• Miang

Hur länge hade ni ont av bristningar?

Jag inser att detta är väldigt individuellt men är ändå nyfiken. Jag hade inga stora bristningar men den ena var ganska djup och satt inne i slidan så efter förlossningen fick jag åka till operation och få tre utvändiga stygn och några invändiga. Det är nu en vecka sedan och det känns givetvis lite bättre men jag har fortfarande rätt ont och är öm. Det ser ok ut utifrån men jag känner mig svullen. Det gör ont att sitta (lite jobbigt med en liten som helst av allt sover på mig när jag halvsitter), att resa sig, sätta sig, ta sig upp och runt i sänget etc. Jag går och spänner mig så skinkorna nästan får kramp. Emellanåt tar jag alvedon, ibland upphottat med en voltaren.

Det är tröttsamt att ha ont men det jobbigaste är att inte kunna vara med stora pojken som vanligt. Han är 2,5 år och har ingen möjlighet att hänga med honom när han röjer runt. Kan om möjligt sitta bredvid och titta på när han leker. Så det blir jag som bär runt på nyfödingen och pappan som tar hand om stora pojken. Det känns jättetrist. Hur länge kan jag tänkas vara sån här?

• Svar på tråden Hur länge hade ni ont av bristningar?
  • sun69shine

jag hade väldigt ont i 15 dagar sen tog de bort 6 stygn som inte lossnat 3 dagar efter det började det kännas bra hade bara ont från och till nu 6 veckor efter är jag äntligen hellt återställd!

• Mamma till Philip Nova Elliot

Jag hade så i flera veckor efter mina 2 men syddes med många stygn, i ca 1 timme vardera. Därför valde jag snitt med trean. Lider med dig, vet hur det känns Ta tabletter om det hjälper. Jag använde oxå xylocain salva som bedövar. Finns på apoteket. Lycka till

★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & Elliot 100426 ★*☆
  • Meteorite

Jag hade väldigt lindriga bristningar, men tyckte ändå det var riktigt tufft i drygt 2-3 veckor. Var först efter 4-5 veckor som det började kännas ok. Helt bra kändes det kanske efter 7-8 veckor.

• Little me

Fick typ samma som du TS på min fl i onsdags. Svullnaden gör ont!!!
    Kvar på bb nu men gruvar mig lite för hemgången. Vill ju kunna röra mig fritt :(

• Mig

Hade inte nå väldiga smärtor utan lite lättare som höll i sig i ca 1v men däremot smärtade det vid beröring av styngnen till de släppte vilket tog närmare tre veckor.

Mamma till Anton 3/6-07, Theodor 24/10-10
Svar på tråden Hur länge hade ni ont av bristningar?