• Lantani

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Alvin började använda sin hi-way vid 5 månader tror jag det var. Ska nog inte vänta jättelänge tills vi byter till Alice heller och hon är ju 4,5 månad nu. Tror vi byter inom en månad. Hon ska få hi-wayen och Alvin har fått en two way.
    Men jag tycker nog att du ska kika på twowayen istället, till maxen!

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Lantani

Hmm ni som pratar om skoda, har ni lämnat in bilen på verkstad för att koppla ur airbagen?

Vi har nämligen en oktavia från 08 som man kan stänga av med nyckel, men era bilar är kanske äldre, utan nyckelavstängning? När vi köpte bilen så sa han där att det var helt säkert att stänga av med nyckel.

• Lantani

Vi har haft aktra graco logico s och brio primo.
    Primon har vi just nu som vi lånar av en kompis, men hade vi köpte ett eget så hade det blivit logicon.
    Hade helt klart valt logicon. Gillar den skarpt, djupt sidoskydd och bebisen sitter jättebra i den. Ligger bra mot höften på den som bär babyskyddet och har 5-punkts bälte.
    Är ganska tung, men det skilljer inte jättemycket viktmäössigt mellan de olika. Vad jag förstått så är besafen sden tyngsta dock.

• Lantani
    Kayn skrev 2011-01-11 15:29:37 följande:

VI fick en vagn när vi fick första barnet, Teutonia from -00, så jag tror inte det är helt kompatibelt och nån ny vagn blir för dyrt att köpa oxå Men visst, tanken har slagit mig att det kanske kunde varit bra.....

Är Primo en ny stol? Har inte sett den tidigare, innan jag såg den i butik i lördags...

Den har iaf funnits sedan mitten på 2008 vad jag vet, så den är inte ny
  • Lantani

Hon ser väl ut att sitta bra, inte sant? Dock är det storebrors inställning på bältet, så det ska flyttas.
    69 cm lång, 7,5 kg och 5,5 månad gammal.
  • Lantani
    Line80 skrev 2011-01-19 12:48:35 följande:
    åh det va en söting du hade där, nästan i samma ålder som min snutta men din e större.
    Är det tänkt att hon ska ta över den där stolen nu?
    Japp det är tänkt att hon ska byta nu! Har satt in stolen i bilen, så får vi se vad hon tycker om det nästa gång vi åker bil! Sonen bytte också vid samma ålder, men han var också lite mindre. Samma längd men 1 kg lättare.
  • Lantani
    TheLove skrev 2011-01-19 14:15:49 följande:
    Tänkte höra med er om ni har nått tips att ge mig. Vi måste köpa en ny bilstol till sonen (bakåtvänd) då vi snurrade och hamnade i räcket på motorvägen för ett tag sedan.

Vi har köpt en Akta Graco Duo logic som vi tänkte ha tills lillebror föds i maj men då ska lillebror få ta över den (0-18kg) Vad köper man till en treårig pojke? Vill att den ska vara stor och rymlig och självklart säker!

Hoppas någon kan svara, vet att det finns många kunniga i tråden!
    Britax two way köper man då Om den passar i bilen. Så har vi gjort nu, lilltjejen får ta över hi-wayen och stora killen fick en two way. Det är den bilstol med högst rygg!
  • Lantani

Jag tycker faktiskt inte att two wayen tar så mycket plats, faktiskt. Fick in den i mammas toytoa yaris utan probelm och om min bror som är 185 (eller något liknande) fick plats i framsätet, även om det var trångt!

• Lantani

Nu måste jag fråga er här. Sonen ska imorgon låna sin kusins extra stol (som de använder typ 2 gånger om året). En two way (vet att jag tidigare frågat om någon haft en aning om hur gammal den kan vara). Har den här hemma nu och passade på att kolla på "åldersklockan" på baksidan i platsen.

Inuti ringen står 01 och pilen pekar på 2. Då betyder detta alltså att den är från februari 2001 eller har jag fel?
    Hade ni låtit sonen använda den imorgon?

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!