• Poussin

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

ALLA VI SOM SKA BLI FÖRÄLDRAR {#emotions_dlg.flower}

Gravida:

Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41 Sötmaggan, AMH 0,33, 37 år Albatross74 AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 Ida73 AMH 0.2 IVF1, 0 ägg (Gonal-F+ Ovitrelle). IVF2, 6 ägg (Menopur + Pregnyl) Lully Hill, 45 år, AMH 0,28, 6 IVF denna gång med immunbeh. (Korta prot. Fostimon 300+Ovitrelle) Längtar74,  (37 år), AMH <1, men 1,2 okt 2010!  3 IVF, varav 1 avbrutet. Inga  ägg vid ÄP. ÄD1 Valencia, två embryon - neg. FET 9/2, två embryon. TD  23/2. Positivt! Pölsan (1977) AMH 0,8 första syskonförsöket IVF/ICSI. TD 14/2 Väntar på nytt försök: Sunshine123, (33 ar), AMH 0,48 , FSH 10,8. Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti. Castor  (36 år), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök 23 maj 2011 p.g.a  "flare-up" effekt, dvs östrogen-chock pga sprayen som resulterade i   två  cystor och förhindrande menopuren att fungera. Anemon (38 år), AMH 0,47 Planerar behandling troligtvis i november. LycklligtLottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60. 1111111 (40 år), AMH 0,5. pp08 (41 år) IVF6/syskonförsök.
    Sprayar:

Bullen73, (38 år), AMH 0,4. Spraystart 12/2

Sprutar:

Planerat ÄP/ET/FET:
    Ruvar:
    Linn73 (38 år), Tidigare AMH 0,41, nytt prov juni -11 visade AMH 0,84. Förhoppningsvis FET vecka 8. Poussin (34 år), AMH 0,4. IVF nr 5 med korta protokollet, Puregon 300 enh., 8 ägg, TD 16/3. ÄD-kö: Småsteg, AMH 0,49, 1 makeinsem, 1 IVF utan resultat, rek ÄD Jegs  (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten IVF  behandling 6/5. Kör både ÄD (vän utreds för korsdonation, provtagning 1 i  sept 2011) och Adoption (Medlemskap i Adoptionscentrum från Juli 2011,  diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011). Nelle (37 år)  AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21) Har gjort tre  IVF-försök med egna ägg som inte lett till ET. Står i landstingets ÄD-kö  sedan 11.03.01. Linn73 (38 år), AMH 0,84. Har gjort fem misslyckade IVF:er. Står i landstingets ÄD-kö sedan 111010. Poussin (34 år), AMH 0,4. Har 4 misslyckade IVF försök och är nu framme i ÄD-kön på Huddinge. Väntar ÄD-start: ewa00,  (25 år),  AMH <<0,1 , FSH mellan 6-60. Framme i landstingets  ÄD-kö efter ca 14 månader, väntar nu på matchande donator

Adoptionskö:

Nelle  (37 år) AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21) Medlem i AC  sedan juli 2011 och i FFIA sedan augusti 2011, diplomerad  adoptionskursdeltagare i okt 2011 Jegs (31 år), FSH 15, AMH  0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten IVF behandling 6/5. Kör både ÄD  (vän utreds för korsdonation, provtagning 1 i sept 2011) och Adoption  (Medlemskap i Adoptionscentrum från Juli 2011, diplomerad  adoptionskursdeltagare i okt 2011). Linn73 (38 år), AMH 0,84. Medlem i BFA sedan okt 2011 och AC sedan jan 2012. Poussin (34 år), AMH 0,4. Medlem i AC sen okt 2011. pölsan (1977), AMH 0,8, medlem i AC sen nov 2009 längtar74, medlem i AC sedan apr 2011. Övrigt: Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök. IVF hos CFC. Troligen om ca 2 veckor.
  • Poussin
    Ciara - Spännande att ni är igång, lycka till nu!
    Jag tror flera utav oss skriver i flera trådar, man hänger där man hittar personer man trivs med och har saker gemensamt med.  Det vore väldigt roligt om du ville stanna här med oss, men det är så klart upp till dig. Flört

Linn  - Det kommer inte bli några PMS symptom för dig denna gång utan bara ett stort fint plus! Solig
    Vad har du för TD?

