• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Cattm: vad roligt att se dig i tråden! Hoppas att mensen kommer snart så ni får göra ert FET. Stor kram! Jag håller med dig om att det är värt att må dåligt för ett plus, men det är för jag är piggare nu, har knappt tänkt på bebis de här dagarna för fy sjutton vad dålig jag har varit. Proverna är fortfarande inte bra, så det låter som att jag kommer bli bra, men jag vill verkligen hem. Hoppas morgondagens prover ska vara bra! ska då även ta ett graverat eftersom det är testdag... Pirrigt. Nån som vet vad hcg ska ligga på ungefär 2 veckor efter insättning? Kram!

• anmaelli

Det blev ett svagt positivt test som barnmorskan här på sjukhuset uttryckte sig... RMC var inte nöjda med det svaret utan jag fick återkomma till dem med mitt hcg-värde som igår låg på 170 och då gratulerade dem och tyckte vi skulle vara nöja med det så tydligen ska jag vara gravid nu... Helt galet! Men kommer inte våga hoppas alltför mycket förrän de första 12 veckorna är över. Hoppas det går snabbt! Mest rädd för missfall är jag av den anledningen att behöva göra om detta med risk för överstimulering igen efter sommaren. Känns som jag behöver några år att s smälta detta innan syskonförsök... Om det inte blir 2 på en gång vill säga Vad härligt att du fick ett toppägg tillbaka Meloti! OCH ett till frysen, det är ju skönt att ha för framtiden. Kram!

• anmaelli

Tack jag tänker knappt på det för det känns inte som det är på riktigt. Hoppas de 12 första veckorna går snabbt så man kan börja planera och njuta lite. Men först vill jag få komma hem!! Kram

• anmaelli
    kattm skrev 2011-05-26 19:39:44 följande:
    GRATTIS anlijoos!!! Gud vad roligt att det lyckades! Jag är så glad för din skull (och inte så lite avundsjuk Flört)! Hoppas att allt går bra nu, och att du mår bättre från överstimuleringen snart.
    Tack cattm! Nu håller jag alla mina tummar på att den lille/lilla stannar hos oss i 9 månader, men jag har svårt att glädjas än... så rädd att något ska gå snett på vägen.

Jag är hemkommen från sjukhuset och mår skapligt. Magen är svullen som sjutton. Vågen pekar neråt lite för varje dag, men omkretsen runt magen är densamma så jag ser ut att vara ordentligt gravid redan. Jag är sjukskriven åtminstone nästa vecka också, troligen mer. Ska på återbesök på tisdag. Detta önskar jag ingen för fy sjutton vad det har varit plågsamt.

Nu håller jag tummarna för att du lyckas snart också, tänker mycket på dig.

Kram!
  • anmaelli

Hejsan!
    Jag idag på VUL för att kolla vad som händer med äggstockar och vätska pga överstimuleringen. Det hade inte hänt särskilt mycket. Äggstockarna var lika svullna så jag blir fortsatt sjukskriven några veckor.

De upptäckte två hinnsäckar, en lagom stor och med tydlig gulesäck och den andra med en mindre hinnsäck och med antydan till gulesäck. Hon kunde inte se några hjärtan slå, men det lät inte som att det var något att oroa sig för än då det är så pass tidigt, så jag ska försöka att inte göra det.  Det lät som att finns det gulesäck så finns det med stor sannolikhet hjärtaktivitet också. Med mina beräkningar är jag i 6+6, men hon ville räkna från ET... vad sjutton är det som gäller? Alla säger olika, och i så fall är jag istället i 6+4.

Ska tillbaka om en vecka och förhoppningsvis ser man mer då.

Fick tabletter mot illamående. Har kräkts hela natten. Jag misstänkte maginfluensa, men barnmorskan trodde på graviditetsillamående... puh. Hoppas verkligen att det var första och sista gången!

Hur går det för er andra?? Dålig aktivitet här....

Kram!

• anmaelli
    Meloti skrev 2011-05-31 18:34:16 följande:
    Stackare kan det inte ge med sig?

Det ska du inte oroa dig för det är så tidigt.Klart det finns hjärtaktivitet.

Jag plussade igår;)

Ta hand om dig
    Åh, vad glad jag blir för ditt plus!!! Stort grattis :)

När ska du på UL?

Kram!
  • anmaelli
    Aurora1979 skrev 2011-05-31 18:40:44 följande:

anlijoos: jobbigt att vara överstimulerad. :/ Och låter inte alls kul att kräkas så! Hoppas att tabletterna hjälper!

Här händer det inte så mycket. Är inne i spökveckorna... alla symtom från första trimestern är i princip borta och känner inte av bebis... har tre veckor kvar till RUL. Gick in i vecka 17 idag.

Vad härligt att vara i v17, kan du njuta av att vara gravid nu? Det är väl fortfarande för tidigt för att känna något?

När hörde ni hjärtat slå på er lilla/lille?

Kram
  • anmaelli
    Aurora1979 skrev 2011-05-31 19:12:25 följande:
    Anlijoos: Vissa kan känna av bebis redan nu, de sägs att första sprattlet känner man någonstans mellan v. 16 och 22 eller så. Har inte fått höra eller sett bebis alls! Om man inte räknar VUL i v. 8 förstås. Vi har inte haft tid på MVC sen i v.10 så det märks liksom inte av särskilt mycket alls att jag är gravid nu. Förutom att magen fått en liten extra bula.
    Usch vad jobbigt att inte få kontinurlig uppföljning på att allt är som det ska!!!
    Då skulle jag bli knäpp tror jag... tycker det är jobbigt att vänta en vecka mellan mina VUL nu som jag gör i och med överstimuleringen.

Hoppas tiden går snabbt till RUL!
  • anmaelli
    jazmine25 skrev 2011-06-02 23:43:40 följande:
    fan nu börjar jag bli nervös innför imorgon. Det äör ju livsviktigt att Akkis inte ringer inna 10:00 för då ser det ju bra ut och ET blir av. Jag tycker väll att nåt utav våra 20 ägg måste ju ha blivit befruktat. Men jag kan inte låta bli att tänka på sist då noll av tre blev befruktade.
    Nu är vi nyfikna hur det har gått för dig? Är du ruvare nu?
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI