• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Speck skrev 2010-10-26 20:39:39 följande:
    Hah, då kanske vi ses nån gång i väntrummet ;) Jag går också där!

Jag joinar också denna tråd... jag o min man började försöka få barn för 3 år sedan drygt och har varit med om 1 ivf försök än, som misslyckades. Våra problem är huvudsakligen hos min man, men även jag som börjat få äta Levaxin för dåliga sköldkörtelvärden, som tydligen kan leda till dålig fertilitet. Men vi ska i slutet på november få FET och vi hoppas på det försöket! Drömmer

Anlijoos: Jag började nytt jobb under ruvartiden, det kändes inte så bra att vara jättestressad över nytt jobb faktiskt, så se gärna till att du kanske inte börjar nytt jobb under en ruvarperiod för de första två veckorna var för mig iaf, ganska fyllda av nervositet och stress - vilket jag tror inte direkt har en positiv inverkan på resultatet. En del av mig undrar om det är därför det misslyckades...
    Men du kanske är lite coolare än mig.. Glad
    Välkommen hit!!!

Roligt att det händer lite i den här tråden.

Jag har idag fått lönebeskedet från det nya jobbet där jag är förste kandidat. Som det ser ut nu så kommer jag inte byta. Jag har ju ett bra jobb idag som jag trivs på, och som jag ser det så överväger inte fördelarna på det nya jobbet för att ta risken att byta. Och som sagt, så känns det som att det ligger lite fel i tiden... åtminstone ska det då kännas 110% rätt. Och då vill jag ha åtminstone några tusenlappar mer i lön. Så det lutar att jag blir kvar.

Hoppas ni lyckas med FET!
  • anmaelli
    Speck skrev 2010-10-27 07:07:07 följande:
    Men åas om det är ett jobb du verkligen vill ha så kanske du inte får en sån chans igen på ett tag, så det är ju värt att tänka på också.. fler ivf försök kan man ju få...
    Så sant så sant, men som sagt så var det inte det som avgjorde. Det var villkoren, som jag anser ska vara bättre för att ta risken att byta till något okänt. De erbjöd mig 500 kr extra i lön vilket inte är nånting. Så jag stannar! :)
  • anmaelli
    Busan10 skrev 2010-10-26 13:05:29 följande:
    anlijoos min man hade 14milj/ml första provet sen 6milj/ml andra provet... det som är normalt är över 20/milj/ml..
    sen beror det ju på rörligheten också, min man hade typ inga snabba och 95% rörde sig knappt.. så det är ganska dåligt, men sen vid ET så var det mycket bättre rörlighet, spermierna kan ju bli väldigt dåliga av infektioner så som förkylning å influensa, så bara för att det är dåligt en period behöver inte betyda att de är dåliga i all framtid..
    Hejsan!
    Jag fick för mig att läkaren sa att det var hälften så bra mot vad det borde, så då bör det varit 10 milj/ml. Rörligheten låg precis på gränsen till att vara bra, så det såg han inte som något större problem. Så efter att ha pratat med läkaren känns det så mycket bättre, även om det inte verkar som vi kommer bli gravida naturligt. Han såg inga som helst hinder för att vi skulle lyckas med IVF iaf, men det är ju inte helt säkert att det hjälper, men jag är optismist! :)
  • anmaelli
    Teecee skrev 2010-10-26 13:18:34 följande:
    Busan10: Tack så mycket. Glad

Själva äggplocket och biopsin gick bra, men dagens samtal till labbet var mindre roligt. De kunde inte ge något svar överhuvudtaget. De sa bara att läkaren ska ringa upp oss. Jag har väntat sen 9.30 i morse på det samtalet. Många känslor har passerat mig under den här dagen. Jag känner på mig att det är kört. Gråter
    Har du hört något sen??

kram!
  • anmaelli
    Teecee skrev 2010-10-28 10:50:36 följande:
    anlijoos: Tyvärr hade jag rätt. Inga ägg blev befruktade. Det finns inget som tyder på att något är fel eller att vi behöver ändra på något. Vi hade oturen att falla inom ramen för att råka ut för detta. Det sker i 10 % av fallen. det är bara att invänta mensen och sen börja nedräkning till en ny start. 
    Beklagar! Skönt att du ändå ser positivt på det!
  • anmaelli

Lite för dött i tråden tycker jag, inga nyheter!? Jag inväntar mens... Bör komma nästa vecka, men förhoppningsvis kommer den inte alls även om det inte är särskilt troligt. Ska ta blodprov dag 3 i nästa cykel. Vet ni vad de kan tänkas testa då? Sen skickas troligen remissen för IVF. Puh... Vill nu!!!

• anmaelli

Välkommen Joohanna!! min sambo har få spermier vilket är största orsaken till vi inte blir gravida naturligt. Han har även något slöa, men bara på gränsen. Hoppas att de hittar några fina rackare hos din sambo!!

• anmaelli
    phillie12 skrev 2010-11-01 15:46:19 följande:
    Ja! Det här undrar jag också, jag har nämligen tagit blodprov idag, dag fyra i cykeln, men har ingen aning om vad de testar då! 

Btw, jag är inte med i eran lista än, men har tjyvläst! :) Och kommer nog att lägga till mig snart då vi har fått remiss till IVF (i fredags, så vi har inte fått-FÅTT den än) 
    Hejsan phillie10 och välkommen till denna tråd! :)
    Verkar dåligt med svar på våra funderingar... du har inte lyckats få reda på det på annat sätt? När skulle du få reda på svaren?

Det verkar j som att det är något man för inför IVF eftersom jag också väntar på remiss dit. Förstod det som att detta var det sista jag skulle göra innan remissen skickades. Så antagligen något värde som de behöver ha. Fråga sen när du får reslultatet och meddela mig :)
  • anmaelli

Hejsan,
    Jag har fått reda idag på att jag kommer resa väldigt mycket i världen under första halvåret 2011. Funderar på hur det ska gå med IVF? Jag är ju nybörjare så jag får ju ställa dumma frågor... så... gör man det under en viss del av cykeln eller kan man styra det lite själv? Jag vill ju göra detta på jobbet, men samtidigt inte att IVF ska dra ut på tiden heller. Vet nån?

• anmaelli

Vad roligt att du har hittat hit MariaMiia, känner till dig också vi har fått betala upp till högkostnadsskyddet på 900 kr sen är det gratis. Jag är också otålig och hoppas att få komma igång snart!! Vill ju ha bebis under nästa år!! Men viktigast är såklart att det blir bebis över huvud taget. Man ska inte ta det för givet känns det som

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI