Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
Hur går det för dig lillamillan?
Anlijoos: Ja alltså de brukar nog säga att man ska dra ner på alkhol under stimulering men om det var jättefarligt hade dom så klart sagt till.
God förmiddag!
Jag drack ingenting igår, bara fuktade läpparna lite för att låtsas... sen fick sambon byta glas med mig emellanåt Det funkade! Tror jag iaf...
Däremot så blev det hektiskt med sprayande och sprutande... var ute och hade ingenstans att ta vägen med sprutan så blev superstressad, och fick åka hem. Tog sprutan 30 min senare än vanligt, men glömde nässprayen och kom på den 10 min efter, alltså 40 min senare än vanligt, så nu är jag nojig att det ska strulat till det. Vad jag förstod så tar man den för att inte få ägglossning, kan det verkligen vara så att jag får ägglossning nu? Åhhh, så irriterande!!!
RMC:s svar på mina funderingar kring alkohol och exakta tider med sprayande och sprutande var att nässprayen ska man ta så exakt som möjligt (+/- 10 min), och att man skulle ta injektionerna ungefär samma klockslag varje kväll.
Alkohol ska man vara restriktiv med kring ÄP och ET för att få så bra äggkvalitet som möjligt.
Jag hatar ord som UNGEFÄR och RESTRIKTIV, det kan man ju tolka helt olika från person till person....
Imorgon blir det blodprov och på måndag blir det VUL och så får jag reda på hur det ser ut. Börjar bli nervös nu. Så rädd att vi kommer misslyckas innan vi ens kommit till ÄP och ET.
Lycka till lillamillan, har du ägg i frysen nu då så du slipper ÄP?
Ha en mysig lördag tjejer!
Då var det äntligen dags för ÄP på onsdag! :)
Vad på VUL idag och de hittade ca 15 äggblåsor mellan 15 - 20 mm. Ingen aning om det är bra eller dåligt, men det lät som läkaren var nöjd. Vad har ni haft?
Nu hoppas jag bara att allt ska fortsätta fungera så smidigt som det ändå har gjort hittils. Magen börjar dock bli ordentligt svullen och jag känner mig väldigt uppblåst.
Har försökt hitta ett hotell i Linköping idag för att bo över natten till onsdag då vi ska vara på sjukhuset tidigt på morgonen, men det finns inte ett hotell i hela Linköping ledigt :( Inte roligt alls, då blir det att gå upp mitt i natten då. Inte precis vad man behöver känns det som, men men det får gå det också.
Hur är det med dig habanita?