• Poussin

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

pp08 - Roligt att höra av dig och spännande att ni är på gång igen! Lycka till med 8e försöket, må det bli det sista!

Bullen - Nej vi har gjort långa protokollet 4 gånger och detta blir första med korta! Glad

Har precis satt första sprutan i magen så IVF nr 5 är äntligen igång! Skrattande

• Poussin

pp08  & Pölsan - Tack raringar! Kyss

Rocktroll - En möjlig förklaring kan vara att du hade lägre AMH redan när din dotter blev till, men hade tur och ägglossade ett guldägg när ni började försöka. Jag blev ju spontant gravid för 1 1/2 halvt år sedan med 0,3 i AMH och jag tror inte att mitt MF hade något med AMH värdet att göra utan snarare immunologiska orsaker.

Jag förstår helt hur ni resonerar gällande ÄD och tycker det är viktigt att man tänker igenom det ordentligt så att det känns rätt för bägge. Jag kanske också skulle se annorlunda på det om jag redan hade ett barn, men i dagsläget så kan jag inte ge upp tanken på att uppleva en graviditet och vara med från början. Sen får vi se med nr 2, det kanske blir adoption, det får vi se då. Glad

• Poussin

Pölsan - Måndag morgon är det dags för VUL, lika nervöst som vanligt, med det är bara att vänta och se.

Rocktroll - Spännande att testa Menopur istället!
    Usch vilken tråkig attityd din läkare verkar ha, jag tycker också det borde vara mycket positivt att ni redan har en dotter! Och om hon nu inte tycker det så behöver hon ju i alla fall inte säga saker som får er att känna er små, det här är jobbigt nog som det är. Du har ingen möjlighet att få byta läkare? Tänk vad härligt när du blir gravid, (för det kommer du att bli), då kan du visa henne hur fel hon hade! Skrattande

Kram till er alla!

• Poussin
    Linköping - Åh ja, kan inte du fråga CFC hur de ser på så höga doser, är mycket nyfiken på deras svar.
    Vad jag har förstått så har flera kliniker redan sänkt sin maxdos från 450 till 375 och utländska kliniker (i a f min doc i Aten) ger aldrig högre än 300. Han berättade att när han började för en antal år sedan så gav man 900 enh Förvånad i dos så det har ju gått åt rätt håll i a f.

Linn - Lycka till på VUL imorgon, det är ett superpositivt tecken att vi följs åt och vi kommer att följas åt under hela graviditeten också vännen! Skrattande

Rocktroll - Klart du ska hänga här med oss!!!

Vädur - Spännande med Riga, verkar vara ett riktigt plusregn på g i Riga tråden så det är klart ni ska haka på!

Bullen - Jag brukar få spraymens runt dag 10, hoppas den dyker upp snart!

Här har vi dubbelsprutat ikväll, 1a kvällen med Oralgutran, gick fint. VUL imorgon 8.45, inte nervös ännu, men det kommer säkert på vägen dit imorgon eller om inte innan när jag hoppar upp i stolen. Flört

Roligt att vi är så många som är på gång, nu ska vi alla hänga på Pölsans plus och fylla på listan över gravida!!! KRAM!
  • Poussin
    Längtar - Det är klart att du kommer att plussa, håller tummar och tår för dig!!! Hur mår du?

Mariposa - Åh vännen, inte lätt och jag förstår dina känslor. En sak som man dock bör komma ihåg är att jag tror att alla de tjejer som faktiskt blivit gravida här i tråden fått väldigt dåliga odds att lyckas från sina läkare, men alltså lyckats ändå. När måste ni bestämma er? Om jag vore er skulle jag nog vilja testa en IVF innan jag gick över till ÄD, men det måste ni känna själva. Stor kram och hoppas ni landar i ett beslut som känns bra. Hjärta

VUL gick bra imorse, har identiskt resultat på dag 6 denna gång med korta protokollet och 300 enh som förra gången med långa och 450 enh. Tycker det stärker teorin att högre dos inte behöver medföra bättre resultat.
    Hade 4 blåsor på 10-14 mm och 2 st på 8 mm och 3 småttingar som inte kommer att hinna växa till sig. Så förhoppningsvis blir det 3 ägg som vanligt och jag hoppas få 2 st tillbaka. Hoppas att Inofolic och Fertille xx har förbättrat kvaliteten så att det faktiskt blir en bebbe denna gång! Glad

Kram till er alla!
  • Poussin
    Pölsan - Tror på 3 ägg baserat på våra tidigare försök. Glad Har 3/4 gånger haft i stort sätt samma resultat som idag och i slutändan har vi alltid fått ut 3 ägg, känns lite som vår siffra nu. Och även om jag såklart hoppas så vill jag inte bli besviken genom att hoppas på fler. Enligt CvL skulle det vara ett mirakel om jag fick ut 5 ägg så...Drömmer
    Det är klart att går som det ska i din livmoder, pyret växer och mår bra och snart kommer ni att få se ett litet hjärta picka! Hjärta
  • Poussin

Längtar - Det låter positivt tycker jag! När ska du lämna blodprov? Fantastiskt att ni får tillbaka pengar!

Kattflickan - Instämmer med de andra att man snabbt kommer in i blandandet. Ja, man ska byta sida varje kväll och man ska försöka ta injektionen vid samma tid varje kväll. Spännande att du snart är igång med nästa etapp!

Emsie - Wow vilket kanonresultat! Låter väldigt bra för en tjej med dåligt AMH värde. Nu håller vi tummarna för fin befruktning! Glad

Linn - Har du fått datum för FET?

