HaBaNiTa skrev 2010-12-04 16:40:12 följande:
Jo jag Vet att det tar tid det är jag beredd på men hoppas iallafall! Jag har två barn sedan förut med min före detta och det gör väl att jag accepterar att det får bli som det blir! Dessa chanser som jag skrev kom direkt ur läkarens mun och jag hoppas verkligen att hon kan sitt! Jag är beredd att det kan ta tid och att det kanske inte lyckas på 1:a försöket men hon sa att eftersom jag har PCO så är troligheten större då vi som har PCO redan har en massa äggblåsor så jag behöver inte äta tex pergotime utan bara injektioner så att de mognar! Sedan får det bli som det blir men håller tummarna och ber att vi lyckas någon gång iallafall!
Hur funkar det här egentligen med att man får 3gratis försök? Är det 3 FE de räknar då? Får man Isåfall FET emellan utan kostnad? Glömde fråga detta igår när jag var hos läkaren! Hon sa iallafall att de tar så många äggblåsor de kan i gör ICSI om det blir flera befruktningar så fryser man dem som är finast o det kan också bli så att de sätter in två embryon den finaste och om det finns någon som inte kommer klara frysning. Så nu blev jag nervös för tvillingar istället!!! Har ni hört detta??? Kram
Hejsan och välkommen till tråden!
Jag hoppas att din positiva inställning kommer hjälpa er till ert barn. Jag är också positiv, men stundtals även negativ... vi avvaktar fortfarande remiss för IVF/ICSI. suck!
Det du nämner angående antal gratisförsök är olika från olika landsting. Mitt landsting får 2 insättningar, alltså ett ET och får man till frysen så tar man därifrån annars får man ett nytt färskförsök. Vet inte hur det är i ditt landsting.
Det är ovanligt att de sätter in två embryon, men det händer. Anledningen till att de inte för det är att det är mer risker med tvillinggraviditeter, men som sagt det händer och då finns risken/chansen att det blir tvillingar.
kram