BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!
har kikat lite på Mobin, den är ju väldigt snarlik Hi-way.. men frågan är varför den är godkänd från 9kg medan Hi-way är från 0kg.. hur viktigt är det egentligen att följa den rekommendationen?
har kikat lite på Mobin, den är ju väldigt snarlik Hi-way.. men frågan är varför den är godkänd från 9kg medan Hi-way är från 0kg.. hur viktigt är det egentligen att följa den rekommendationen?
från 1,5 år med 5-punkts bälte?? www.blocket.se/stockholm/Fin_bilbarnsstol_Romer_Kid_Plus___rosa_31164201.htm&w=1
Jag var tvungen att mejla å spela dum.. får se om man får nåt svar... hemskt att lura en ev köpare ju!!
Man kan ju hoppas att hon råkat sätta in fel bild bara... för texten stämmer ju bättre överrens med TW
Hi-Way kommer att komma med ett längre stödben, precis som du säger, men vi vet inte riktigt när.
De 2011 stolar som finns ute idag har fortfarande det vanliga stödbenet.
Cowmooflage är mycket riktigt ett sammet/plysch tyg."
Men nu har vi problem, vi testade hi-way i bilen men stödbenet är precis för kort. Hon satte den med kilen och långt ut, så det går inte att sitta i framsätet då. Vi frågade om det inte gick att testa att ha den fram med det skulle vi inte ha. Eftersom vi inte har fästöglor sa de att man inte får fast stolen. Så nu undrar jag vad det finns för alternativ, liten stol som kan funka där sätet är högt.
Lutar väl åt att han får sitta fram och sambon bakom mig.
Finns det någon som har koll som man kan prata med och testa, babyproffsen hade inte koll. Vi bor i Norrköping men kan tänka oss att åka till tex. stockholm bara vi kan få hjälp att prova ut en vettig stol.