• norgesessan

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Vår var inköpt 1999 (köpte den begagnat av släkts bekanta) Den hade nog svarta...Har glömt, stolen fins dock i mitt galleri för den nyfikna.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Shit, dom skickar med stödbenet på Volvostolen GRATIS!!!!

• norgesessan

Jaha....Tog jag för givet att följde med när den är godkänt på alla platser...Då borde den inte vara godkänt i baksätet då när man måste köpa till för att använda den där..

Dårligt..

• norgesessan

Carseat lady, ni hade också en mitshubishi spacewagon? Kan man höja säterna i mittraden? Maken har en teori ang. det, men det är ju bilstolar där, så jag har inte testat...
    Dom är ju så låga, så jag fattar inte hur en vuxen kan sitta där...

• norgesessan

Zillis, jag har aldrig haft problem med stödben som vinglar/lossnar, köpte en cosmic 2006. Stramar du banden tillräckligt?

• norgesessan

Man kan göra båda, vi har ner, under stolen och upp, tycker det blir stabilare eftersom sidorna trycks ner, och bältet kläms under stolen, än när bältet bara trycker ner stolen under rumpan...

• norgesessan

Kan du fota? Kommer ihåg kilen till hiway som en jättestor grej...Använde den dock aldrig (använde den en vecka i en ford focus, där behövdes den inte).

När Jonathan ska byta från multitechen till two wayen hade det behövts, men det finns inte utrymme i bilen till att luta den, så han får stå ut...

• norgesessan

Har du en länk till bruksanvisningen till den volvostolen? Har testat att googla, men kommer bara till "volvo" Britaxstolarna, samt begagnatmarknaden.
    Varför skulle den inte passa i andra bilar?

• norgesessan

Det var det jag menade, skrev fel. Hojta till om ni hittar någon bruksanvisning, tycker det låter konstigt bara.

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!