BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!
Är det sju eller tio år som är maxgränsen för bilstolar?Det är mellan 7-10 år.. mkt beroende på skicket tror jag.. Men om jag var du och du redan tänker i dom banorna att stolen är gammal skulle nog jag byta ut den.
Vilken stol skulle ni rekommendera till en två årig flicka på 95 cm och 15 kg?
Britax Two-way eller Multi-tech.. jag har inte bestämt mig än om den. Men folk här säger Two-way är störst å bäst till större barn.
Är det stor säkerhetsskillnad mellan trepunktsbälte och fempunktsbälte i babyskydd?
Jag trodde det var storskillnad innan jag fick dottern.. men vad jag har förstått är det mest för att bebisen inte ska kunna röra sig lika mkt å en bebis rör sig ju inte på samma sätt som en 2-3 åring. Till en sådan måste man ha 5-punktsbälte.. Bebisen använder babyskyddet i ca. 6 månader och under den tiden hinner den inte lära sig försöka ta sig ur stolen.
Vågar man köpa begagnat? Känner tyvärr ingen som säljer, så det blir Blocket isåfall.
Nej jag skulle inte våga.. köpte ett beg ag autot baby II nu.. men det var av en kompis och jag vet att det inte är krockat..
Tips på bra babyskydd med bältad bas överlag?
NTF finns inte hos er? Här hyr dom ut Brio Primo för 600:- i 9 månader...
Annars hade vi Logico-s till Ebba å det tyckte jag var bra.. lite klumpigt bara.. Brio Primo verka smidigare..