Min sambo saknar känslor!!!
Som många redan skrivit så reagerar alla olika. Beror på hur man är som person eller som hans uppväxt varit (med mamman som inte heller visar känslor).
Det enda du kan göra är att finnas för honom ifall att han behöver dig eller vill prata. Min sambo är heller inte mycket för att visa känslor men jag har lärt mig att ta ett steg tillbaka, han blir bara irriterad om jag försöker få honom att visa känslor (inte så konstigt att han blir irriterad på mig då).
Men visst tycker jag att det är fel att han inte tröstar dig när du är ledsen. Som du borde respektera hans känslor så borde han respektera dina och trösta dig när du är ledsen. Min sambo är inte så bra på det heller, han är "dum" nog att tro att han tröstar när han frågar vad det är.
Jag har också lätt för att bli ledsen, men jag tror ofta att det är lättare att vara känslosam än tvärtom. De personer som inte kan visa utåt att de är ledsen har det säkert jobbigare, om vi gråter kommer känslorna ut på det sättet medan de som har svårt att visa känslor håller allt inom sig.
Han vet säkert att det är ok att vara ledsen men visar det bara inte.