phillie12 skrev 2011-02-17 09:58:14 följande:
Hallå hallå allihop!
Hur går det för er?
Välkommen hit IShotMyMan!
Nu är det torsdag Villsågärna! Vad sa de när du ringde idag då? :)
Min man fick ringa kliniken, blev så himla besviken sist. De var jätteglada och nöjda. Frågade lite kring symptom osv, allt verkade vara enligt plan. Vi fick tid för första UL om två veckor, ojoj så nervös jag kommer vara när det närmar sig.
Angående det vi pratade om att ev utreda/förbättra mannens simmare. Min man har ett pungåderbråck. När vi fick svar på hans spermaprov och fick besedet att det var IVF som gällde skickades en remiss till IVF samt en remiss till androlog från min gynka. Skitbra tyckte vi- att de även skulle kolla min man. Detta ledde till att vi INTE FICK stå i IVF kö i landstinget förrän han var utredd. Piss tyckte vi som väntat länge nog så vi vända oss privat. Nu ett försök senare och 30 tusenlappar fattigare (som som tur var lyckades!) har min man fått ett besök exakt 3 månader efter remissen skickades. Han var hos andrologen igår och hade förberett sig med en massa frågor. När han kommer dit säger andrologen- det är inte hit du ska, det har nog blivit fel!?!?! Andrologen jobbar inte med sådant utan han ska minsann till en UROLOG! Sedan sa han att för min del skickar jag er till IVF nu. = vi har allstå "väntat" HELT i onödan på detta!! Nu bryr jag mig inte och är superglad att vi gick privat, men hade vi väntat hade jag varit skogstokig nu!! Det går nog inte att beskriva hur arg jag hade varit!
Hur som helst, han skickas nu till en urolog för undersökning. Enligt andrologen gör man inget åt hans bekymmer ur fertilitetssynpunk- man gör IVF. Nu är det så att min man har lite besvär av bråcket och vill ha det väck i alla fall. Adrologen sa att han skulle diskutera med urologen, i vissa fall KAN det förbättra och i enstaka fall tom försämra spermiekvaliteten.
När vi fick reda på att det var manlig faktor som var vårat problem sa min man- gud vad skönt att det var mig det var fel på! :) Och jag grät.
Lång uppstats men jag tänkte att det kanske kunde vara av intresse för någon.
Kram på er