BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!
Jag hade testat att ha den i mitten.
Jag hade testat att ha den i mitten.
Den på two way är inte som på cosmicen...På two wayen är det som som en jättestor klämma som ska klämma sig om sätet, det är viktgräns när klacken inte är utfälld.
Cosmic har bara en form i plasten som utgör en klack som kan stå i sätet, eller utanför (äldre modellen har också viktgräns när den står i sätet).
Håller med om cosmicen...Riktig skitstol. Den blr ju urväxt jättetidigt...(och då har jag den, multitech och two way).
Tar bara up en massa plats, jamförd med utrymmet den ger för barnet.
Och jag har små barn....Har ju jamförningsbilden mellan cosmic och two way i mitt galleri,
Det gör inget att sitta så. Kanske inte så skönt när barnet blir längre om sidorna är höga, men britax twoway är låg på sidorna, så där är det inga problem att sitta med knäna åt sidorna. Det är stor killnad på stolarna, men jag vet inte om en enda där man kan ha benen mellan stolen och sätesryggen tills det är dax att vända barnet.
Idag har jag satt in Emils bältesstol. Vi kan ändra ryggarna på våra bilsäten, och hans var rätt så bra bakåtlutat (satt i tredje raden), men nu när vi skulle ha vagnen därbak behövde vi luta fram ryggen igen till normalnivå, och då fick han knappt plats med benen, trots att han satt med knärna åt sidan.
Så nu sitter Emil bak föraren, bilsätet gick att flytta lite mer framåt, så det blev bättre plats bakom, där two wayen står, den har plats att luta, såm jag ska köpa en kil til den. Den ska Jonathan sitta i.
Isabelle ska byta till Jonathans (Multitech) som står kvar på platsen den har stått på. Skönt att bli av med cosmicen, men har kvar den som extrastol ifall man ska behöva det.
Så 8 år blev han. Lite under medelstorlek..Blir spännande att se hur länge Isabelle kommer att sitta, hon är mindre än vad Emil var i den åldern. Jonathan har jag ingen aning, han har större överkropp än ben, Emil är motsatsen.
Line, jag har i mitt galleri.
Tinis, då kan vi följas åt, vi med 5.5åringar i TW Nu har ju han bytt till den. Ska fota imorgon nu när vi har ändrat om så mycket.
Har ni också lågt ner till golvet från mittenraden? Emil sitter nu i sin kid+, i mittraden, och han når ner med fötterna i golvet...Helt sjukt, hur ska en vuxen få plats där? Tur vi har så många ungar så raden fylls upp
Ja, det håller jag med om, kräver mycket plats..
Nej, har ni för liten bil tycker jag ni ska byta...Har precis bytt stolar mellan barnen så cosmicen har åkt ut...Pallade inte med den så mycket plats den tog upp...
Har inte koll på bränsleförbrukning...Jag vill ha en Caravelle eller liknande, men vi kan inte byta bil i nuläget...Har en 6 sitsig Mitshubishi spacewagon, men där får du nog inte in en vagn...bakersta raden är i en vanlig bils bagageutrymme...Själva bilen är inte större än en vanlig..