• Millan09

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

låter som att NTF får mkt telefonsamtal ;) en het linje..stämde inte det de skrev i bruksanvisningen, var det fel av tillverkaren???

• Millan09

thecarseatlady alltid kul med rekord...tänker mej ett scenario vid en krock o ryggstödet framför lossnar och benen pressas mot bröstkorgen..hur andas man då??? har tyvärr sett mkt i amb tjänsten brrr..

• Millan09

annan, jag menar att vid krockar så kan ryggstöd samt bilsäten lossna och jag har sett många olyckor då de har gjort det då jag jobbade som ambulans ssk...uppfattade det inlägget som jag hänvisade till som lite ironiskt..kanske var fel.....det är säkert för ett barn att åka bakåt men tycker nog att en sjuåring kan åka framåt..
    menade oxå att det alltid finns olika saker att ta hänsyn till...alla gör det de anser vara rätt...
    vad är provocerande i ett tänkbart scenario, så inlägget jag hänvisade till är inte provocerande då??? 

• Millan09

jin du gör precis som du anser vara rätt..har en son som alltid har varit lång och jag fick vända på honom tidigt..
    det finns ingen som vet bättre än du hur ditt barn är...jag har sagt hundra gånger att man får se till hur stort barnet är och inte stirra sej blind på ålder..min äldste var vid 7 år 1,37 cm lång med långa ben..

• Millan09

sorry annan ber om ursäkt..men snälla nån du menar väl inte att allt sitter där det ska om bilen tex voltar eller blir påkört???
    ni som skriver om krockar hit o dit hur många olycksplatser har ni varit på??? jag slösar gärna pengar på bilbarnstolar...kan upplysa om att det finns stora barn faktiskt..

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!