• Karolin86

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Finesse: Som sagt så bytade jag tidigt till min son. Har du inte dottern på fsk eller något så du kan testa ha han i hi-Wayne när bara ni två ska iväg? (som jag förstod de har du väl redan en hw och tänkte köpa tw till storasyster?) i vår bil sitter hw som en smäck och får en väldigt bra lutning så de va aldrig några problem att ha en liten bebis i den lutningen :)

• Karolin86

Finesse vet precis vad du menar, har båda mina hemma med. Kan ni inte ha hw i mitten? Den sitter bäst i mitten i vår bil.

• Karolin86

Hur är de nu? 7års livslängd på babyskydd va?

Förövrigt va jag inne på babyland idag och råkade höra när en personal rek multi-tech för den kan man minsann vända när barnet vuxit ur den bakåtvänd, då avbröt jag och sa vad jag tyckte om att de är en för tung stol osv att ha framåtvänd, hon kunde dåligt säga emot mig. När vi sedan gick och betalade så frågade en annan som jobbar där varför jag inte jobbar hos dom, och tyckte att jag skulle söka jobb hos dom. Jag hade nog blivit idiot att ha en kollega som förespråkar framåtvändt åkande. Dessutom va two-way en mkt dålig stol (enligt hon som ville ha mt framåt) som va för hög i ryggen och dessutom va de 11år sen den testades och skulle aaaaaldrig bli godkänd idag! Suck!

• Karolin86

Hon va skeptiskt, men de va hon till allt, där va väl inget hon föll för så direkt.

Den enda stolen från akta va belogicen där, undra varför dom inte hade dom andra två.

Och förresten sa hon att hi-way va ju ingen jättebra stol eftersom den inte va vändbar. Grrr!

• Karolin86

De där solskyddet som va länkat, jag har de och använder de vid längre resor och tycker de är bra, smidigt att ta av snabbt, gör alltid de när vi kommer in i städer för då tycker jag den täcker för mkt.

• Karolin86

Hej alla. Någon som haft problem med knäppet i britaxstolar?
    Köpte en hi-way för drygt ett år sen, efter ett tag så kunde bältet knäppas upp när vi drog åt bandet, då bytade dom grenbältet, men problemet fortsatte och dom bytade hela bältet i stolen. Idag när vi står 5mil hemifrån så kan jag inte knäppa bältet!
    Efter litet tag kommer vi på att om vi trycker ner knappen som man öppnar bältet med och knäpper bältet så knäpps de. Så imorgon ska vi lämna in stolen igen!

Någon som vet vad de kan vara? Eller varit med om liknande?

• Karolin86

Jempa L: Citroen C5 är väldigt rymmlig men vad den får dra vet jag inte.

Annars har jag upptäckt en drömbil, vw caddy maxi, 7säten och stort bagage, men ändå bilkänsla!

• Karolin86

C5an är en av dom rymligaste bilarna (ja förutom caddyn som jag förälskat mig i) jag åkt i, och vi har kollat runt mkt. Dessutom är c5an otroligt skön att åka i, dom har ju fjädring som man ställer själv.

• Karolin86

En i vår kommun har fått böter för att ha använt ett för gammalt babyskydd! :) dock vet jag inte hur mkt böter denna fick.

• Karolin86

De börjar bli dags för oss att skaffa extra stolar dör hämtning och lämning hos dagmamma 4km bort. Men vilka stolar ska man välja?
    Mina killar är 3år 90cm 12,5kg och 1år 10kg osäker på längd, alltså ska de vara bakåtvänd.

Någon som vet vad kidzone (hette den de?) ligger på för pris? Annars funderar jag på två st two way. Idag har vi en hi-way och en multi-tech. Några förslag eller tankar?

• Karolin86

T0va.
    Jasså kampanj? Har inte sett den på kampanj, men jag bor vid Helsingborg kanske är därför. Någon som vet om se tar mkt plats i bilen.

• Karolin86

Jag skrev om c5a innan har dock ingen själv men skulle vilja. Min pappa hade och de funka kanon men fästpunkter kan jag dåligt. Där ska finnas ett Citroen forum (ett eget forum) där finns all info. Är de nya eller gamla c5an?

• Karolin86

Jempa L: vi hade multi-tech passagerarbak, och man kunde sitta fram med ganska goda mått, iofs är inga av oss långa. Den nya som kom 08 är mkt mindre så ni har gjort ett bra köp:)

• Karolin86

Idag blev jag erbjuden att köpa en beg. Akta graco (den utan ratt) 6år gammal använd av två barn med nytt tyg för 200kr av en nära än. Tänkt att ha som extra stol, ska man slå till eller satsa på två nya Two-way?

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!