• Skrollansmamma

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Jag frågade min klinik och de sa i princip att det var så - men som sagt det förutsätter att kvinnan är utredd och inte för gammal. Till oss sa de att din man har få och slöa spermier men de det finns bra, du är ung ( 28 år räknades som ungt i dess sammanhang) och man har inte hittat något fel på dig - ni har god chanser att lyckas.

De hade någon form av statistik där embryologerna förde in en massa data tex äggkvalitet, spermiens utseende, ålder, ev sjukdomar osv och där hamnade vi på ca 56% chans att lyckas på ett försök.

Jag tror att det är "bättre" om det är mannen det beror på BARA, den uppfattningen har jag fått.

• Skrollansmamma

Det finna givetvis alltid skräckexempel och solskenshistorier. Fokusera på de bra ni hör, det tror jag på för bästa resultat!!!

• Skrollansmamma

Hej på er!

Jag är i v 21 nu och väntar en liten tjej :) mår fortf toppen och har gått upp 1 kilo.

Grattis supermycket anlijoos helt fantastiskt!! Nu håller vi alla tummar för att du får må bättre o att allt går bra!!

Aurora - ring BM o be om att få lyssna det gjorde jag o det kändes superskönt!! De brukar bra sjyssta med sånt!

Kram på er alla!

• Skrollansmamma

Grattis habanita!!!

Läste precis ditt inlägg om plusset, grinade som bara den! Jag blir fortfarande så jäkla glad över att läsa om alla plus! Det är som att jag varje gång återupplever den där overkliga känslan och minns hur underbart märkligt det kändes!

Stort grattis till er!!!!!!!!!!! Du ska bli mamma!! :)

• Skrollansmamma

Anlijoos- skönt att höra att du mår bättre, överstimulering ska vara något överjävligt har jag hört! Skönt med v 12 nu!!

Min kompis fick "veta" könet på kub i v 13, ska ni göra det?

Vi fick inte ens veta på RUL för att bebis inte ville det då så vi fick göra ett privat UL i v 19 för att få veta :) trägen vinner..

• Skrollansmamma

Anlijoos - var det så hemskt att du känner att du inte skulle vilja göra syskonförsök sen? Kan inte ens föreställa mig obehaget du måste gått igenom!!

Vi väntar en liten tjej i oktober, längtar så jag kan dö efter henne! Är i v 26 nu så vi får vänta ett tag till ( hoppas jag).. Har själv jobbat två år på neo som barnsjuksköterska och där vill vi inte hamna!
    Nya orosmoment hela graviditeten igenom :)

• Skrollansmamma

Hej!

Jag och min man gjorde icsi på ivf kliniken Öresund i Malmö pga av för få och långsamma spermier. Vi lyckades på första försöket och nu sitter jag här med min 10 dagar gamla dotter i famnen!!

Lycka till och tappa aldrig hoppet!

• Skrollansmamma

Tack! ja det är helt fantastiskt, man kan nästan inte fatta att det är sant.

Ja hoppet är det sista som överger en och det är väl så det ska vara!

• Skrollansmamma

Vi lyckades med vårt icsi-försök och vår lilla skrutta är nu fyra månader :)

Håll modet uppe och lycka till allihopa!!

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI