• Karolin86

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Be safe är den stol jag tycker sämt om. Tar mkt plats, bara till 18kilo, svår att installera, och min son trillade med huvudet när han somnade trots att man kan luta den. Men smaken är som baken, delad!

• Karolin86

Jag menar om stolen ska vara i baksätet och du sitter fram så kan du inte luta stolen under färd, då måste man ju stanna bilen eller ha en vuxen där bak.
    Nej har ingen be safe, har två kompisar som har den så han har åkt i den ett par ggr och jag har varit med och installerat den med.

Jag har en multi-tech och en hi way, dom är båda bra med på olika sätt. Men jag gillar nog hi wayn lite bättre. Den passar även bäst i vår bil

• Karolin86

Hujje. Dåså då passar kanske mobin er bra? Jag har ingn erfarenhet av den stolen men är mkt sugen på den. Mobin verkar bra och smidig. Funderar ni på syskon tätt, de är också något man kan tänka på, då kanske man behöver ha två stolar bakåtvända och då kanske man ska fundera steget längre :) de gjorde vi.

• Karolin86

Hujje. Ja precis så tänkte jag med. Men jag tänkte även att man ska tänka på vilken stol etta ska ha när tvåan ska ärva stolen. Om man inte tänkt byta bil så bör man kolla att man får plats med dom stolarna man tänkt. Är lite trött, förstår du hur jag tänker?

• Karolin86

Gaga: Saab 9-5 är super stor. Behåll stolarna så multi techen i mitten (om de går är osäker på de) eller bakom föraren och Two wayen bakom passageraren, och då kan den luta mot passagerarstolen eftersom man inte behöver ändra den. Saab brukar ha öglor i golven där man fäster banden.

• Karolin86

Gaga: de där med bilar är väl en smaksak, men vi har Saab och är väldigt nöjda. Men toyota är väl också rätt stora. Min pappa hade en Citroen C5 och den är också jättestor.

• Karolin86

Gaga: glömde skriva att min syster ha passat och dom hade problem med att gå plats med en bakåtvänd och en frammåtvänd så den är rätt liten.

Fast Saab har egna öglor i golvet, iaf nyare från 06 och nyare, och då är man oberoende av om man behöver flytta stolen eller ej. Vi valde mellan Saab 9-5 och 9-3 och vi provade två bilstolar i 9-5 och fick plats utan problem. Nu har vi en 9-3 och har två bakåtvända men den är mkt mindre än 9-5an.

• Karolin86

Finesse vi prova två multi tech. Vi har öglor och elstolar men som sagt vi har en 9-3 men provade även 9-5 med öglor.
    Idag har vi en hi way och en mt. Men hw sitter mkt bättre.

Öglor underlättar betydligt!

• Karolin86

Finesse.
    Kan ni inte ha en hw fram och en tw bak ens? 9-5är ju mkt större än 9-3 så de bör ju inte vara något problem.

• Karolin86

Finesse, båda mina gjorde de, men den yngste va värst, dessutom hatade han när man bar babyskyddet och höll andan. Därför bytade vi till hi-way vid 2,5månad, han har lång överkropp men korta ben så bältet satt bra. Iofs har dom astma båda och mår bättre när dom får vara i mer upprätt läge men vet inte om de gjorde skillnad, sedan dess trivs han i bilen och har hi-wayen än.

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!