• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Ja, det var i v 6-7 nånting som de kunde se det. Det var ju två små då, men den ena förlorade vi. Är dina barn pojk/ flicka? När har du BF? Jag nojar mig nu för MA eftersom jag mår så bra... Alltid är det nåt

• anmaelli

Villaågärna: ja, överstimulering var fruktansvärt, därför vet jag inte om det blir några syskonförsök sen Vi vill gärna veta könet! För nyfikna för att låta bli... Vad väntar ni?? Habanita: då är det ännu mer bekräftat att du ska ha bebis! nej, jag har inga barn sen innan. Vi har valt att vänta lite längre pga jobb, resor m.m trots att vi varit ihop i 11 år! Men nu är vi redo

• anmaelli
    jazmine25: Förstår att det känns bra att kunna göra FET i höst, men har ni redan använt upp era landstingsfinansierade försök?

villsågärna:
    Ja, jag kommer nog ha lite svårt att motivera mig till syskonförsök, men det kanske ändrar sig med tiden när jag fått distans till det. Kanske också läkarna vet vad som gick snett denna gång och kan ändra något. Självklart hellre överstimulerad OCH gravid än att misslyckas helt, men så tänkte jag inte när det var som värst.
    Nu verkar det ju som att vi får något för "besväret" iaf :)  
  • anmaelli
    HaBaNiTa skrev 2011-07-11 00:51:37 följande:
    Kom precis hem. Läkaren kunde inte säga om det var missfall eller inte då det är för tidigt att säga då jag är i v4+6 o man kan inte se fostret föränn man är i v6+ men jag blöder inte mer och slemhinnan är lika tjock som den ska vara i en normal graviditet. Så de tog hcg prov och jag ska få en tid för VUL i v6+3 och ett nytt hcg prov för att kolla om hormonerna har gått upp eller ner. Så det är bara o vänta :-/ blöder inte längre. Läkaren sa även att blödningen kan bero på alla hormoner som jag äter och den behöver inte komma från livmodern utan kan komma från livmoderhalsen eller slidan. Nu ska jag försöka sova puss på er
    Åhhh, jag är hemskt ledsen för din skull habanita, förstår hur det måste kännas! Hoppas verkligen inte att det är någon fara med den lilla/lille. Nu har de ju lite koll på dig iaf! stor kram!
  • anmaelli
    jazmine25 skrev 2011-07-10 23:14:40 följande:
    Enligt snåla sörmland så har man rätt till 2 st återinföringar alltså 1 IVF ( 1 ET + 1 FET) eller så kan man "lura systemet" och göra 2 st IVF och spara alla man har i frysen och betala alla sina FET då får man alltså 2 st ET.
    Nu eftersom jag har sånn skräck för ÄP väljer vi att betala 2 st FET innan jag ens vågar tänka på att göra en IVF till. Hoppas du förstår min klumpiga förklaring.
    Jag förstår precis! Vad bra att man kan luras sådär :) Vi får också bara 2 försök, (1 ET + 1 FET) så undrar om vi hade kunnat göra så också... nu hoppas jag ju att det blir bebis så vi slipper fundera på det förstås :) Men jag blir så förbannad när jag tänker på hur olika det är mellan olika landsting.
  • anmaelli
    Meloti skrev 2011-07-11 18:33:44 följande:
    Har missat massa här ser jag, får gratulera till er som plussat och ge styrke kramar till er som får ta nya tag!

Tiden bara springer i väg, går redan in i vecka 11 nu!

Bara undrar tiller som plussat.. vi har inte berättat för många att vi gjort detta fast jag misstänker att folk prata/,misstänker dettaa. När väljer ni att berätta? Våra familjker vet ju men resten? jag kan knappt dölja då magen blivit enorm de sista dagarna...

men man är ju nervvrak iaf det skulle hända något..

KRam      
    Vi berättade för föräldrar tidigt och två av mina närmsta vänner, men inga andra. Vi ska på UL i veckan och efter det kanske vi vågar oss på att berätta... känns som du att det börjar bli svårt att dölja magen :/ tur jag har semester!! 11+5 idag!

kram 
  • anmaelli
    HaBaNiTa skrev 2011-07-12 13:53:26 följande:
    Pratade med en BM på gyn nyss och hon sa att eftersom jag inte har ont eller inte blödit något mer än den där timmen i sön så ska jag inte vara orolig för missfall. Att det är jätte vanligt att man blöder så här i tidig graviditet. Att jag fortfarande ska se mig själv som gravid och ännu mer eftersom jag fortfarande känner symtom. Vågar jag hoppas?!?!?!
    Jag tror som Meloti att du ska våga hoppas!! Tror inte heller BM säger så om hon inte är relativt säker, för att det liksom kan slå tillbaka då. Så upplever jag det iaf att de varit väldigt försiktiga med att säga att det kommer gå bra och så... Så visst ska du ha bebis! :) kram!
  • anmaelli
    HaBaNiTa skrev 2011-07-12 16:44:24 följande:
    Tack anlijoos det värmer sååååå mycket ska du veta. Jag hoppas verkligen att våran bebis håller sig fast där inne kram
    Det hoppas jag också! kram
  • anmaelli
    Aurora1979 skrev 2011-07-12 18:29:20 följande:
    anlijoos  och jazmine: Det är hemskt orättvist att det ska skilja så mycket mellan olika landsting! Vi i Västra Götaland får ju 3 fulla IVF omgångar. 3 ET och upp till 9 st FET om man nu får minst 3 embryon i frysen varje gång. Så totalt 12 insättningar!
    Ja fyyy... men vi har tydligen fått något annat för de pengarna då...hmhm... men när ni väl fått ett barn så får ni inga fler behandlingar till syskon? Eller skiljer det sig också?
  • anmaelli

Mm, som jag trodde då...

Idag bryr jag mig dock inte, för vi har varit på UL :) Helt underbart!!! Jisses vad man såg tydligt, det hade jag aldrig trott. Den lille var en livlig krabat som sprattlade och hade sig. Allt såg ut som man kunde förvänta sig så här tidigt så man kan säga att vi går som på små moln nu. 

Något kön kunde hon inte se ännu, så vi får snällt vänta till v18-19 när det är dags för RUL.  
    Nu börjar det smälta lite... vi ska ha barn... men jag drar mig fortfarande för att berätta för det känns inte som att det faktiskt ÄR på riktigt. Men magen börjar ju synas så snart måste jag väl. Kan dock skylla på mina fortfarande stora äggstockar och vätskan i magen som inte är helt borta än, men jag HATAR att ljuga. 

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI