• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan,
    Jag har varit på VUL idag och tyvärr har mitt ena embryo tillbakabildats. Men de goda nyheterna var att den andra var alldeles perfekt. 

Det känns såklart tråkigt, hade börjat ställa in mig på två, men det som känns värst är att jag då ska behöva gå igenom denna IVF-karusellen igen med äggplock, risk för överstimulering m.m. Hade liksom varit skönt att ha det överstökat så att säga, även om det blir så mycket jobbigare med två, förstår ni hur jag tänker?

Men vi gläds åt den andra, även om man blir mer orolig nu att det ska hända även den något. Men sån otur kan vi väl inte ha?

cattm: hur gick bröllopet? jag såg på TV från Skansen så jag kanske såg dig? :)

Kram!

• anmaelli
    HaBaNiTa skrev 2011-06-19 11:32:24 följande:
    Japp imorgon gäller det då får vi veta när jag får min lilla eskimå tillbaka eller vem vet det kan också bli mina eskimåer. Hoppas det blir innan helgen iallafall!
    Jag håller tummarna!
  • anmaelli
    jazmine25 skrev 2011-06-19 12:25:03 följande:
    Oj. Jag har tydligen glömt att berätta på denna tråd att jag är Gravid. Jag tjuvtestade igår på RD 15. 3 dagar innan min riktiga testdag och jag plussade. Vilken otrolig känsla att äntligen få se det efterlängtade plusset. Det har börjat sjunka in lite men sammtidigt vågar jag inte riktigt tro att det är sant. JAG ÄR GRAVID. det låter så konstigt när jag säger det. så ovant. Jag var ju bombsäker på att jag skulle få minus dessutom och så går jag och plussar
    Jag har ju redan gratulerat nån annanstans, men gör det igen - GRATTIS! och lycka til nu :) När har du VUL?
  • anmaelli
    massadillan skrev 2011-06-19 14:17:00 följande:
    hej hopp
    Jag har inte följt denna tråden, men bra att den finns!
    är det någon som harberfarenhet av vitaminbrist hos era män? Som i sin tur bidrar till dåliga simmare?? 
    Jag tror inte att det är vetenskapligt bevisat att det skulle påverka åtminstone, men min sambo började äta Apoteket Man och fick bättre kvalitet på spermierna efter det, men det kan ju också bero på andra saker.
  • anmaelli

Grattis Aurora79 till lyckat RUL!

Grattis Meloti till att ha fått se hjärtat :) Vilken vecka är du i nu?

Jag håller tummarna för dig imorgon Habanita! :

och GLAD MIDSOMMAR till er tjejer om vi inte hörs innan!

kram 

• anmaelli

Nu har jag svårt att hålla tårarna tillbaka cattm, VILKEN UNDERBAR NYHET!! Det är ni verkligen värda. Det var ett giftermål som krävdes

Grattis & nu håller jag tummar och tår att det här går vägen :) Vilken vecka är du då i?

Kraaam! 

• anmaelli

Grattis habanita!! Vad underbart att höra att ni fick pluss!! Roligt sätt att berätta för mannen din. Kram och fortsatt lycka till!

• anmaelli

Jag mår faktiskt bra, illamåendet har lugnat sig och jag är inte särskilt trött, men det kan bero på att vi har semester kanske kan bli lite yr emellanåt så gissar att blodtrycket är lite lågt, sen behöver jag äta väldigt regelbundet, men det kan jag leva med är nu i vecka 12 (11+2) så nästa vecka är det dags för UL! Spännande! Vet någon om de kan se kön redan då eller ha en aning? Kram!

• anmaelli

Jag har gjort massor av VUL eftersom jag blev överstimulerad och inlagd på sjukhus en vecka + 6 veckors sjukskrivning. Så det har inte varit en dans på rosor hittils direkt, men som sagt börjar jag må bra igen. Så jag har sett det lilla pyret några ggr och hjärtat har pickat på bra, men man är lika nervös varje gång! Ja, vi kommer kolla könet om de kan se det. Jag är alldeles för nyfiken för att låta bli... Och sambon också, även om jag eg tycker det är lite fusk ska ni?

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI