• Poussin

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Längtar - JAAAAA, GRATTIS, åh vad glad jag blir!!!! Skrattande Vilka underbara nyheter, det kanske blir en liten Estelle! Flört Vilket flyt vi har nu tjejer, jag hoppas följa era fotspår. Stora kramar Hjärta

Kattflickan - Det är ingen fara om du inte tar sprayen på precis samma tid hela tiden så du behöver inte oroa dig. Inte långt kvar till sprutstart nu.
    Jag hämtade också ut allt på en gång, så Ovitrellen ligger i kylskåpet sen en månad, det här var sista sprutan för att hålla tillbaka ägglossningen, fick den utskriven i tisdags så kunde inte hämta den innan...

Pölsan - Jobbigt med illamående, men det är ju samtidigt positivt för då känner du dig verkligen gravid. Flört 
    Jo tack, sov riktigt bra inatt, har en så underbar energi idag, känns mycket positivt!

Stor kram till alla fina tjejer i den här tråden! {#emotions_dlg.flower}
  • Poussin
    Emsie - Jag tycker inte du ska oroa dig för förkylningen, jag har tvärtemot hört att det är bra att vara förkyld de första dagarna för då fokuserar kroppen på att bli av med förkylningen istället för det främmande embryo som flyttat in! Flört

Linn - Åh vad spännande, då kommer vi verkligen att följas och denna gång - bara 2 dagar emellan! Det är klart det är allas vårt år!!!

Kattflickan - När jag tog nässpray under sprutperioden så tog jag 2 puffar på morgonen första sprutdagen och en på kvällen, men de 2 senaste IVF:erna har jag ju kunnat sluta med nässprayen vid sprutstart vilket varit väldigt skönt.

Rocktroll - Du måste börja blöda ordentligt för att det ska räknas som dag 1.
    Tror precis som Linn att det är viktigt att ni testar IVF tills NI känner att ni är klara, inte när läkarna säger det. Så om er klinik inte vill hjälpa er, sök er till en annan och få en second opinion. Men det kommer inte behövas fler försök för du kommer att hänga med denna plusvåg som är på framtåg här i tråden!

Lillamillan - Välkommen hit! Vi är också inne på IVF nr 5, har gjort 4 försök med långa metoden, har fått ut 3 ägg 3 gånger och 1 ägg en gång, har alltid fått maxdos. De gånger vi fått fram 3 ägg har vi alltid fått tillbaka ett fint embryo men inget plus. Nu testar vi korta metoden och 300 i dos istället för 450 och på VUL såg det likadant ut som de andra gångerna, hoppas dock att kvaliteten ska var bättre denna gång. Följer även en behandlingsplan för immunologiska problem genom en läkare i Aten. Har ÄP på måndag och är mycket spänd på resultatet.
    Vart är ni i processen, spray, sprut...?
  • Poussin

Hemma efter ÄP och dagens skörd blev 8 ägg!!!! Skrattande Heeelt otroligt, har totalt fått ut totalt 10 ägg på mina tidigare 4 IVF:er och nu  8 st på denna, har lite svårt att ta in det faktiskt. Kommer ju aldrig att få veta exakt vad det var som gjorde skillnaden, men jag tror stenhårt på korta metoden och lägre dos för att låta äggen växa till i mjukare takt istället för att chocka kroppen med maxdos. Och sen har jag ju tagit Inofolic i 4 månader, Fertile XX i 2 månader och nu på sista tiden följt min grekiske läkares instruktioner. Nu håller vi tummarna för att de är av bra kvalitet också, ska ringa imorgon och få veta hur många som befruktats. Solig

Linn - Är du ruvare nu? {#emotions_dlg.flower}

• Poussin

Tack alla raringar! Hjärta Nu har jag fått ett IL dropp till och varit på akupunktur också så kroppen kan knappast vara mer förberedd på att få tillbaka en eller 2 småttingar på onsdag. Glad

Lillamillan - Nej, det blev 10 sprutdagar denna gång, har alltid haft 13 dagar med långa. Jag tror inte det går att jämföra då vissa verkar reagera bättre på korta och andra på långa. Jag tror som sagt på lägre dos för att inte chocka kroppen (det är även min grekiske läkares åsikt) så jag håller tummarna för att lägre dos och Fostimon är din grej!

Kattflickan - Jobbigt med febern, skönt att den är lite lägre idag, hoppas du mår än bättre imorgon! Krya på dig och lycka till med sprutan ikväll. {#emotions_dlg.flower}

Linn - Grattis till PUPO status, jag joinar dig på ondag och om några veckor kommer gravidlistan att bli ännu längre!!! Skrattande

• Poussin

Längtar - Inte oroa dig, det är bara dina slemhinnor som blivit sköra av progesteronet, ingen mens för dig på många många månader! {#emotions_dlg.flower}

• Poussin

Linköping - Tack! {#emotions_dlg.flower}

Ringde precis CvL och det blev 5 st befruktade! SkrattandeSolig Ett var omoget och 2 st blev multinukleära. Mycket nöjd! Nu håller vi tummarna för att de delar sig som de ska.

KRAM!

• Poussin

Tack allesammans! Solig
    Har nu varit på akupunktur ikväll också och han masserade även magen så att den ska vara mjuk och avslappnad när pyrena flyttar in imorgon. Ska bli spännande att se hur de delat sig.

• Poussin
    Längtar - Skönt att det inte kommit mer blod. När har du nästa kontroll?

Hemma nu med 2 små pyren i magen! Skrattande Av de 5 som blev befruktade så hade 4 st fortsatt att dela sig och blivit ett 7-celligt och tre 4-celliga. Han sa att det 7-celliga fick högst betyg, det hade tydligen använt en annan inkubationsmetod på det vilket kan göra att det utvecklar sig lite snabbare... Så ett 4-celligt till mig och de 2 andra till frysen!!! Jag kan inte fatta att vi fick 2 st till frysen, jag som aldrig fått mer än 1 fint tillbaka och ibland inte ens det! Både läkaren och sjuksystrarna var så rara (de är underbara på CvL) de var så glada för vår skull och håller tummarna.

Kramar till er alla, är så himla glad! Solig
  • Poussin

Tack allesammans! Hjärta

Längtar - Åh så spännande och allt kommer att gå väl, det är jag helt övertygad om!

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH