• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

HaBaNiTa skrev 2011-02-10 22:15:37 följande:
    det kommer gå braFlört prata med dem om det, så de vet att du fick ont av äggledarspolningen så att de är beredda att höja dosen för dig om du behöver det. kram och grattis till första besöket
    Tack!! Jag ska absolut prata med dem om det innna det är dags. Kram tillbaka :)
  • anmaelli

Hejsan!
    Vad tråkigt att läsa om diskussionerna här, hoppas att ni lyckas snart kalimero. Och välkommen till tråden! Hoppas att du vill stanna hos oss i tråden, även om vi inte har lika lång erfarenhet av denna värld som du. Ni verkar ha gått igenom massor :( Men det är nyttigt att höra er historia och få lite perspektiv på saker och ting.

Tråkigt Phillie10 att det inte blev fler befruktade, men som sagt, så kanske det bara behövs ett? :)  Vad är det för åldersgräns på att få föra tillbaka två? Till oss sa de att vi fick välja om det inte var av toppkvalitet.

Hur dåliga är era mäns spermiekvalitet? Min sambos prov var bra mycket bättre denna gång. Jag minns ju inte riktigt vad det låg på förra gången, eller hur många de var. Men denna gången verkade det som att de bara var få.. och inte slöa. Och det han har gjort är att börja äta Apotekets "Man"... ingen aning om det hjälpt till eller om det är en ren slump.

• anmaelli
    phillie12 skrev 2011-02-12 17:20:18 följande:
    Hej mina kära kära vänner! 
    Idag har jag blivit ruvare till ett perfekt fyrcelligt embryo som fick högsta betyg av läkaren! Så min optimism börjar så smått att återvända iaf! Det här känns alldeles fantastiskt och jag hoppas hoppas hoppas att den lill* vill stanna kvar där inne! Vi hade en helvetesmorgon där vi hela tiden var rädda för att det skulle ringa och dom skulle säga att vi inte behövde komma, men ingenting! Så vi gick dit och fick den lill* insatt. Nu tror jag naturligtvis att jag har kissat ut den för det kom ut något klägg efter promenaden hem och så har jag läst att man 1. Ska hålla sig 10 min efter ET innan man kissar och 2. Inte gå promenader och jag har brutit mot båda. Nåväl, nu ska jag försöka slappna av och skapa en bra miljö för det lilla dammkornet! 

Ja min sambos kvalitet på spermierna är... inte så bra. Har 0% ideala enligt papprena vi sett iaf, men det är inget kromosomfel och därmed inget fel på generna så att säga. Vi frågade idag igen vad den låga befruktningsgraden berodde på och det var att "spermierna inte var så bra" helt enkelt, trots att de gjorde icsi på alla. Jag hoppas att just den vi fick tillbaka är en riktig fighter och fortsätter dela på sig fint! 

Kram på er underbaringar!   
    Just det, det andra ägget var inte helt tiptop så det skulle de odla vidare på för att se om det gick att frysa ned.  
    Vad härligt Phillie10! Hur kändes det och hur mår du nu? Vill ha alla detaljer :) Eftersom det är ditt första försök så kan det ju rentav vara bra om de inte kan frysa... så ser jag det iaf... eftersom jag och sambon endast har två gratisförsök, så får vi till frysen så tar de av det vid vårt 2a och sista gratisförsök. Har vi då endast detta så betyder det att den tredje gången är det dags för ett fullt IVF-försök igen a ca 30000 kr... om vi får till frysen så kostar det ca 9000 kr/återföring... vilket ju är något mindre iaf :) Men det är klart, vi ska ju liksom ni, bli gravida på första försöket!!!!

Härligt frugg att du lyckats och har en liten flicka!
  • anmaelli

G R A T T I S villsågärna!! Så underbart :) Du får det första plusset i tråden, hur bra är inte det då??? :D
    Självklart ska den lill* stanna 9 månader nu!!!!

Nu vill jag ÄNNU mer komma igång med vårt första försök!

• anmaelli

Ja, visst är det konstigt det där med att manlighet handlar om att kunna göra barn... vi har sagt som några av er andra också nämnt, att när vi väl står med vår bebis i famnen har vi tänkt berätta. Men innan dess så känner inte jag att jag skulle orka med den pressen som det skulle bli. Folk skulle titta ännu mer på min mage, än vad de gör idag... nej, bättre att låtsas som att det inte är läge nu på grund av en rad orsaker... jobb, resor... m.m. m.m.
    Dumt egentligen, men så känner vi!!

Roligt att vi blivit ett litet gäng här, skönt att ni finns som man kan ventilera med och få stöttning!!! :)

• anmaelli
    Bottis skrev 2011-02-14 20:07:26 följande:
    Hoppar in i tråden. Hoppas det är ok, har redan skrivit in mig i listan

Gör ICSI, nr 2. 
    Absolut är det OK, välkommen!!
  • anmaelli
    Skrollansmamma skrev 2011-02-14 17:16:21 följande:
    Tack för alla fina grattis!! Det är fortfanade overkligt ocg väääldigt tidigt, vågar inte vara riktigt glad ännu. Även om jag är det såklart. Nu börjar nästa oro..

Ringde kliniken i morse för att säga att jag testat plus, men testdag är inte förrän på torsdag så de sa bara ok- testa igen på torsdag och ring då.. Usch då blev man ju inte mindre orolig. Inte ens- kul då har ni lyckats.

Hur går det för alla er andra

Kram på alla Hjärta - dag!!
    Hm, det verkar ju lite okänsligt... de kunde ju förklarat hur de resonerade. Förstår att du blev orolig, men jag tror ändå att ett plus är ett plus. :) Kram!
  • anmaelli

Ja fyyyy, sånt där får ju bara inte hända!!! Förstår om du är förbannad! Men just nu så har du ju annat att glädja dig åt som är så mycket viktigare :)

Stort grattis igen!!!

• anmaelli
    Viksan07 skrev 2011-02-19 18:32:06 följande:
    Hej!
    Jag har ju helt missat den här tråden - så jag ansluter nu

Jag och min man är ofrivilligt barnlösa pga manlig faktor, få spermier med dålig kvalitet. Vi har gjort en icsi-behandling redan, privat, och ett misslyckat FET. Nu påbörjar vi våra landstingsförsök, om två veckor i Örebro

Lycka till alla här inne!
    Välkommen hit Viksan07!! :) Och lycka till!
    Jag väntar på mensen... sen är det på dag 21 dags att påbörja vårt första IVF/ICSI försök!!! Iha. Känns underbart, men tycker tiden går liiiite för långsamt dock.
  • anmaelli
    phillie12 skrev 2011-02-21 10:59:25 följande:
    Välkommen hit Vicksan07!!!

Och nu till de dåliga nyheterna.
    Jag fick minus imorse. Jävla skit. Ja, det var allt jag orkar skriva. 
    Åh neeej phillie10, vad tråkiga nyheter :( Jag beklagar verkligen och hoppas att ni snart orkar ladda för nästa försök. Stor kram!
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI