BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!
Tack för hjälpen me stödbenet på hiway! Nu sitter den fast men inte stenhårt den går att rubba lite mer på ena sidan, nåt är fel eller? Har dragit åt förankrings banden så mkt det går!
Tack för hjälpen me stödbenet på hiway! Nu sitter den fast men inte stenhårt den går att rubba lite mer på ena sidan, nåt är fel eller? Har dragit åt förankrings banden så mkt det går!
Får inte fast hiway:n tillräckligt bra! Flera skriver att stolen "sitter som berget", men i mitt fall går det inte! Tycker att den glider mkt med kilen under.. kan man på nåt sätt förhindra glidningen med att lägga något emellan?
Vi har dessutom lädersäten, så hur gör ni andra som har det, kan man använda nåt "glidskydd"?
behöver en bra video och en bild på ett större barn i en TW. har en bekant som vänt sin inte ens fyllda 3-åring å vill ge mina tips till henne!
Tänkte även föreslå om det går att göra en tråd med enbart bra videoklipp som länkas i ts så man enkelt hittar dom?
Finns det nån bra video med skillnad på med å utan bältesstol för större barn? vet att jag sett det.. vill visa min stora dotter så hon kan se å bättre förstå vad jag tjatar om då hon vill åka med kompisar hit å dit ;)
hittade en mkt bra video där man ser krocktest från babyskydd till bältesstol!
ni som va intresserade av Cybex bältesstol, finns här till jätte bra pris! www.jollyroom.se/produkter/aka-resa/cybex-free-fix-berry.html
eller här en bättre länk med kampanjpriserna på olika modeller www.jollyroom.se/kampanjer/kampanj/cybex.html
Kört på sen större sten som låg mitt på vägen och fått punktering. Bilen bärgades då vi inte har något reserv däck.
Blev en liten skada på fälgen och nu när vi kört i efterhand känner vi hur det skakar så troligtvis har även drivaxeln tagit skada av detta.
Är det nu jag ska ringa försäkringsbolaget och fråga om bilstolarna ska bytas ut?
Tack för svaren, vi är lite inne på att testa att ha bebisen bak redan från början...
har en till fråga, hur långt ska avståndet vara mellan babyskydd och sätet framför om stolen monteras med bas?
utan bas är det ju minst 20 cm, men med bas hittar jag inget om...nån som vet?
Nu blev jag väldigt nyfiken, vad är detta för stol nån som känner igen? www.blocket.se/stockholm/Bilbarnstol_Safety1_35065829.htm&w=1
..letar efter ett inlägg så skriver här för att finna det lättare