Kattflickan - Vad jobbigt att febern inte ger sig. Schas med den! Klinikerna arbetar lite olika när det gäller VUL och blodprov, på CvL där jag går blir det alltid VUL och blodprov sprutdag 6. När får du svar på blodprovet?
  • Poussin
    Linköping - Nej vad tråkigt att ni fick avbryta till slut. Rynkar på näsan Tufft med 2 gånger utan att komma till ÄP, men du ska se att det blir 3.e gången gillt, nu kommer det att blir bra med Fostimon! Är det inte så att blåsorna ska växa långsammare med det? Håller tummarna stenhårt!

Gällande listan så flyttade jag upp alla som inte var akutella till "väntar på nytt försök", ville inte ta bort någon.
    Kan inte ni som inte är med lägga till er, spännande att följa alla som är på gång!

Lillamillan - Hoppas ÄP gått bra idag, håller tummarna för din skörd!

Kattflickan - Ja det låter sent med VUL dag 10, men de vet ju vad de gör så det kommer gå bra ska du se. Sa hon inget annat mer om att du inte var helt nedreglerad, märkligt att bara informera om det.
    Gällande att inte alla droppar Menopur kommer med så är det inget att oroa sig för, om det hängde på några droppar hit eller dit skulle vi nog inte få ta injektionerna själva...

Rocktroll - Spännande med sprutstart! :) Ring läkaren och fråga om du vill veta AMH värdet,
    När man testar sköldkörteln så testar man TSH (Thyroid-stimulating hormone), ska helst ligga runt 1 om man vill bli gravid men absolut inte över 2.

FSH (Follikel Stimulerande Hormon), ska ligga under 10.
    Hittade följande beskrivning, om det kan vara av intresse: Glad
    "Hela processen börjar i hjärnan. Gonadotropinfrisättande hormon produceras i hypotalamus och transporteras till hypofysen. Hormonet talar om för hypofysen att den ska frisätta FSH. FSH transporteras runt i kroppen med blodet och talar om för äggstockarna att de ska producera ägg. Mellan 15 och 20 äggblåsor, s k folliklar, börjar då mogna i äggstockarna. En äggblåsa (och i sällsynta fall två eller fler) växer snabbare än de övriga: varför vet man inte. FSH stimulerar även äggstockarna att producera östrogen. Östrogenet får äggen att mogna och stimulerar tillväxt av livmoderslemhinnan, så att den redo för en graviditet om ägget skulle befruktas"

och

"Ett förhöjt FSH kan vara ett tecken på att man är på väg in i ett för tidigt klimakterium. Ofta är man iaf mer svårstimulerad än "normala" kvinnor, vilket beror på att ett högt FSH signalerar att äggstockarna är lite latare, trögare, svårstartade... och det kan vara svårt att stimulera fram många ägg."

Vilket underbart vädet vi har idag och vad skönt det är med fredag! Solig
    Kram till er alla!
  • Poussin

Lillamillan - Grattis till fin skörd, håller tummarna för att befruktningen gick bra!

Perry - Välkommen hit också! Glad Det är som sagt toppen att du sökt till Aten, av det du skriver så tycker jag det låter mycket troligt att ni har immun problem och du ska se att Dr D kan hjälpa er! Vi har ju fått ett helt otroligt resultat efter att ha varit där. Lycka till på resan. {#emotions_dlg.flower}

• Poussin

Ciara - Hoppas det gick bra med sprutan igår! Ett tips är att först sätta nålen mot huden och trycka lite lätt, då känner man direkt om det är "bra" ställe att sticka på, för hamnar man rätt känns det verkligen inte alls. Glad

Perry - Tack, alla tummar är mer än välkomna! Trevlig resa idag!

Nettan - Tack för din historia! Solig

• Poussin

Kattflickan - Håller tummarna för att det är fina ägg i dina blåsor! Blir det ett VUL till eller har du fått tid för ÄP?

Pölsan - Åååh, vad underbart att ha sett ett litet Hjärta Hoppas du kan slappna av lite mer nu.

Kvinna - Jag inboxar dig. Glad

Linn - Hur mår du vännen. Är det RD7 idag? Visst var det då du plussade sist? Har du vågat testa? Vi kommer att plussa  båda 2 raring, så är det bara!

Kram till er alla! {#emotions_dlg.flower}

• Poussin

Kattflickan - Spännande med ÄP på fredag! Mycket roligt med Pudding Skrattande

Lillamillan - Grattis till ruvarstatus! Roligt att det blev så bra resultat!

Bullen - Härligt att höra att ni hade så bra resultat på VUL, låter mycket lovande inför ÄP!

Ciara - Skönt att det gick bra med sprutorna till slut!

