Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Det här har ju blivit en lång, lång tråd, men jag kanske kan hoppa in ändå?
I februari gjorde vi vår första IVF efter att ha stått i landstingskö sedan hösten 2009. Läkaren plockade bara tre ägg, varav inget blev befruktat på ett "normalt" sätt, så det ledde inte ens till ET. För första gången pratade läkarna då om att kolla AMH-värdet, vilket de gjorde i slutet av februari. Två veckor senare skulle de ringa upp och berätta hur det låg till. Om värdet var lågt skulle vi inte behöva vänta tills i slutet av maj med nästa försök som de sagt.
Ingen har ringt så igår, fem veckor senare, ringde jag till Huddinge för att höra hur det gått. Vi hade nästan börjat tro att de inte ringt för att allt var okej, men så var det inte alls, värdet låg på 0,3. Efter att försökt få barn i tre år var det på sätt och vis ingen chock, men jag är så oerhört besviken på vården som hela tiden sagt att allt sett så bra ut och som nu inte ens kunde ringa upp.
Jag har ju läst om några som lyckats ändå och om Malbert (i KS-tråden och här) som blivit gravid på naturlig väg, men just nu känns det ändå inte så lovande.
Jag behövde skriva av mig lite för det finns inte så många att prata med om detta. För ett par månader sedan hade jag själv inte ens hört talas om AMH, så det är svårt att få någon att förstå vad det innebär som inte fått samma besked.
Lycka till allihop!