Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Hej!
Jag är ny som skrivande i denna tråd, men jag har följt er ett tag. Vill bara säga tack Linn73 för att du startat denna tråd och tack alla ni andra som bidragit till det hopp jag känner trots lågt amh-värde.
Vill även passa på att gratta anemon till plusset och hålla tummarna för er som ruvar. Själv verkar det som att jag och Poussin kommer att börja samtidigt, kanske även du Linn73? Sista veckan i mars.
Jag är 35 år (fyller 36 år i april) och detta är vårt första IVF. Vi går på Huddinge, där vi fick förtur, känns mycket bra! I september låg mitt Amh på 0,160. Detta togs om 25 jan på Huddinge och det hade då sjunkit till 0,1. Fick reda på det igår, så det var en liten kalldusch, men jag hoppas iallafall. Jag hade vid vul 25 jan 2-3 antrala folliklar på vardera äggstock så 4-6 totalt. Tyvärr var de ganska små, men känns bra ändå. I början av januari hade jag 10 st enligt min privata gynekolog. Vi blev spontant gravida i okt-nov men slutade tyvärr med missfall i vecka 5. Det var ledsamt, men vi ser på det positivt eftersom att vi hade fått en prognos på att chansen att bli gravida naturligt låg på under 5%. Så där hade de fel! Jag hoppas alltså att jag även kommer att kunna motbevisa läkarna när det gäller stimulering och hoppas på mer än 3 äggblåsor.
Vi har bestämt oss för att göra 3 försök (om vi får...) och sedan gå över till äggdonation och även skriva in oss på adoptionscentrum. Ingen av oss har barn sen tidigare. Vi har varit tillsammans i 13 år, försökt att bli gravida i 1 1/2 år. Jag ska köra långa perioden med menopur 450, inge risk för överstimulering sa min läkare (P-O på Huddinge). Detta är min historia...
Jag ser fram emot att fortsätta att följa er och hålla tummarna! Denna tråd känns hoppfull, varm och trygg trots att vi alla här har fått tuffa besked att förhålla oss till. Tack!