-
Jag mår skapligt. Tycker jag mår lite lätt illa, säkert av nervositet, även om jag förtränger den rätt bra. Det känns som att jag har accepterat att det är som det är och hoppas på bättre tur nästa gång (om det inte blir nåt denna gång vill säga). Magen är dock svullen som en ballong så jag känner inte för att träffa folk direkt... även om jag känner att jag måste aktivera mig för att inte tänka så mycket. Sambon är inte hemma idag heller så det är bara jag och mina katter som ska försöka få dagen att gå, en rätt ovanlig lördag...HaBaNiTa skrev 2011-05-07 10:47:44 följande:Tack gumman jo jag vet och jag försöker inte tänka så men har det i baktanken sen igår. Barnmorskan sa också att ingenting är mitt fel men när man läser råden de ger på andra sjukhus efter återförande så är det ju stor skillnad. På vissa ställen ska man ligga kvar 30min efter återföring men vi fick åka hem på en gång t.ex. Men du har rätt jag ska inte beskylla mig själv för det som hänt. Jag ringde ju ändå och rådfråga innan jag gjorde allt detta. Så nu får jag helt enkelt acceptera att det blev som det blev och hoppas på bättre tur nästa gång. Hur mår du idag??? kram
-
habanita: Ja, det kanske är av vagitorierna som illamåendet kommer, eller en kombination av det och nervositet.
Vad jag förstår så får man välja 2 embryon om kvalitén är bristfällig. om man har hög ålder eller har många misslyckade försök bakom sig. Vi fick fylla i ett papper vid ÄP för att de skulle veta till ET. Så om ni uppfyller något av ovan får ni säkert tillbaka två!
Jag får gärna tvillingar, det är inget jag har drömt om eller så, men just nu känns det viktigaste att det blir barn över huvudtagen. Skulle det vara så att det blev 2 så skulle vi känna oss nöjda direkt och slippa gå igenom detta igen (om man inte ångrar sig senare förstås).
Kram! -
Jag är 30, fyller 31 i slutet av året. Så vi fick inte återföra 2 pga det, utan pga sämre kvalitet på embryorna. Ingen aning om vad som räknas som hög ålder i dessa sammanhang, men jag kan tänka mig att det är typ över 36 år, för det är ju då fertiliteten minskar snabbast. Hur gammal är du?HaBaNiTa skrev 2011-05-07 11:54:34 följande:ok vad är hög ålder för dem då? Hur gammal är du??? vi fick inte fylla i något sånt vad jag minns =(
Fråga nästa gång du har kontakt med dem! -
habanita: Jag vet faktiskt inte, men det är kanske inte omöjligt att det också är ett argument! Som sagt fråga läkaren när du får möjlighet, det är enda sättet att få fakta på. Jag funderar faktiskt på att ringa till klinken imorgon för att få lite svar på åtminstone några av frågorna jag har :)
-
Ja, så får det bli :) kram & ha en mysig lördag!HaBaNiTa skrev 2011-05-07 14:31:40 följande:Ja ring bättre att du frågar för mycket än för lite ;) kram
-
Det är nog väldigt olika, det beror helt på hur det ser ut. Jag gjorde VUL en måndag och på onsdag skulle jag göra ÄP så var bererdd på att det kan gå snabbt...Meloti skrev 2011-05-10 18:21:35 följande:proverna såg bra ut och på torsdag blir det VUL...
Glömde ju fråga (eof är frågan inviduell) men undrade ju på ett ungefär när man gör ÄP efter VUL;) -
Lite uppdatering från mig är att det känns rätt okej att ruva. Jag var rätt nere efter att inte ha fått något toppembryo och inget till frysen, men nu känns det okej. Jag har nog mentalt ställt in mig på att det inte blir något denna gång, eller så lurar jag mig att jag har ställt in mig på det för att inte bli så ledsen för nånstans hoppas man ju ändå till motsatsen är bevisad. Jag är på RD5 idag. Har innan inte tänkt "fusktesta" men jag kommer nog inte klara mig ända till nästa fredag, den 20/5 då jag har officiell testdag så det blir ev ett test i helgen då jag är på RD 8-10 nånting...om jag inte ångrar mig till dess förstås
-
Tack :) Skönt att någon gör det... mitt tvivel beror på att det blev bara ett sånt nedslag för oss efter ÄP & ET. Fram till dess gick ju allt som på räls... inga biverkningar, och många äggblåsor. Så nu vågar jag liksom inte hoppas på något. Det enda jag klurar på är den där %-satsen som de nämde... på 46% chans. Om den gällde vårt specifika fall, med vår ålder, våra embryon osv. elller om det var generellt för de med vår ålder eller något annat kriterie som inte tog hänsyn till embryots kvalitet. Vad tror ni?phillie12 skrev 2011-05-10 20:58:37 följande:Jag tror stenhårt på dina embryon anljoos!
Hade det varit VÅRT fall med de embryona som sattes in så är det ju ändå ganska stor chans och då kunde jag kanske våga hoppas lite iaf. Hade tänkt ringa, men har inte kommit mig för... -
Åh tack för positiva historier frugg & Toyota10! Det behövs :) Tänk om mina embryon blir 2 bebisar... det vore ju helt galet. Jag vet att chansen finns, även om den är liten.
Idag har jag till och från haft ordentlig mensvärk och haft hugg i nedre delen av magen. Känns lite tidigt att få mens redan väl? Hur räknar man, jag började med spray på dag 21, höll på i 3 veckor, sprutade i 2 ungefär så jag har eg ingen aning om när jag förväntas få min mens nu, nån som vet?
Kram!
Stor kram tebax!! -
Det tror jag absolut att det gör, imorgon vet du med säkerhet :) Varför tror du inte att det händer något?Meloti skrev 2011-05-11 18:44:59 följande:VUL imorgon, nervös tänk om det inte hänr ett smack?