Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Hej tjejer, Hoppas det går bra att jag hoppar in här. Har läst genom tråden lite och tänkte dela med mig av min historia också. Jag är nyssfyllda 33 år, bor i London för tillfället. Har förakt att bli gravid i nästan 1 år, men utan nån lycka. Fick magkänslan i våras att det inte allting som stod rätt till och det var nog mig det är fel på, då min man har barn från tidigare förhållande. Jag gick till en privat läkare här och fick göra en ultaljudundersökning, då såg han endast 6 st äggblåsor totalt på mina äggstockar, vilket är självklart inte alls bra, speciellt med tanke på att jag var bara 32 år då. Han rekommenderade även att jag skulle ta AMH test, vilket kom tillbaka på 3.44 på skalan som används här i England, det motsvarar 0,48 på skalan som används i Sverige, så inte alls bra. Blev rådd till att försöka i 6 mån till och sen söka hjälp, men det tänker jag inte göra, tiden går ju..... Jag blev helt förstörd och grät floder, mår fortfarande väldigt dåligt. Har varit med om mycket tuffa saker i mitt liv, men det här har knäckt mig totalt. Har tappat lust med allt, så svårt att se nåt positivt med livet just nu. Men ska sluta gnälla nu och återgå till saken. Jag har varit på ett par konsultationer och blivit rådd till ivf, då det skulle ge mig störst chanser. Inget har nämt något om ÄD, tack och lov. Ska på den sista konsultationen innan jag bestämmer för hur jag ska göra om en vecka. Ska gå till en klinik som är känd för att behandla kvinnor med just lågt AMH eller högt FSH. Problemet är att det är svindyrt med Ivf här i England. Ett försök kan kosta allt från 50 000 kr och uppåt beroende på klinik. Så vi blir nog tvugna att flytta hem och göra ivf i sverige istället. Hoppas att klinikerna i sverige är inte alltför negativa bara. Finns det någon klinik i Sverige som ska vara känd för att just hantera oss med lågt AMH? För att vi behöver ju ganska speciell behandling. Här i England så kör de för det mesta den korta protokollen (vet inte om det heter så i Sverige) på de med lågt AMH. Är det så i Sverige också? Skulle vara så tacksam om jag fick lite svar om hur situationen ser it i Sverige Sköt om er alla och lycka till :) Stor kram