• Aurora1979

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

anlijoos: härligt att allt såg fint ut på ditt UL! =) Påminn min stackars gravidhjärna vilken vecka du är i?
    Jag tror själv inte riktigt på det där att jag ska bli mamma än. Och jag både känner och ser på magen att det är en krabat där inne. ;) Vet inte när det kommer att sjunka in på rikttigt.

• Aurora1979

anlijoos: Känner igen den känslan, det lättade lite men mest lättad var jag nog efter RUL.

• Aurora1979

Habanita: Nej vad jobbigt för er!! :(  Gråt så mycket du kan så kan ni ta nya tag sen. Många kramar!!

• Aurora1979

anlijoos: Grattis till pojken och ett lyckat RUL! Skrattande

Jag är fortfarande helt förundrad över att det växer en liten människa i min mage?!?! Idag gick jag in i v.30! Börjar kännas nära förlossning när man är inne i veckor som börjar på en 3:a! ;) Och idag var första tillfället på föräldrautbildningen.

Sjukvården i Sveriges landsting är verkligen helt olika varandra. Tycker det är riktigt orättvist och konstigt att tex antal försök man får ska skilja sig mellan landstingen. Även antal UL och igångsättning vid förlossning skiljer när man gjort IVF. Borde man inte ha samma regler över hela landet? Inte ska man behöva flytta för att få lika mycket hjälp som någon som bor i ett annat landsting osv? 

• Aurora1979

habanita: Nej vad tråkigt! :/ Men skönt att du tar det okej och känner det är okej med en paus.

• Aurora1979

anlijoos: Åh det har jag missat, tack för tipset. Har bara sett reklamen för den serien om ofrivilligt barnlösa som början på tv3 den 6 oktober... =)

Beklagar oxå verkligen alla minus och maryhes MF! :(   

• Aurora1979

MiaMorot: Du behöver nog inte oroa dig. Min man hade inga spermier alls i sädesvätskan, så han fick göra testikelbiopsi vid äggplock för att de skulle kunna göra ICSI, det är som sagt väldigt vanligt med ICSI. Nu är vi gravida i v.36. Däremot frös dem inga spermier vid biopsierna så det kan hända att din man får göra om det ingreppet OM det mot förmodan behövs göra flera ÄP. Men liiite kan karlarna väl stå ut med? ;) Det gör inte SÅ ont enligt min man. Lite öm ett par dagar efteråt men det är ju vi med efter ett ÄP...

• Aurora1979

MiaMorot: Ja jag förstår att det mesta känns lite hopplöst för er, det gjorde det för oss med... men här sitter vi ändå idag med en bebis som sparkar mig i revbenen! ;) Er tur kommer! Ge inte upp och ta hand om varandra! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI