tobiq skrev 2010-12-30 21:29:29 följande:
Är det någon som har erfarenhet av Maxi Cosi Mobi? Enligt säljaren på Babyproffsen här i stan är det den som tar minst plats då vi ska ha den bakom förarsätet. Ett annat alternativ vi var intresserad av var Britay Two-way men den hade dom inte inne, någon som vet vilket som är rymligast? Vår tvååring provsatt Mobin och det var ju inte så väldigt mycket ryggstöd att växa i direkt, kanske en dm kvar.
Vi har en Mobi bakom passagerarsätet och den tar stor plats, dock är det ju enda stolen vi haft så i jämförelse med andra vet jag inte! Jag som är 1,58 (bara) kan nog kanske ha den bakom förarsätet i vår bil, Ford Focus C-max, men som det är nu är förarsätet pyttelitet längre bak än passagerarsätet tror jag och maken som inte har körkort får sitta bakom mig för han får inte plats framför Mobin i passagerarsätet utan att sitta väldigt obekvämt! Men det beror ju på vilken bil man har och hur lång man är!!
På vår bil kan man skjuta bak baksätena lite om man tar bort mittsätet och då vart det bättre utrymme fram, men vår vagn fick inte plats i skuffen då så vi valde att inte göra så och maken vill ändå sitta bak med bebisen!!