• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

jazmine25 skrev 2011-06-03 17:41:00 följande:
    Japp nu är jag ruvare på ett toppen ägg. Den hade hela 7 celler när den stoppades in. jag skulle få 4 st till frysen också. jag är så glad.

En fråga hur många celler har era ägg haft när ni fått tillbaka?
    Vad härligt!! 7 celler låter ju kanon! Jag tror mina var 4-celliga, jag fick ju två tillbaka och inga till frysen.
    När har du testdag nu då? :)
  • anmaelli
    jazmine25 skrev 2011-06-04 12:15:36 följande:
    Jag har testdag den 21/6. När ska du testa? Min var också 4-cellig på morgonen och sen växt till sig. Det har säkert dina också. Hoppas båda 2 av dina fäster.
    Jag är gravid, och på UL förra veckan kunde man se två hinnsäckar, så det kan bli tvillingar här. Ska på nytt UL på tisdag. Alla mina UL som jag gör grundar sig i att jag är överstimulerad och har varit riktigt dålig. Är som tur var på bättringsvägen...

Lycka till!
  • anmaelli
    jazmine25 skrev 2011-06-04 13:25:58 följande:
    Nämen oj då.... Det hade jag helt missat att du hade plussat. Hur känns det då? Hoppas du på två?
    Grattis i all fall det var skoj att höra!
    Nu är jag hemkommen efter en liten weekendtripp till sommarstugan. Jo, jag hoppas på två om det går bra. Men huvudsaken är att det blir någon... livrädd för missfall, även om oron släpper lite för varje idag. Imorgon ska jag på VUL igen så får vi se vad de kan se då...

:)
  • anmaelli

Hej,
    Nyss hemkommen från vårt VUL där man såg två små hjärtan ticka. Den ena är lite större, men det är för tidigt att dra några slutsatser av det då det är så smått allting. Känns underbart skönt att ha kommit så här långt. Imorgon går jag in i vecka 8.

Jag mår illa och är supertrött...  men idag känns det helt ok :)

Vad tråkigt att du får vänta cattm, men din kropp kanske mår bra av en paus, och så kan du njuta av bröllop och en förhoppningsvis härlig sommar och ladda batterierna. Jag hoppas så att det är din tur snart!

Kram!

• anmaelli
    jazmine25 skrev 2011-06-07 18:05:37 följande:
    Vad roligt med tvillingar dessutom. Grattis till ett fint VUL
    Tack :)
    Det känns härligt och just idag vågar jag glädjas åt det.
  • anmaelli
    kattm skrev 2011-06-08 16:33:55 följande:
    Åh vad roligt att det fanns två hjärtan! Jag håller tummarna för att båda håller sig kvar, och att det inte blir några komplikationer.

Ja, det är lite trist att vänta, men jag kommer snart förlika mig med tanken. Och om jag nu inte får någon ägglossning så är det väl kroppens sätt att säga att den vill vila. Så kommer det att gå desto bättre sen när det väl blir en återföring.
    Ja, jag hoppas verkligen att båda ska klara sig, för då är liksom det här avklarat sen. Vill ha två barn, men det vore skönt att slippa gå igenom det här igen :)

Absolut kommer det gå bra för dig i höst efter bröllop och en härlig sommar!
  • anmaelli
    Aurora1979 skrev 2011-06-08 19:29:21 följande:

Anlijoos: Hurra för 2 tickande hjärtan!! =)

Ja! Jag tycker också det är hurra!!

Hur mår du nu?
  • anmaelli
    HaBaNiTa skrev 2011-06-10 11:56:04 följande:
    nu har mensen dykt upp jippieeeeeeee vi hinner ;) imorgon börjar jag med progynonen och den 20:e är det VUL och återföring mellan 24-27 snart är vi där hoppas det blir plus denna gång och så klart bebis ;)
    Woho! Vad härligt :) Visst ska ni få ett plus & bebis denna gång! heja heja.
  • anmaelli
    Aurora79: När har du RUL? Skönt att ha kommit så långt :) Att gå hemma nu gör att man tänker alldeles för mycket... hade jag kunnat jobba hade ju veckorna gått lite fortare, men samtidigt har jag svårt att se hur det skulle kunna fungera just nu. Hoppas jag blir helt pigg och slipper illamåendet om en vecka! Önsketänkande va? :) Ska ni kolla om det är en flicka eller pojke?

• anmaelli
    Aurora79: Jag är i vecka 8 (7+2). Ska på nytt VUL på tisdag, så skönt att få ha så tät kontroll på hur det står till, men samtidigt är man lika nervös varje gång. 
    Jag har varit illamående till och från, men det är faktiskt inte så jättefarligt. Det tar lite längre tid att äta och jag kan inte äta så mycket åt gången, men däremot behöver jag äta ofta för att försöka hålla illamåendet borta så mycket som möjligt. De säger ju att symptomen är värre med två, men det är inget jag kan säga att jag känner än :)
    Jag önskar att jag hade kunnat låta bli att ta reda på vad det är för kön, men vi är för nyfikna både sambon och jag... :) Men det är ju inte ens säkert att de vill säga något eller ser det.
    Ja, i Ullared måste du ju passa på att handla! Vad skoj, det var evigheter sedan jag var där nu... men det får väl planeras in i höst om allt går som det ska och allt detta känns mer säkert. 

Vilken vecka är du i nu? Har magen växt mycket? 
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI