• phillie12

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Ja jag gråter som bara den till en unge i minuten.- hujeda mig! 

Vad spännande, hur går man vidare sen? jag är inte så haj på långa metoden...

Det känns som jättemycket ÄL-värk i äggstockarna, värker och molar liksom. Förra gången trodde jag att jag inbillade mig fram till vul då jag fick veta att det var jättemånga blåsor som tog stor plats så nu känner jag igen den känslan. Hoppas dock på en bättre titalskörd denna gången! :)

Kram! 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • phillie12

Hej allihop! Här händer det grejer! 
    Habanita, grattis till fina äggblåsor! Du ligger en dag efter mig, jag tar Pregnylen imorgon och så är det ÄP för mig på torsdag! :)  Vad roligt att vi följs åt! 

Anljoos! Vad spännande med VUL imorgon! Första gången sprutade jag 16 dagar o denna gången blir det nog 14, har gjort en hel del besök under tiden också, kanske 3-4 inkl blodprov. Jag hade gonal-f förra gången och puregon denna och måste säga att puregon varit enklare, även om man inte tror det. Vill tipsa om en jättebra sida som min sjuksköterska tipsade mig om: puregon.nu där finns instruktionsfilmer som visar ALLT! Efter att ha tittat på dem kan man inte göra fel! :) Bra va? Men det där med att det ska komma en droppe behöver man visst bara göra första gången, fick vi veta.
    Lycka till!

Kram på er! 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • phillie12

Det är säkert en film om Menopur du sett, för den blandar man själv! 
    Vagitorier tar du efter ÄP så det behöver du nog inte oroa dig för än! Jag tar crinone ist för såna vagitorier.
    Ikväll tar jag sista sprutan: Pregnyl! 

• phillie12

Tack så mycket Aurora! Allt väl med dig?

Jajjamän Habanita! Och du på fredag?

• phillie12

Alltså, för mig får du klaga hur mycket du vill! Jag tänker klaga som fan (om det behövs) när jag blir gravid! Vi ska ju vara extra extra gravida ju!

• phillie12

Åh, lycka till på ÄP anljoos!!! Det verkar båda gott! Kraaam!

• phillie12

Klart det kommer gå vägen! och Äp kommer gå bra! Du kommer få både lugnande och morfin så det går säkertt alldeles utmärkt, man blir så väl omhändertagen sååå. :) 

Jo, det går bra! Är ju gravid, kan väl inte vara någon som missat! ;) Det känns helt sjukt och jag tror inte jag fattat det än, det enda jag märker är att jag är förlamande trött och gråter hela tiden! :)

KRAM! 

• phillie12

Tack! Nä, det var andra färskförsöket! Helt otroligt egentligen för vi fick bara ut två ägg varav ett var tillräckligt bra för ET och hade fem celler och lite fragmentering, så man ska aldrig säga aldrig! 

Usch vad jobbigt Habanita. :( *kramar om* Men jag hoppas också att det är för tidigt för att testa! Ännu håller vi tummarna!!! 

• phillie12

Det tror jag du har! :) Men TACK ändå här också! :) Fantastiskt! 

Ja grattis till så många ägg i frysen habanita!

• phillie12

Oj! Vilket toppenresultat! GRATTIS! Och att ni fick göra vanlig IVF och allt! Skönt att ha det avklarat! 

Jag tycker ÄP är rena helvetet och fick dubbel dos morfin förra gången, men det hjälpte inte heller. Men det ville jag ju inte berätta för dig innan ÄP! Haha, men nu är du klar så nu kan du få veta! ;) Det är ju så individuellt också!

Tack så mycket Habanita! Jag fortsätter hålla tummarna stenhårt för dig! 

• phillie12

Välkommen till tråden BigDreams! :) Med ICSI är allt möjligt! ;) Stort lycka till till att börja med!

• phillie12

Men hallå! Jag har ju missat att det är två nya! Välkomna Meloti och teecee! Skriver mer i eftermiddag för nu måste jag ruuuusa! 

• phillie12

Lycka till idag Anljoos! 
    Återföringen kändes bara som ett liiiitet stick för mig när de förde in katetern. Det är häftigt när man får se på UL-skärmen efteråt var de har lagt den lill*! Det fick vi inte första gången så det var skönt att få se denna gången så man "visste" att den fanns där inne!

Gudars! Jag vågar mig inte på att giss hur mycket jag gått upp under de här försöken, dels att man inte skja träna för mycket under sprutperioden (=inget alls för mig) plus att jag tröståt rätt bra och att man sen "tar tag" i det när man får plus tänkte jag också men nu så ba "Äh, jag ska ändå bli tjock så!" Haha, jättehemskt.  Plus att eftersom jag är så jäkla trött och numer bara dricker en kopp kaffe om dagen så kompenserar jag det med socker = JÄTTEdåligt!

Jävla skit Habanita. *kramar om* Men säger som de andra, roligt att se att du är så hoppfull inför FETen. Men passa på att sörja lite också och krama om varandra och kom sen igen! Det kommer gå bra!

Trevlig helg! Kraaaaaam på er! 

• phillie12

Nää, det tror jag inte! Men ring och fråga om du är osäker! man kan aldrig ringa för ofta! ;)

• phillie12

anljoos, är du säker på att de var dåliga då? de kanske inte var toppen men bra liksom? Sånt ägg fick vi tillbaka, inte topkvalitet men bra = det bästa vi någonsin kunde få! :)

• phillie12

Vad var det jag sa?! GRATTIIIIIIS!!! Det är ju nästan alltid ett plus på g när.överstimuleringen kommer så sent! Woho! Grattis igen!!!

• phillie12

Läste idag för första gången på länge och tänkte också direkt att det måste vara vanliga crinone-klumpar så NEJ vad ledsen jag blir för din skull Jazmine! :( Stooor stor kram! 

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI