• Line80

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

t0va; vilken barnförsäkring har ni då?

Nej jag säger inte att färgen Harry är ful, vi får se vilken det blir om det öht blir hiway.. Men som sagt alla prioriterar olika och kan säga att när vi köpte ny bil så valde vi en färg och klädsel som kostade lite mer än en annan bil de hade billigare men vi ville ju ha den då vi bestämt det innan vi beställde bilen! Så ja det är viktigt.. inte sjutton hade jag tex köpt en annan färg på en fåtölj bara för att den va billigare om jag inte gillade färgen. Men nog om detta var å en resonerar vi som man själv vill!

• Line80
    t0va skrev 2011-01-13 18:01:00 följande:
    Nu var vi och testade mobin med sonen, han var så arg hela vägen dit men när han fick provsitta så började han skratta och blev på jättebra humör, så det var ett bra betyg. Vi hade tur också för jag frågade igen om villka färger de hade inne, pratade med sambon om vi inte skulle ta röd ändå om de hade den inne och sonen satt bra. Men nu fick vi veta att de får in svarta nästa vecka eller ev. veckan därpå och det fanns en obokad stol. Så vi slog till direkt, blir en mobi i black reflection. Fast när vi kom ut till bilen och satte sonen i babyskyddet så började han skrika igen och var skitarg. Tror han ville att vi skulle ha tagit en röd och fått med oss den direkt. ;) 

Hade de inte haft en ledig nu så skulle vi fått vänta till v.11 inte 8 som de sa till mig igår. Så länge kan vi inte köra med babyskyddet för sonen avskyr det, han försöker sätta sig upp hela tiden.

Blev ett huvudstöd också, så åker inte huvudet iväg så långt åt sidan när han somnar. Känns bra investering i alla fall, många vuxenpoäng Flört 
    åh kul att ni hittat en stol som passar allas behov! Fanns det huvudstöd till den eller är det Britax huvudkudde du köpt?
    ♥ Nicole 2002 & Colin 2005 ♥★♥ Seline 100823 ♥
  • Line80
    Jonna79 skrev 2011-01-17 22:57:06 följande:
    Konstigt. Är det typ meningen att man ska ha det där spännet hängade på stolen och koppla i och ur airbagen beroende på om barnet åker eller ej?
    ja eller hur, verkar skit skumt?!
  • Line80

Måste lämna tillbaka babyskyddet som vi har lånat typ i helgen, jag föreslog då för mannen att vi skulle passa på att kolla efter en ny stol på fredag när vi ändå ska göra några andra ärenden. Men det va ju ingen bra ide tydligen då han tycker vi ska vänta till nästa mån med det å att vi får skippa att åka bil fram till dess! Pengar har vi att låna av från vårat sparkonto men det va inte aktuellt enligt honom. Vår lilla blir 5 mån nu å väger knappt 6 kg. Tanken slog mej att jag kanske skulle köpa ett babyskydd från blocket att ha några månader till? Jag gillar inte att köpa sånt beg men tänkte att ett babyskydd nyare modell inte är använt så många månader om man jämför med en stor stol som använts flera år.. Eller vad tycker ni? Jag har inte disskuterat nå mer med mannen än om detta men han kommer ju själv inse att vi kommer bli låsta utan att kunna åka nånstans med bebisen.

• Line80
    Lantani skrev 2011-01-18 22:47:15 följande:

Hon ser väl ut att sitta bra, inte sant? Dock är det storebrors inställning på bältet, så det ska flyttas.
    69 cm lång, 7,5 kg och 5,5 månad gammal.
    åh det va en söting du hade där, nästan i samma ålder som min snutta men din e större.
    Är det tänkt att hon ska ta över den där stolen nu?
  • Line80
    TheLove skrev 2011-01-19 14:37:49 följande:
    Åh det är ju bra, så kan man ju kanske ha den i passagerarsätet fram också och då blir det nog inga problem...

Vad kostar en two way? sitter och kollar på nätet men hittar ingenting...
    om ni krockat får ni väl ut en ny på försäkringen? Two way brukar det ofta vara kampanjpris på å då ligger dom runt en 1800:-
  • Line80

Ge mej nu massa argument till varför man inte ska köpa en beg stol man inte vet historien bakom!
    Mannens föräldrar kom så fint med förslaget igår å jag vägrar men han däremot va ju inte helt emot förslaget!
    Vi har inte disskuterat detta än då vi inte setts sen igår.. när man kikar på Blocket finns det ju hur mkt skit som helst!

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!