CvL ringde idag och de tyckte att både VUL och blodprov var bra så det blir ÄP på måndag. Mycket nöjd över datumet för då blir jag gravid på skottdagen som jag hoppades! SkrattandeSkrattandeSkrattande

KRAM!!

• Poussin
    Uppdaterar. Glad

ALLA VI SOM SKA BLI FÖRÄLDRAR
    {#emotions_dlg.flower}
    Gravida: Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41 Sötmaggan, AMH 0,33, 37 år Albatross74 AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 Ida73 AMH 0.2 IVF1, 0 ägg (Gonal-F+ Ovitrelle). IVF2, 6 ägg (Menopur + Pregnyl) Lully Hill, 45 år, AMH 0,28, 6 IVF denna gång med immunbeh. (Korta prot. Fostimon 300+Ovitrelle) Väntar på nytt försök: Sunshine123, (33 ar), AMH 0,48 , FSH 10,8. Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti. Castor  (36 år), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök 23 maj 2011 p.g.a  "flare-up" effekt, dvs östrogen-chock pga sprayen som resulterade i   två  cystor och förhindrande menopuren att fungera. Anemon (38 år), AMH 0,47 Planerar behandling troligtvis i november. LycklligtLottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60. 1111111 (40 år), AMH 0,5. pp08 (41 år) IVF6/syskonförsök.
    Sprayar:

Bullen73, (38 år), AMH 0,4. Spraystart 12/2

Sprutar:

Poussin (34 år), AMH 0,4. IVF nr 5 med korta protokollet, sprutstart 15/2 med Puregon 300 enh., VUL 20/2, prel ÄP v 8.
    Planerat ÄP/ET/FET:
    Linn73 (38 år), Tidigare AMH 0,41, nytt prov juni -11 visade AMH 0,84. Förhoppningsvis FET vecka 8. Poussin (34 år), AMH 0,4. IVF nr 5 med korta protokollet, sprutstart 15/2 med Puregon 300 enh., VUL 20/2, ÄP 27/2. Ruvar:
    Pölsan (1977) AMH 0,8 första syskonförsöket IVF/ICSI. TD 14/2 Längtar74,  (37 år), AMH <1, men 1,2 okt 2010!  3 IVF, varav 1 avbrutet. Inga  ägg vid ÄP. ÄD1 Valencia, två embryon - neg. FET 9/2, två embryon. TD  23/2. ÄD-kö: Småsteg, AMH 0,49, 1 makeinsem, 1 IVF utan resultat, rek ÄD Jegs  (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten IVF  behandling 6/5. Kör både ÄD (vän utreds för korsdonation, provtagning 1 i  sept 2011) och Adoption (Medlemskap i Adoptionscentrum från Juli 2011,  diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011). Nelle (37 år)  AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21) Har gjort tre  IVF-försök med egna ägg som inte lett till ET. Står i landstingets ÄD-kö  sedan 11.03.01. Linn73 (38 år), AMH 0,84. Har gjort fem misslyckade IVF:er. Står i landstingets ÄD-kö sedan 111010. Poussin (34 år), AMH 0,4. Har 4 misslyckade IVF försök och är nu framme i ÄD-kön på Huddinge. Väntar ÄD-start: ewa00,  (25 år),  AMH <<0,1 , FSH mellan 6-60. Framme i landstingets  ÄD-kö efter ca 14 månader, väntar nu på matchande donator

Adoptionskö:

Nelle  (37 år) AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21) Medlem i AC  sedan juli 2011 och i FFIA sedan augusti 2011, diplomerad  adoptionskursdeltagare i okt 2011 Jegs (31 år), FSH 15, AMH  0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten IVF behandling 6/5. Kör både ÄD  (vän utreds för korsdonation, provtagning 1 i sept 2011) och Adoption  (Medlemskap i Adoptionscentrum från Juli 2011, diplomerad  adoptionskursdeltagare i okt 2011). Linn73 (38 år), AMH 0,84. Medlem i BFA sedan okt 2011 och AC sedan jan 2012. Poussin (34 år), AMH 0,4. Medlem i AC sen okt 2011. pölsan (1977), AMH 0,8, medlem i AC sen nov 2009 längtar74, medlem i AC sedan apr 2011. Övrigt: Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök. IVF hos CFC. Troligen om ca 2 veckor.
  • Poussin

Jag har fått instruktioner om att ta AMH värdet dag 2 eller 3 i cykeln, alltså samtidigt som man tar FSH, LH och östradiol.

• Poussin
    Emsie - Grattis!!!! Solig

Längtar - Ser fram emot att läsa om ditt positiva resultat imorgon! Håller tummarna hårt , hårt, hårt!

Mariposa - Tråkigt att det inte blir någon uppstart denna månad vännen. Jag förstår helt och fullt hur ni tänker och jag tycker ÄD är ett fantastiskt alternativ om ni bestämmer er för det.
    Häng kvar här med oss och berätta hur ni gör och hur du mår! Hjärta

Linn - Vet du något mer om FET?

Själv har jag satt näst sista Puregon sprutan i magen, ska bli skönt att sluta med dubbla sprutor imorgon. Kan verkligen rekommendera korta protokollet, allt är klart 2 veckor istället för 5 eller 6 med långa, jag mår sååå mycket bättre än de andra gångerna. Blev dock lite stressad idag när jag skulle hämta ut min sista Orgalutran spruta på Apoteket, de skulle ha beställt den men den fanns inte och hon kunde inte säga varför! Skrikandes Glad att bo i en stor stad med många apotek för vi lyckades hitta ett med lager så sprutan är nu i tryggt förvar i kylskåpet.
    Sov knappt förra natten så jag ska strax gå och lägga mig och hoppas ta igen lite sömn.
    Kram till er alla! Hjärta
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH