• Line80

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

t0va skrev 2011-01-05 18:53:55 följande:
    Klaga, gör jag det? 

Om ni tycker det är bökigt så är det nog inget alternativ alls för mig så länge barnet inte kan klättra i stolen själv. Får nog släppa tanken på hi-way och kolla på något som får plats på sidoplatserna. Att det ska vara så svårt att hitta något.

Säkerhetsbuiken tipsade om maxi-cosi mobi, men att den tar stor plats på sidan. Får ta och testa.  
    nej menade inte så, menade att om du tycker det verkar bökigt att få in ett barn i mitten, gissa då hur det är om det hade varit två andra bilstolar ivägen!
    ♥ Nicole 2002 & Colin 2005 ♥★♥ Seline 100823 ♥
  • Line80
    Finesse skrev 2011-01-05 20:33:55 följande:
    Visst är mittenplatsen den säkraste platsen i bilen, men dock så blir benutrymmet inte bra.. iaf inte i vår bil. Så vår dotter sitter i en Hi-way bakom passagerarsätet.. Funkar bra det med.. Då får hon väldigt bra med benutrymme och kan lätt sitta bakåtvänd till minst 5 års åldern.. 

Vi försökte få in vårt babyskydd i mitten nu, men det gick inte alls.. så jag kommer att hamna i mitten å ha bebisen på ena sidan å dottern på andra.. 
    det är inte det enklaste att sitta själv i mitten heller.. så jag föredrar att sitta i fram så jag slipper klättra.
  • Line80
    t0va skrev 2011-01-05 19:12:02 följande:
    nope verkar inte så, vi ska be de på babyland att prova också om de har någon som är duktig på stolar, tjejen som testade från babyproffsen fick inte ihop det. Stödbenet var precis för kort och stolen blev inte fast utan satt löst. Vet inte om hon drog åt remmarna för dåligt. 

Annars verkar den stolen vara vettig, troligen hamnar sonen fram ändå för det blev inte mycket plats kvar i framsätet när stolen var bak men vi vill ändå ha möjligheten att kunna sätta den bak. De testade inte fram eller i mitten... så jag hoppas att det går om man har någon kunnig som sätter in den.  
    det va ju dåligt att de inte testade den på flera platser i bilen, i mitten borde den ju kunna sitta bra! Men ni ville inte ha han i mitten eller är det att ni vill kunna välja att ha stolen på alla platser i bilen?
    Förresten så är väl Mobin bara godkänd från 9 kg? Annars är väl den ett alternativ?
  • Line80
    Finesse skrev 2011-01-05 22:21:43 följande:
    klättra? det är babyskydd det handlar om.. när vi skaffar en till bakåtvänd stol lär vi nog sätta stolarna annars i bilen.. kanske en fram..
    ja jag fick klättra för att ta mej till mittenplatsen med ett babyskydd å en bältesstol, men nu har vi ny bil så slipper trånga utrymmen
  • Line80
    Finesse skrev 2011-01-05 22:42:39 följande:
    Fast det är ju bas på den så det blir ju inte alltför mkt klättrande.. annars tar man ut basen å sätter fast den igen sen.. det handlar ju bara om när HELA familjen åker vi mest bara blir när vi åker bort nånstanns.. då kör vi allt mellan 8-20 mil.. bor i norrland
    ja å i norrland är väl det en ganska kort sträcka?! hehe
    jag tycker basen tar för mkt plats!!
  • Line80

Det verkar vara flera åf som säljer färgen "Harry" på hiway billigare nu, är ju den stolen vi förmodligen köper om den passar bra i vår bil, men jag vill absolut inte ha den färgen men är rätt övertygad om att mannen kommer vara envis å vilja köpa den för att den är billigare! Hur gör man i en sån situation tro?

• Line80

jag vet "lyxproblem" men har förälskat mej i "cowmooflage" Tungan ute

• Line80

t0va: är det den från smartson? Den har jag redan men den gäller bara till sista jan har jag för mej men om vi hinner ska jag utnyttja den synd bara att den inte gäller på mu-tyget

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!