• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Skrollansmamma skrev 2011-05-05 08:58:21 följande:
    Tänkte bara skriva mina erfarenheter gällande proggisarna. Jag tog mina tre gånger per dag, men låg aldrig ner förutom på kvällen. Nån gång ramlade vaggisen ut o då stoppade jag in en till. Så jag fick nog inte ut 100% av mina men det gick ju ganska bra ändå :) är i v 17...

Jag fick aldrig den informationen från kliniken.

Lycka till alla
    Tack, nu känner jag mig lugnare :) Jag kommer ligga ner i den mån jag kan, men inte stressa upp mig för att jag inte kommer kunna ligga ner mitt på dagen.

Lycka till med bebisen!
  • anmaelli
    Skrollansmamma skrev 2011-05-05 09:05:51 följande:
    Snaaart är vi alla där! Alla vi SKA ha bebis, så är det bara!!!!
    Punkt slut. :)
  • anmaelli
    Meloti skrev 2011-05-05 09:29:47 följande:
    Har en fundering angående icsi.hoppas ingen tar illa upp.Men-

Har vi större chans att lyckas då felet är hos mannen?Tänker att det kanske är svårare då felet ligger hos kvinnan?

Lycka till alla
    Självklart tar ingen illa upp, här kan man ställa vilka frågor som, det är ju därför dessa forum finns! :)

Jag har också funderat mycket på det fram och tillbaka, men inte lyckats hitta något riktigt svar.
    Jag tycker att det borde vara så i och med att det är hos oss bebisen ska växa, men samtidigt så utesluter ju inte ett fel hos mannen att det är något fel även hos kvinnan. Väldigt många blir ju "oförklarligt barnlösa" och då hittar de inget fel hos varken mannen eller kvinnan, så det är nog svårt att svara på det.
    Hittar du eller får du någon mer information så tar jag gärna del av den också!
  • anmaelli

Vad härligt att ni lyckades på första försöket frugg! Jag hoppas vi är fler i tråden som ska få uppleva det :)
    Hur gammal var du då?

Får testa att föra in dem med den platta ända först nästa gång.

Kram!

• anmaelli
    Fru xx:
    Beklagar att ni inte har lyckats, och håller tummarna för att ni lyckas med donatorinsemination!

kram!
  • anmaelli
    lillamillan: Ja, visst är det så att alla gör olika, och man vet ju inte själv vad som är bäst. Statistiken på klinikerna är ju relativt lika om jag förstått det hela rätt så det finns bara olika sätt att göra det på.

De ringde aldrig från kliniken idag iaf. Nu kan man pusta ut och det betyder ju åtminstone att det blir återföring imorgon.  Vad har ni för erfarenheter om återföring? Smärtsamt, busenkelt eller vad kan jag förvänta mig? Känns inte som man vill "ha in" nånting där nere efter gårdagen
  • anmaelli
    Habanita:
    Åh neeej! Detta ville vi ju inte höra, hoppades på ett plus imorgon trots dina blödningar. Skönt att du ändå ser framåt och håller tummarna för att du får en tid omgående så du blir gravid till sommaren.
    Stor kram!
  • anmaelli

Tack habanita, nu känner jag mig lugn och redo för återföring imorgon! :)
    Magen är svullen som sjutton idag... och ibland hugger det till, men annars mår jag bara bra.
    Har t.o.m varit på soptippen 4 vändor idag... jag är alldeles för rastlös för att bara ligga och vila.
    Hoppas inte det påverkar chanserna...

Kram du fina!

• anmaelli
    Meloti skrev 2011-05-05 18:32:20 följande:
    Är det någom mer där ute än jag som har konstant sug i magen under behandlingen?Jag skulle kunna äta dygnet runt, Innan vi sökte hjälp så gick jag ner 29 kilo, har dock gått iupp 7 kilo igen då min rygg krånglat.När vi var på 1:a besöket för ivf sa läkaren att det var jättebra att jag gått ner. gick ner 3 kilo till efter det men tror jag gått upp dem igen.och mitt BMI är inte det finaste sen innan. Har dock slutat snusa nyss så kanske kan vara det oxå men vill inte lägga på mig något.
    Vad gör man?
    Wow, vad duktig du är som gått ner 29 kg!

Jag har faktiskt inte kännt av något sug i magen alls. Men jag har läst att en av biverkningarna av åtminstone suprecuren är viktökning, så jag var lite orolig då jag istället skulle vilja gå ner ett par kg. Inte för att jag är direkt överviktig, men väger ändå mer än vad jag vill och trivs med.
  • anmaelli
    Meloti skrev 2011-05-05 20:16:04 följande:
    Tack men ligger ändå på ett bmi runt 28-30. Suger i magen oavbrutet har gjort det sen jag böjade med suprecuren. Men men tror att det kan vara lite tröst ätning oxå?allt känns så ovisst på något vis.....Helst vill man vakna upp på test dagen och sen ta tag i livet?haha låter nog knäppt. har ju inte ens gjort ÄP än;)
    Jag tror jag förstår hur du känner. Men försök peppa dig med att  det kan handla om att leva med eller utan barn. Det låter hårt, och jag vill inte såra dig på något sätt, mer peppa dig så att du fixar detta :) Kram
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI