tog mina föräldrar 5 år att få till lillasyrran och så blev jag ju gravid efter behandling mot mina immunologiska problem.

Kram till er alla!
  • Poussin

Hjärtefröjd - Grattis till kanonresultat!!! Det är klart att det finns minst ett guldägg bland dem.

Linn - Lycka till, håller tummarna stenhårt för att det ser fint ut! Kram

• Poussin

Jag gick hos Lotta 1 gång i veckan från juli förra året fram till ET (alltså slutet av februari) och jag är HELT ÖVERTYGAD om att hon har en stor del i vårt fina resultat denna gång och att jag nu till slut är gravid. Glad Hon är underbar. Hjärta

Kan dock tillägga att mitt AMH inte har förbättrats trots byte av jobb, yoga, 8 månaders akupunktur och sen 8 månaders zonterapi. MEN jag blev ju gravid i slutändan, har kommit i balans i livet och mår otroligt mycket bättre än jag gjorde innan. Och vad vi inte får glömma är ju att AMH är ett mått på kvantitet och inte kvalitet och det är ju kvaliteten som räknas i slutändan! Glad

pp08 - Även jag undrar hur det går för dig och håller tummarna för att det är riktig liten fighter du har magen.

• Poussin

Välkomna alla nya! Tråkigt att ni ska behöva hitta hit, men roligt med nya trevliga tjejer i tråden! {#emotions_dlg.flower}

Castor
    - Åh vad underbart med ett litet pickande hjärta! Solig

pp08 - Så ledsen för er skull, förstår att det är otroligt tungt. Ta hand om varandra. Stora varma kramar till dig.

Vinterland - Om du funderar över immunologiska orsaker så skulle jag rekommendera dig att köpa Alan E Beers bok "Is your body baby friendly", den är lite av en bibel i de här sammanhangen och ger väldigt mycket bra information.
    Ja det är rätt dyrt att åka till Aten, utredning, blodprov samt uppföljning under behandling och graviditet går på ca 2000 €, men samtidigt så blir det ju väldigt dyrt med de IVF försök men betalar för i "onödan" om det ändå inte kommer funka eftersom man behöver immun support under behandlingen. (som i mitt fall)
    Tyvärr verkar det nästa omöjligt att hitta läkare i Sverige som tror på detta och vill hjälpa till vilket är anledningen till att vi alla söker oss utomlands.

Hjärtefröjd - Grattis till 2 toppen embryon! Nu håller vi tummarna för ett fint plus!!

Kattflickan - Åh vad bra att ni hinner med ett försök till innan sommaren!

Ciara - Hur mår du? Vilken vecka är du i nu?

Linn - Hur gick VUL? När blir det ÄP?

Själv är jag nu i v 10+4, har varit på inskrivning och även ett "lugna nerverna" UL, det är så svårt att tro att det faktiskt kommer att bli en bebis i slutändan efter allt vi har gått igenom. UL såg fint ut, fick se en liten krabat på 4 cm som sprattlade hejvilt när BM tryckte på magen. Så häftigt att man redan kan se armar, ben, näs-och käkben. Känner mig mycket lugnare nu och börjar faktisk tro på att jag ska bli mamma i november.

Ser fram emot många plus här i tråden under våren, det är så underbart att se den långa listan över alla som faktiskt har blivit gravida och fler ska det bli!!! Solig

Stor kram till er alla!

• Poussin

Linn - Lycka till på ÄP idag!!!

Anemon - Grattis till att ha blivit ruvare, håller tummarna för att det är en riktig liten fighter ni fick tillbaka.

Tack för alla rara kommentarer!

Ha en fin Valborg allesammans! Kram

• Poussin
    Linn - Åh gumman, jag känner med dig, förstår att det känns tungt. Fostimon var ju tyvärr inget för mig heller.
    Men nu hoppas vi på det lilla ägget, jag håller tummarna stenhårt för att det var guldägget de plockade ut. Hjärta Stor kram

Kvinna72 - Spännnande att du är igång, håller tummarna för att det ser bra ut på VUL. Glad
  • Poussin
    Linn - Åh gumman, vad ledsen jag blir för er skull. Gråter Minns hur tufft det var när det hände oss, förstår vad du menar med att känna sig helt tom. Jag hoppades så innerligt att det var guldägget. Kramas med maken och ta hand om er. Stora varma kramar Hjärta
  • Poussin
    Kaffetunnan - Stort lycka till imorgon, håller tummarna för att det är fina guldägg som plockas!

Germany - Åh spännande att du snart är igång, vad blir det för preparat? Bra att du väckte liv i tråden igen. Flört

Kattflickan - Vad jobbigt att du inte får tag på någon som kan skriva ut Levaxin, har du frågat din gyn? Du beskriver ju verkligen alla klassiska symptom för underproduktion i sköldkörteln. Hoppas att det löser sig.

Linn - Hur mår du gumman?

Själv var jag på UL och KUB i morse, bägge såg bra ut och vi börjar nu slappna av lite och faktiskt tro på det hela. Glad
  • Poussin
    Rocktroll - Åh vad härligt att du gått in i vecka 12!! Baby

Linn - Åh, håller tummarna för att mensen dyker upp som den ska så att ni hinner med ett försök till. Dyker den inte upp så försök tänka att det är bra för kroppen att vila över sommaren och boosta sig med D vitamin och att det kommer funka efter sommaren!

Kaffetunnan - Åh vad ledsamt, vet hur tufft det är. Men heja dig, det är klart att du kommer hitta något sätt att få bättre resultat nästa gång. Det kan också ha varit en dålig cykel, jag fick också bara ut ett ägg en gång (ej befruktat) och nu senast 8 st så det kan verkligen variera. Har du testat akupunktur / zonterapi? Kan varmt rekommendera det annars.

Millan - Förstår att du blev besviken över att de inte kom åt alla blåsorna, vad märkligt att när det inte varit ett problem innan. Hur har det gått för de ägg som plockades? Håller tummarna för att du inte behöver gå vidare till ÄD.

Kattflickan - Lycka till med spraystart imorgon. Förstår hur du känner och kan bara instämma med Linn att besvikelsen var störst efter första misslyckandet. Hoppas det går vägen för er denna gång!!

Germany - Vart är du i processen? Dags för VUL snart?

Stor kram till alla goa kämpande tjejer! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH