-
Jag var inte ett dugg nervös förrän efter vårt lilla bakslag med embryon av dålig kvalitet.... så nu tänker jag nog mer realistiskt :) Berätta imorgon, men jag tror absolut att det går bra! Om inte annat får du bara fortsätta lite till!Meloti skrev 2011-05-11 20:16:31 följande:Jag tror jag är nojjig känns inte alls som detta kommer funka, men borde inte tänka så då % är skpliga juh!
-
Ja, tiden i hela IVF-svängen för alldeles för långsamt och värst är det efter insättningen fram till testdag... är på RD6 idag, puh!Meloti skrev 2011-05-11 20:35:18 följande:ja jag får tro att det går bra, den inställningen måste vi ju ha allihopa;)
Bra att du tänker så.
Man bara väntar på att allt ska vara klart så man kan få svaret och sen gå vidare hur det än blir.. TIDEN går allt för sakta ;)
Hörs imorgon sov gott kramis
Kram, sov gott & uppdatera imorgon hur det gått! -
Åh vad härligt!!! Du ser, du hade inget att oroa dig för :) Hade du många äggblåsor och hur stora var de?Meloti skrev 2011-05-12 13:24:26 följande:Har varit på VIL idag det såg kanon ut!På tisdag morgon blir det ÄP ;))))
Lycka till nu!! -
Hej Freida & välkommen till tråden!Freida skrev 2011-05-11 23:00:07 följande:
Hej på er!
Jag har inte läst hela tråden
Vi har gjort 2 ivf/icsi förrut ... det var 5 år sen. Nu planerar vi syskon... (vår son kom till med en annan mans spermier) Nu är frågan om man vågar försöka... 2 misslyckade i bagaget... fast båda gångerna delade sig äggen fint och jag fick ruva. Men tror ni det kan ta sig lättare nu när jag varit gravid tidigare???
Ingen aning faktiskt, men skulle kunna tänka mig att det är så, men det är bara baserat på min känsla :) Säg gärna till om du hittar någon info om det för det är jag också nyfiken på... jag är igång och ruvar nu, på rd7. Igår hade jag värsta mensvärken men idag molar det bara litegrann... är det något du känner igen för dina ruvningar? -
Det låter ju jättebra iaf :)Meloti skrev 2011-05-12 19:57:52 följande:
Tyvärr så var läkaren jag hade idag inte så roligt, dåligt med svar. Men om jag själv inte räkna fel så var det 5-7 blåsor mellan 1,5-2,9 cm... Jag hann bara se när hon mätte 2 blåsor.
Kännde mig lite arg förstår mycket väl att dom måste kolla ordentligt men så som hon veva med staven så är jag inte spec orolig över ÄP då jag hadeHar riktigt ont efter!
En riktig argbigga ;)))
Usch då, det låter ju inte så bra att du har ont! Jag tycker inte du ska oroa dig för äggplock för det är inget man styr över ändå och det är under en sån kort stund som det gör/kan göra ont, så ta det som det kommer istället :) man blir jätteväl omhändertagen, så det kommer du fixa galant!!
Kram! -
Jadu, det är mycket tankar som snurrar i huvudet under ruvningen, men det går rätt så bra ändå tycker jag. Det känns bra att försöka hålla sig sysselsatt så gott det går så man tvingar sig att tänka på annat.Meloti skrev 2011-05-12 20:05:23 följande:Skönt att höra,hoppas nu att det finns iaf 1 guldägg i blåsorna.
Hur mår du?nervös?vet inte hur jag kommer bli under ruvningstiden?skulle vilja testa dygnet runt.. ska du testa innan?eller har du funderat på det?
Kram
I helgen var det värst i och med att det (min egen bedömning) gick så dåligt på ÄP & ET.
Jag hade inte tänkt tjuvtesta faktiskt, men nu har jag börjat fundera på det litegrann. Igår hade jag en väldig mensvärk (värre än vad jag är van vid inför mens), men idag har det avtagit och endast lite molvärk känns då och då. Vet inte om det är mensen som är på G eller om det är en liten som bosätter sig... hoppas på det senare såklart Funderar på att testa imorgon, men väntar troligen till på söndag om inte mensen har kommit innan dess. Livrädd för resultatet bara!
Hur hade du gjort? Ska du tjuvtesta? -
Jag hoppas ju att det är så att det byggs bo där inne, men på fredag vet jag!!! (om inte innan då....:))Meloti skrev 2011-05-12 20:17:21 följande:Jag tror den bygger bo :)
Jag vet inte nu tänker jag att jag ska hålla mig sysselsat hela tiden (sjukskriven) men behöver få lite gjort hemma så sparar så jag har :) Dom har ju satt test dagen just för att det kan visa - innan. Tror att om man tar testen innan och det visar - så tror jag att man blir deppig och mår dåligt vilket kanske kan påverka !Ehh jag vet inte, jag kommer nog inte kunna hålla mig ändå....haha
det blir som det blir, antingen som man vill eller så får man ta nya tag. Viktigt är nog att inte deppa ihop till slut går det på ett eller annat vis :)
På vilken dag har du TD, vet du det? Endel ställen har mycket senare än vi.. känns som 14 dagar räcker gott och väl!!
Du har så rätt, deppa ihop ska jag försöka att inte göra och jag tror att jag kommer ta det bra, men att min sambo kommer ta det hårdare i så fall :( Nu vet man ju iaf hur allt fungerar och att jag inte mådde dåligt eller så av hormonerna, att jag klarar att ta sprutorna osv, så blir det nya tag i höst så funkar det också. Men... om det blir minus kommer det nog inte kännas så precis då.
Kan ni tänka er att sätta in 2 embryon om kvaliteten är lite sämre? -
Idag mår jag illa som fan! Ligger jag ner och inte anstränger mig går det bra, men vid minsta lilla ansträngning blir jag supervarm och illamående kommit som värst nu på em/kvällen. Känns tidigt att det skulle ha med en ev graviditet att göra, men det är inget jag känner igen. Blir nog tjuvtest imorgon eftersom vi är bortresta på söndag. Huggen och molvärken har fortsatt idag. Detta är jobbigt. Ha en trevlig fredag! Känns som min kommer bli jobbig
-
En liten uppdatering från mig. Ligger sedan igår morse inlagd för överstimulering. verkar bli kvar några dagar till. Inatt spydde jag och mådde väldigt illa, idag har illamåendet varit lite bättre men har fortfarande svårt att äta och dricka. Jag är uttorkad och får dropp och sprutor mot blodpropp. Idag såg de iaf att hcg hade stigit så det kanske kommer nåt positivt i detta helvete... Kram till alla kämpar!
-
Tack för ert peppande! Min mage är nu stor som en badboll, utan att överdriva! Hoppas att det ska vända snart för detta är hopplöst. Imorgon hoppas jag att de mäter hcg igen, så jag får veta igen om det är någon/något därinne. Läkaren sa att symptomen blir värre om det är tvillingar... Lite spännande mitt i alltihop såklart, kram!