Nilam 1 skrev 2011-02-27 07:37:59 följande:
Att de skulle byta stol vid när storasyster är 4-5år var väl mest för att brion kan man ju sitta framåt i och då tänkte jag att de byter med varandra, om det nu blir så att jag köper en stol som bara är bakåt vänd. Hoppas att du hänger med hur jag tänker känner själv att det blir lite luddigt :)
hmmm Ok en twoway, jag som fått för mig att det var mindre benutrymme i de stolar som går att vända. Av de stolar som du nämner vilken tar minst plats i bilen vet du det?
Okej, men som du redan fått svar är det ju inte så bra att vända en kombistol. Zenton är ju dessutom så låg i ryggen, en kompis dotter var för lång för den innan hon fyllde 4 år, men har sett andra barn i 6-årsåldern som får plats i den.
Jag skulle ha dem bakåtvända så länge som möjligt såklart och när stolarna var urvuxna köpa en bältesstol. inte vända redan vid 4 år alltså...
Både Hiway och Twoway kan ta väldigt liten plats, men då får man ju sämre benutrymme. Flyttar man ut den för att ge bättre benutrymme så tar de ju mer plats. Twowayen har fördelen att vara låg på sidorna så barnen kan sitta i kors med benen.
Mobin tar mycket plats i bilen men är väldigt skön för barnet att åka i.