• plommonstoppet

Era bästa filmtips

Hej!

Jag är ingen filmfantast men tycker att det är mer och mer avkopplande att knäppa på en film på kvällskvisten,och undrar nu vilka era favoriter är?

Jag är inte inne på sagan om ringen/star wars-liknande så mycket,inte heller splatter eller legal blond-stilen.

Det jag eftersöker är drama,komedi (gärna),thrillers,lite skräck och apsolut min favoritkategori verklighetsbaserat.

Skriv namnet på filmen och gärna lite om vad den handlar om.

OM ni vill får ni även gärna rekommendera var man kan tanka den.

En film jag VERKLIGEN rekommenderar är verklighetsbaserade "Den vita massajen" ( The white Masai )

Hoppas fler får tips från denna tråd och inte bara jag.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Era bästa filmtips
  • Sommarlöv

"Lars and the real girl" Lite skruvad, men samtdigt helt underbar. Så mycket hjärta och massor av sjuk humor. Såg den på Gbg filmfestival för ett par år sedan och den satt kvar länge i mina tankar.

Älskar även "Ellig" och "Big fish"

• Zäta
    Suckardjupt skrev 2010-11-02 22:25:19 följande:
    "Donnie Darko", för komplicerad att förklara men kult! I den spelar en ung Jake Gyllenhaal och Seth Rogen har en liten roll som mobbare.   "Spun", Helvriden och skön rulle om knäppa pundare, svensk regisör om jag minns rätt med ett bra gäng skådisar, Mickey Rourke, Brittany Murphy och Peter Stormare tror jag. En ny bra film som är aaaaawsome är "Scott Pilgrim vs the world", finns torrent på Piratebay. Så sjukt bra för det är en ny take på kärlek och ex. 500 days of summer är också bra, romantisk men faller inte i det värdelösa romantik träsket!

Sen är ju alla animerade barnfilmer kanon. Planet 51 och how to train your dragon var två riktigt bra. Wall-e likaså. äh vafan, alla animerade är bra, förutom shreck, hata det gröna fettot!
    Donnie darko är en klassiker... tror jag har sett den tja... massor av gånger och man hittar på något sätt alltid något litet nytt i den. Otroligt bra film.

Fear and loathing in Las Vegas. Otroligt bra "pundig" film.

Boondock saints. En av de bästa filmerna någonsin. Borde vara lag på att se den! 
  • Mrs Statham
    Paris Den första dagen på resten av ditt liv Min onkel subway Angel A Är några tips om du är öppen för franska filmer..
  • CtJ08

Mallrats, clerks1 och 2, adventureland, waiting..  "Gamla" Sköna komedier jag kan se hur många gånger som helst:)

• plommonstoppet
    Suckardjupt skrev 2010-11-02 22:25:19 följande:
    "Donnie Darko", för komplicerad att förklara men kult! I den spelar en ung Jake Gyllenhaal och Seth Rogen har en liten roll som mobbare.   "Spun", Helvriden och skön rulle om knäppa pundare, svensk regisör om jag minns rätt med ett bra gäng skådisar, Mickey Rourke, Brittany Murphy och Peter Stormare tror jag. En ny bra film som är aaaaawsome är "Scott Pilgrim vs the world", finns torrent på Piratebay. Så sjukt bra för det är en ny take på kärlek och ex. 500 days of summer är också bra, romantisk men faller inte i det värdelösa romantik träsket!

Sen är ju alla animerade barnfilmer kanon. Planet 51 och how to train your dragon var två riktigt bra. Wall-e likaså. äh vafan, alla animerade är bra, förutom shreck, hata det gröna fettot!
    ahaha,jag älskar ju det gröna fettot!! bra att du tog upp animerade barnfilmer,för det gillar jag också.
  • umaia

Into the wild..handlar om chris mccandless liv..awesome soundtrack av eddie vedder

• plommonstoppet

underbart med så många tips,tack! jag har faktiskt hämtat hem det första förslaget och förslag nr 3 redan,jag ska gå igenom era tips och kolla om det är något mer som jag kan tänkas gilla. dom flesta av era tips har jag faktiskt aldrig hört talas om,spännande.

ZandraJ: vad handlar Boondock saints om?? gillar beskrivningen att det borde vara lag på att se den.

Queenzie: ska se om jag hittar Lars and the real girl,jag gillar filmer som håller sej kvar hs en efter man sett dom.

• plommonstoppet
    umaia skrev 2010-11-02 23:00:11 följande:
    Into the wild..handlar om chris mccandless liv..awesome soundtrack av eddie vedder
    men du!! undrar om det var den en vän berättade om,var det då han bara drog ut i naturen med sporadisk kontakt med sin syster?? tell me more!
  • Zäta
    plommonstoppet skrev 2010-11-02 23:04:22 följande:
    underbart med så många tips,tack! jag har faktiskt hämtat hem det första förslaget och förslag nr 3 redan,jag ska gå igenom era tips och kolla om det är något mer som jag kan tänkas gilla. dom flesta av era tips har jag faktiskt aldrig hört talas om,spännande.

ZandraJ: vad handlar Boondock saints om?? gillar beskrivningen att det borde vara lag på att se den.

Queenzie: ska se om jag hittar Lars and the real girl,jag gillar filmer som håller sej kvar hs en efter man sett dom.
    Haha... det är två bröder som vill rensa upp lite bland kriminella kan man väl säga.. de är troende och tja... en action iaf. Vill inte säga för mycket! Men youtuba en trailer på den... 
  • plommonstoppet
    Zäta skrev 2010-11-02 23:08:33 följande:
    Haha... det är två bröder som vill rensa upp lite bland kriminella kan man väl säga.. de är troende och tja... en action iaf. Vill inte säga för mycket! Men youtuba en trailer på den... 
    låter spännande,ska apsolut kolla upp den,tack.
  • umaia
    plommonstoppet skrev 2010-11-02 23:05:44 följande:
    men du!! undrar om det var den en vän berättade om,var det då han bara drog ut i naturen med sporadisk kontakt med sin syster?? tell me more!
    jo det var en ung kille som lämnade sin familj bakom sig. han klippte alla id-handlingar, skänkte bort sina cash till välgörenhet, tog det nya namnet alexander supertramp å drog iväg ut på amerikas vägar i en gammal skitbil.... han hade dock ingen kontakt med sin syster. däremot berättas filmen ur hennes perspektiv, då den riktiga corinne McCandless hjälpte Sean Penn (regissören) att förstå hennes bror bättre..

jag älskade filmen, och kommer till och med ihåg tidningsrubrikerna om chris från när jag var yngre.. kopplade först inte att det var samma kille jag precis sett en film om förrän jag läste boken..
  • plommonstoppet
    Nyfiken gul skrev 2010-11-02 20:06:10 följande:
    "Paranormal activity" - en thriller/rysare från 2007.

Filmad som en dokumentär och det gör det hela ännu mer kusligt.... En kvinna har spöken omkring sig och hon och sambon beslutar sig för att filma för att se vad som försiggår i huset där dom bor.... vilket dom inte skulle gjort...

en film i sann Hitchkock-anda! 
    kollade på ditt tips igår,det var en bra film,tack för tipset.

nu ska jag sakta men säkert gå igenom resten av tipsen.
  • plommonstoppet
    maddelu skrev 2010-11-02 20:02:30 följande:
    nya beck, levande begravd. Bästa filmen på lääänge. Sket nästan i brallan när jag såg den.Tungan ute Rekommenderas verkligen!!!
    JA,DEN VAR BRA. JAG HOPPADE TILL ETT PAR GÅNGER,JA.
Svar på tråden Era bästa filmtips