Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
Åh vad roligt att allt går så bra för er! Själv väntar jag fortfarande på mensen så att vi kan komma igång någon gång.. :(
Åh vad roligt att allt går så bra för er! Själv väntar jag fortfarande på mensen så att vi kan komma igång någon gång.. :(
Ja är det någonting man lär sig så är det väntan. Jag försöker tänka som så att vi får "njuta" av den här tiden som är kvar utan barn och att vi fortfarande är (relativt) unga och sådär... Pfft! Går ju bra när allt man gör är att längta efter barn!
Neeeeeeeeeeej, mensen har inte kommit än! Jag blir galen! Min pojkvän och min mamma säger "Täääänk inte på mensen, om du tänker på den så kommer den inte!" Nåväl, visst! Det märker jag ju för det ända jag tänker på är att jag vill att mensen ska komma, såklart, och inte f*n kommer den. Däremot har jag haft spottings i en vecka nu, vilket jag aldrig har haft förr. Har även provat det beprövade ta-ett-gravtest-så-kommer-mensen-tricket men det funkar inte nu heller. Har tagit två gravtest (negativa såklart, haha) och ändå kommer inte mensen... :(
Hej allihopa!
Först och främst: Grattis till ruvningen Aurora79! Spännande!
Ni andra: En halvtimme efter att jag hade gnällt här igår så kom mensen! Haha! Så jag behövde inte be om provera (tack för tipset :) )! Idag har jag pratat med RMC (de är såååå gulliga allihop) och ska börja spruta Gonal-F 112.5 enheter ikväll! Femte sprutdagen blir det Orgalutran och sen nästa vecka blir det VUL och så får vi se om det blir ÄP nästa vecka eller nästa igen.
Så sjukt att vi faktiskt är igång nu! Vi var ute och åt igår för att fira! :)
Hur går det för er andra? Var är ni i processen och så?
Just det, jag funderar på att öppna min blogg för allmänheten, men tills dess har ni inlogg och lösen här:
inlogg: orattvisan
lösen: denstoraorattvisan
Hoppas ni tycker den är rolig att läsa! :) (Eller vad man ska säg, hehe.)
Kramar på er!
Håller tummarna allt vad jag kan här! Hur många/stora var de då?
Hej allihop!
Nu ikväll har jag tagit första sprutan Gonal-f! Ett stort steg tycker jag faktiskt. Någonting man måste överkomma! Det kändes ju ingenting egentligen, förutomatt jag tryckte in stenhårt i magen, haha, så själva grejen som nålen sitter i tryckte hårt mot magen!
Sen blev jag även lte förvånad över att det var så himla himla lite som jag skulle spruta in, kan det verkligen stämma? Någon som vet?
Anlijoos: Jadu, det där är ju skitkrångligt!
Men för oss var det så att vi på planeringsmötet med läkaren och sjuksköterskan planerade på ett ungefär efter nästa mens. Man kan ju inte veta exakt när den kommer. Men då räknade vi på det iaf och bestämde att då och då börjar jag spruta, sen efter några dagar lägger vi till den sprutan och efter tre dagar blir det VUL och DÄR kan man se hur det står till, om man ska minska/öka dosen eller om det är bra som det är, men i vanliga fall fortsätter man lite till och DÅ kan man se i vilken vecka det hamnar i! Alltså får man på planeringsmötet veta vilken vecka ÄP antagligen kommer att bli i! Men man kan ju inte veta exakt vilken dag den veckan förrän när det verkligen närmar sig! Störigt!
Ska vi göra en lista eller?
Aurora 79 tar ledningen med trådens första plus snart!!! :)
(Om det inte är någon som redan plusat förstås, som jag missat?)
Tar täten menar jag förstås!
Ps. MariaMiia! Började läsa din blogg nu också! Roligt att du väljer att skriva på engelska, men det tar mig lite längre tid att ta mig genom, men jag har börjat nu och det ska bli spåännande läsning! :)
Hej! Jag kopierade in listan och la i en separat tråd:
www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html