• Line80

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Åh bra inlägg det vill jag med veta!

Sen undrar jag varför man ska byta från babyskydd när de kan sitta själv? Jag har ju hört att det är så men varför vill jag veta?:)

• Line80

Hi-way 2 har släppts nu, längre stödben och plustestad.. men inget annat va ändrat.. hade hoppats på att de skulle uppgradera med nåt vettigt huvudstöd eller så.

♥★♥ Nicole 2002 ♥ Colin 2005 ♥ Seline 2010 ♥★♥
  • Line80
    t0va skrev 2011-02-22 22:10:20 följande:
    Redan? När jag mailade för 1månad sedan och frågade så visste de inte när den skulle komma. Funderade ju på den stolen men stödbenet var för kort för våran bil. 
    jo fick reklam idag där den va med
    Ska åka å kika på den på lördag får se vilken vi köper!
    Har du fixat bild än på din mobi? skulle va kul att se innan vi ska åka på lördag!
  • Line80

Har precis varit och köpt en Hi-way, va kanonpris endast idag så vi slog till. Men kan säga så här, hon som sålde stolarna va inte direkt service minded. Vi fick fråga om allt.. hur man gör med stödbenet och hon visade lite snabbt bara typ hur man spänner fast osv jag fråga om den skulle ha tyngden mer mot stödbenet eller mot sätet men hon hade bara svävande svar och sa att de fanns en manual med och att vi kunde komma tillbaka senare i veckan och få monterings hjälp. Men när vi provade dottern i stolen så fråga hon hur mkt hon väger och när jag svarade ca 6kg så sa hon att den va rekomenderad från 9kg.. men att den va testad från 0kg men rekomenderas från 9kg. Vad ska vi gå på? Mannen muttrade om att vi får vänta med att börja använda den nu men jag vet ju att det kommer dröja jätte länge innan hon väger 9 kg!

• Line80
    tinis77 skrev 2011-02-26 13:05:09 följande:
    Dottern vägde runt 5 kg när hon började använda sin. Skulle vi vänta till 9 kg så hade hon inte kunnat ha den än, hon väger 8,5 nu 13 månader gammal..
    nej precis det va så jag oxå tänkte!

Hur gör man med stödbenet för att dra ut det? Kan man få det i ett fast läge eller ska det "dingla" tills det står mot golvet?
    Har monterat allt nu utom stödbenet som jag inte fattar alls hur man gör med. Kommer ju få montera om såklart men ville testa, bara jag vet hur jag ska göra med det! Står inget om hur man gör i instruktionen, bara att man ska dra ut det.. men hur??
  • Line80
    Finesse skrev 2011-02-26 17:26:03 följande:
    Nu måste vi snart bestämma oss om bilbarnstol till Ebba då hon fick en lillebror igår
    Grattis!!
  • Line80
    tinis77 skrev 2011-02-26 16:54:12 följande:
    Det hänger löst och dinglar tills man drar åt fästremmarna.
    vilka fästremmar? de som sitter runt sätet är redan helt spännda. går det inte att dra ut stödbenet något? för nu sitter stolen i mitten och där är ju en knöl på golvet så där är det inte alls långt ner till golvet ju.. och enligt instr. boken ska stolen passa alla platser i vår bil..
    det finns som en skruv nere på stödbenet ska man göra nåt med den?
  • Line80
    Finesse skrev 2011-02-26 17:26:03 följande:
    Nu måste vi snart bestämma oss om bilbarnstol till Ebba då hon fick en lillebror igår
    OT men..
    den 24e föddes barnens kusin, hade bf den 14e, lite kul att ni gick ganska precis lika länge över tiden.
  • Line80
    tinis77 skrev 2011-02-26 18:43:28 följande:
    Man ställer stolen på sätet och spänner fast den med bilbältet. Stödbenet justerar man på stödbenet, kan nog vara skruven du nämner kanske? Man drar ut den så går det att ändra längden. När stolen står i sätet ska det vara 3 cm mellan golv och stödben. Sen drar man åt remmarna som sitter runt framsätet. Jag har oxå min stol i mitten, och den passar.
    ja jag är med på hela den biten, det är ju så det står i instruktionen, men det jag inte fattar är HUR man drar ut stödbenet alltså gör det längre??
Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!