• mammma

Akta graco belogic

Någon som har erfarenhet av denna stol?

• Svar på tråden Akta graco belogic
  • norgesessan

Gladtjej, kan du mäta den upp til axlarna? Gärna på högsta nivån. Har jag förstått det rätt så sitter huvudstöden fast?
    Ska inte ha en, men vill gärna veta hur stor den är.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Gaytjej

Klämde på en som hastigast idag, men ska klämma igen i helgen..!

Menar du måttet från sitsen upp till huvudstödets nedersta del, när huvudstödet är satt som högst?

• norgesessan

Ja, som om man mäter barnet i sittande ställning, upp till axlarna, eftersom nackstödet tar emot då. Har en two way och multitech själv, och långa barn, så det är roligt att veta vilka stolar som varar länge.
    Så högt nackstödet går upp.

• Mamma till Rasmus

Har nu mätt och fått det till 40 cm från sits till nackdtödet i högsta läget. Axelremmarna har tre olika höjdlägen och nackstödet sitter med kardborre och går att reglera som man vill. Nackstödet går att ta bort och då blir måttet 57 cm från sitsen upp till kanten.

• norgesessan

Ok! Vad bra att det går att ta bort. Multitech blir urväxt tidigare än nödvändigt pga nackskyddet som sitter fast.
    Synd vi redan har stolarna vi ska ha, hade gärna bytat ut cosmicen med belogic...Men lillan ska ärva multitechen om några månader...

• Gaytjej
    norgesessan skrev 2010-11-25 22:22:26 följande:
    Ok! Vad bra att det går att ta bort. Multitech blir urväxt tidigare än nödvändigt pga nackskyddet som sitter fast.
    Synd vi redan har stolarna vi ska ha, hade gärna bytat ut cosmicen med belogic...Men lillan ska ärva multitechen om några månader...
    norgesessan - hur hög är two way:en om man mäter motsvarande sätt?
  • norgesessan

56 var min son för ett par månader sen, i sittande ställning, upp till toppen på öronen. Sen är det mellan 5 och 10 cm. kvar tills öronen når kanten.

• Piga

Puttar upp tråden lite genom att skriva att jag är stolt ägare till en =)

Rätt nöjd! Barnet sitter bra i den. Jag köpte det just för plustestet samt att man skulle kunna ändra tippning på den. Men tycker inte den lutar så mycket. Sonen tappar huvudet ändå när han sover.

Det är nog egentligen det ända negativa jag har att skriva =)

• norgesessan

Det har nog med bilen i sig att göra...Vi hade en freeway en gång i tiden, och sonen stt inte så bra i den med huvudet när han sov, men i nästa bil var den kanon.

Vad bra att du är nöjd!

• GulTussilago

Stämmer det att man kan ha den upp till 25kg på alla platser?
    Verkar den ta stor plats? Stor och otymplig eller smidig?

Pris?

• Mamma till Rasmus

Ja det stämmer med 25 kg på alla platser.
    Stor är den ju, men vet inte om den är större än andra. Passar iaf i många småbilar.
    Vi betalade nästan 4000 kr typ 3800 eller nåt sånt.

Svar på tråden Akta graco belogic