Stor kram till er alla! {#emotions_dlg.flower}

• Poussin
    Linn - Jag förstår att det är frustrerade att vänta, men RD är väldigt tidigt och de flesta plussar mycket senare. Jag tror så starkt på att du kommer att plussa vännen, det är verkligen er tur nu!!! Illamående är bra! Hjärta
    RD7 för mig idag och inte tillstymmelse till symptom, men jag tar det med ro (än så länge). Jag tror att det hjälper att veta att vi har i frysen, kan fortfarande inte fatta det, men det lugnar mig att veta att om inte detta funkar så blir det FET i maj. Läkarna på CvL sa att av alla toppenembryon så är det bara ca 50% som faktiskt är lika fina på insidan och då tycker jag att åtminstone 1 av 4 borde vara ett guldägg! Och du har ditt guldägg i magen!

Mali - Välkommen hit! Glad Jag tycker absolut ni ska testa IVF om ni vill, jag har 0,4 i AMH och fick ju ut 8 ägg denna gång!
    Dock tror jag att du kommer att behöva fler än 6 sprutor, jag tog Puregon i 10 dagar och Orgalutran i 6 dagar.
    Lycka till! {#emotions_dlg.flower}

Castor - Tack! Kyss Vad roligt att höra av dig! Tråkigt att ni inte fick göra ett försök till, men du låter rätt lugn och att må bra och det glädjer mig. Spännande med adoptionskurs. Lycka till med avhandlingen och ha en underbar vår du också! Solig

Rita - Kan tyvärr inte hjälpa dig med info om DHEA, det är ett av de (få) preparat jag inte velat testa pga alla biverkningar. Kan däremot tipsa om Inofolic från Italien eller Fertile XX från USA som bägge ska förbättra äggkvaliteten. Lycka till!
  • Poussin
    Kattflickan - Det kom t o m 2 droppar ur min ÄL-spruta nu sist och det gick ju finfint ändå. Oroa dig inte! Glad

Rocktroll - Jobbigt med biverkningar, men spännande med VUL på fredag!
  • Poussin

Linn – Ge inte upp vännen, det är ännu tidigt! Jag tror på dig och pyret i magen! Heja heja! Hjärta

Rita – Minns inte vad örterna heter på svenska, men googla på det så får du fram vad de heter på engelska. Det går inte att köpa i Grekland utan det enklaste är att beställa det på en sajt i US, jag kan skicka dig länken om du är intresserad.

Längtar – Mindre än en vecka kvar tills du får se ett eller 2 små hjärtan picka!

Attack – Välkommen hit! Vad märkligt att dina värden försämrats så drastiskt, om jag vore du skulle jag be att få ta om proverna i nästa cykel och se hur de ligger till då. Det kanske är efterdyningar från din tidigare behandling eller en dålig cykel (FSH varierar mellan olika cykler), men det kan nog bara läkarna svara på. Du skriver inte hur lågt ditt AMH värde är, men jag har fått göra 5 IVF behandlingar med ett AMH på 0,4 så det bör inte vara något hinder. Vad är nästa steg, ska ni till kliniken och prata om hur ni går vidare? Håller tummarna för att det går bra!

Ciara – Bortsett från denna gång så har jag haft runt 4 blåsor och har ju fått ut 3 ägg och 2 embryon tillbaka, så jag tycker inte alls att du ska känna dig nedstämd. Hur var storleken på dem? Tyvärr är ju problemet med lågt AMH att vi inte får fram drösar med ägg, men glöm inte att det inte säger något kvaliteten. Det finns tjejer som bara fått fram 1 ägg och blivit gravida på det! Glad

Lillamillan – Tråkigt att det inte blev något till frysen, men du är ju gravid med tvillingar så du behöver inget till frysen!

Rocktroll – Lycka till på VUL idag, håller tummarna för att det ser fint ut! Det kommer att gå fint med Vilda också!

VASL – Välkommen hit! Du gjorde helt rätt som tjatade dig till ÄP, det skulle jag också gjort. Det kanske t o m hinner dyka upp en blåsa till innan dess. Håller tummarna för att guldägget finns i en utav blåsorna!

Kattflickan – LYCKA TILL på VUL idag!!!! Håller mina tummar stenhårt för bra resultat! {#emotions_dlg.flower}

Jag är på RD9 och känner väl inget speciellt, lite molvärk igår kväll men det är allt. Jag känner mig lugn i sinnet och försöker hitta på roliga saker för att få dagarna att gå och det funkar rätt bra! Glad Ha en skön fredag allesammans! Kram!

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH